[PC] Pirates of new Horizons

#1
Ninja-mod-edit:
Og da har vi endelig releasa så dere kan prøve det:

http://www.piratesofnewhorizons.com/

også en artikkel på Rock Paper Shotgun for de som liker å lese om hva de skal spille før de spiller
http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/29/gaming-piracy-try-pirates-of-the-new-horizons/
RockPaperShotgun skrev:
A third-person action game, that evokes memories of Ratchet & Clank, featuring a double-jumping, pickpocketing, grapple-hooking pirate, on a flying pirate ship in a world inhabited by robots. Those are the ingredients for all of gaming. And now you can play a demo chunk of it in your browser, via Unity, with the hope that you’ll pre-order at the end.
[...]
Last time I wrote about it, I criticised it for not containing a jetpack. It now contains a jetpack.
ponh1.jpg


ponh2.jpg


Original post starter her.

Heisann,

Jeg ble gjort oppmerksom på denne tråden fra Buggz. Veldig kjekt å se, tror jeg gjenkjenner et par nicks her :)

I løpet av det siste året har jeg jobba veldig hardt med et medium stort indie spill med navn Pirates Of New Horizons. Vi lagde en prototype på spillet for et år siden og fikk rimelig greit med tilbakemeldinger og da jeg fikk godkjent støtte fra NFI så sa jeg opp jobben min og starta fulltid med prosjektet.

Vi driver av å gjør oss klare til å release veldig snart. Vi skal da slippe en PREVIEW-versjon der man kan spille ca 1/3 av spillet også om man forhåndsbestiller resten får man spille en hel dungeon med en gang. Rimelig enkelt konsept.

Vi utvikler det til PC/MAC foreløpig, men arbeider for å få konsoll-slot på xbox360 og/eller ps3.

Håper dere liker det dere ser; (videon er et par måneder gammel og mye har skjedd siden da :))
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Skjalg var en av de som var med på NM i gameplay, og han viste fram det spillet der etter finalen. Fikk inntrykk av at det er et slags Ratchet & Clank-lignende spill, beregnet på yngre spillere.
 
#4
Liker det eg ser, smart å lage ei lekepark og få kontrollen + følelsen på plass før man presenterer innholdet.

Kor unge gamere snakker vi her egentlig? Ratchet & Clank er ikkje akkurat voksenmateriale fra før av. ;)

Kva er vitsen med det svære sverdet egentlig? Hadde vore reinere uttrykk uten. Skal dette være eit barnespel, hadde det ikkje vore greit å droppe slike våpen? Berre ei tanke.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#6
sheriffen skrev:
Det der så ganske stilig ut. Tankene mine går tilbake til "klassiske" 3D-plattformere til PS1/PS2, iblandet Tony Hawk også et Spiderman-spill jeg ikke husker navnet på.
Fikk samme følelse, samt også litt Skylanders og Ratchet and Clank ish-vibb over det.

Uansett; så lenge tankene gikk to ps2 spill som Jak and Daxter, så er jeg smålig spent på dette
 
#7
Formålet med spillet er å ha det morsomt haha :D

Spillet er ikke myntet på barn, selv om vi ikke har noe blod (foreløpig), men vi har tenkt å gjøre spillet litt mer badass. Det som er litt morsomt er at ingen av oss hadde spillt ratchet and clank, men vi fikk høre at spillet vårt ligna VELDIG så vi gikk ut og kjøpte de. Riktig nok så var det veldig likt, så vi har skifta litt retning og skal prøve å gjøre det mer voksent.. Men blir litt begrenset av hva vi får tid til...
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Får litt Tony Hawk/SSX-vibber av det gameplayet der. :D

Edit: Originaliteten i innlegg blir noe redusert når man har taben åpen i tre kvarter før man svarer.
 
#9
Sorry for double post, men tenkte å bare legge til noe her,
Liker det eg ser, smart å lage ei lekepark og få kontrollen + følelsen på plass før man presenterer innholdet.
Etter prototypen jeg lagde for nesten 2 år siden så oppgraderte Unity3d sitt fysikkbibliotek og ødela hele feelen med karakteren vår, så jeg ble nødt til å lage den fra scratch igjen. Tok meg 3 måneder med mange lange kvelder og mye mye testing. Er fortsatt endel ting jeg ikke er helt fornøyd med, men på et tidspunkt må du bare si at nok er nok og gå videre... Lekeplassen min ser ikke like bra ut som området på den videon der, men er basically her jeg har tilbragt mesteparten av tida jeg lagde movement-systemet.
 
#12
Fikk også tydelige Super Mario Sunshine-vibber av det piratspillet – ser bra ut.

Ut fra videoen å dømme kunne kanskje brettet trengt litt mer ... mål? Virker litt retningsløst, og det er ikke umiddelbart tydelig hva du tjener på å hoppe rundt og grinde på ting i stedet for å bare løpe dit du skal. Det er heller ikke tydelig hva triksingen har med pirater å gjøre. Er dette et actioneventyr med Tony Hawk, eller er det et plattformspill?

Når planlegger dere å gi ut spillet?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Tubben heter "spline surfing" så jeg antar det er en konseptvideo. Og den er etter Skjalgs utsagn gammel. Han sier de gjerne vil he respons på betaen, så hiv dere inn på hjemmesiden, last ned og prøv.
 
#14
Ah nei, dagens versjon er ikke tilgjengelig helt enda. Den nedlastbare versjonen er over et år gammel og reflekterer ikke helt det vi har kommet fram til idag :)

Når det er sagt, så er den videon der spesifikt bare for å vise fram spline-surfinga, derfor han gjør det ekstremt mye. Spillet i seg selv har en main quest story (om du vil kalle det det) som du følger. Grunnen til at den videon der bare er en lang video der han grinder på lyktestolpene og sånn er fordi det var så jævlig gøy ;D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#17
Det er noe herpa hvis man ikke har Unity Playeren installert, knappen for å installere dukker opp og når man trykker kommer man til en side (http://www.piratesofnewhorizons.com/) der det bare står "null". Dette er på Linux med Firefox, som vel ikke er et system som støttes fant jeg ut. Så den har kanskje et problem med å finne ut av operativsystemet?

Anniwæis, får sjekke det ut når jeg har kommet hjem fra lesesalen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Testa bare kjapt nå, og:
  • Katta var veldig kul.
  • Dere må legge inn støtte for gamepad.
  • Grafikken var skikkelig stilig.
  • Animasjonene og fysikkmotoren er litt dårlige på å formidle vekt, om det gir mening. Spark, slag og hopp bør føles tyngre enn de gjør i dette spillet. Sånn det er nå føles det ikke som om piratjenta er en del av verdenen.
  • Få noen som er drivende gode på engelsk og skriving til å skrive om manus, det var ikke så mye tekst jeg rakk å lese men det jeg leste var ikke bra. Aner ikke hvem som har skrevet spillet, men det skinner veldig gjennom at det ikke er en med engelsk som morsmål, kan du si.
Så, vel, dette er mest pirk (kanskje unntatt det med animasjonene og fysikken), men det går mest på å gjøre et bra spill bedre. Veldig lovende opplegg, kommer til å kjøpe når jeg får spenn igjen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
Jeg testa det med gamepad da Skjalg var hos meg en tur, men det er kanskje ikke inkludert i første release?