Playstation 4

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1


Tenkte vi kunne ha en dedikert tråd for alt som er relatert til annonseringen i kveld.

Når er annonseringen?

0.00 i natt, 18.00 lokal tid i New York.

Hva kan vi forvente?

Det er nærmest skrevet i stein at Playstation 4 vil bli annonsert, og vi vil trolig se en god del nye spill. Blant annet teaser Santa Monica-studioet til Sony om at det vil kommer noe God of War-relatert:



Siden Sony har kjøpt Gaikai, som jobber med streaming-teknologi, så vil vi trolig få vite hvordan Sony tenker å implementere dette i den nye konsollen. Ryktene sier at dette skal være løsningen på bakoverkompabilitet.

I dag har det også dukket opp rykter rundt noe som heter Playstation Cloud, gjennom noen domener som Sony har snappet opp. Der er nok folk på forumet som kan komme med mer kvalifiserte tips enn meg rundt hva dette gjelder. Det må da være noe mer omfattende enn sky-lagring? Kanskje noe relatert til cross-platform med Vita?

Personlig synes jeg det blir spennende å høre hvordan Sony vil gjøre det med abonnements-løsninger i fremtiden. En utvidet versjon av PS-Plus høres på papiret kjempebra ut. Ryktene her er Playstation World, som vil erstatte Plus. Det som er mest trolig er at man må begynne å betale for online-spilling, alá Xbox-Live.

Hvor kan jeg følge annonseringen?

Eventen vil bli streamet live (Kommer til å redigere inn link og mer informasjon om dette når det dukker opp). I tillegg kommer The Verge til å ha tekst-overføring (Erfaringsmessig er disse veldig gode), og Giant Bomb kommer til å kjøre en slags form for live-show.

E:

Her er noen nye linker til hvor man kan følge annonseringen:

Edge
Gametrailers (Obs! Fare for Mountain Dew)
Polygon (Tekst-overføring. Kommer også til å kjøre pre- og etter-show)
Playstation, offisiell stream (Usikker på om den er geo-blokket)
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Da sa den tapre, siste mohikaner...

heh

spille vesten er ikke som før.
 
#7
Litt skeptisk til rykte om stream-BC. Hva skjer den dagen de bestemmer seg for å stenge tjenesten? Jo, da er plutselig maskinen din ikke lenger bakoverkompatibel. Det var ille nok at de fjernet denne funksjonen etter lanserings-PS3ene men når selv maskinen du allerede har i husk plutselig skal miste en funksjon blir nok rabalder - og sannsynligvis litt større enn når de fjernet muligheten til å installere linux.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#8
Off, streaming. Nettet mitt klarer ikke dette.


Tror jeg bare hopper tilbake til N64.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Vel de har registrert Playstation Cloud og Playstation World og det spekuleres i at det er for streaming av spill. Det kan godt være det gjelder titler til PS4, men Gaikai sitt shizzle klarer såvidt 720P så det er litt meningsløst. Jeg tipper de kommer til å ha en ny versjon av Playstation+ hvor man betaler månedlig for å streame ting fra tidligere konsoller samt indier. Om de så fjerner hele tjenesten kan ikke folk klage så mye.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
StarEye: Det er forøvrig en problemstilling jeg har grubla litt på. Hva skjer egentlig med denne konsollgenerasjonen om ti++ år? Kan jeg børste støvet av en Xbox 360 i 2035 og fyre opp Halo 3, eller vil jeg bare bli møtt med en feilmelding om at Xbox Live ikke eksisterer lenger? Tipper NES-en min fortsatt funker da, for å si det sånn.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#11
Tror også de går all out "Live" med en nærmest påbudt betalingstjeneste.

Når det er sagt er jeg... litt gira? Kanskje? Blir ihvertfall å se ikveld, kanskje jeg bøffer noen av vitsene deres å twitrer de btw (men det har jeg mulighet til i følge skjulte vilkår i forumreglene).
 
#12
Dette er faren med spill som krever nettilgang for å i det hele tatt spille. Steam (selv om de har en ubrukelig offline modus) er heller ikke immun mot dette, men inntil videre er PC som naturen, den finner alltid en løsning. Konsoller er det bittelitt verre med.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Blir ihvertfall å se ikveld, kanskje jeg bøffer noen av vitsene deres å twitrer de btw (men det har jeg mulighet til i følge skjulte vilkår i forumreglene).
Vi eier alt som blir skrevet her, slå deg løs. Medlemmene er ikke kundene, de er produktet.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Dette er faren med spill som krever nettilgang for å i det hele tatt spille. Steam (selv om de har en ubrukelig offline modus) er heller ikke immun mot dette, men inntil videre er PC som naturen, den finner alltid en løsning. Konsoller er det bittelitt verre med.
Det endrer seg på PC og. EA drepte nylig all online til en haug med PC spill, innkludert sjappa til Sims 2 som fortsatt var mye brukt. Er ikke så mye annet å gjøre enn å deale med det eller håpe haxxorer tar over spilla. Flere for lengst døde MMOer har hjemmesnekra servere osv.
Om Sony eller MS slipper en maskin som krever at man alltid er online dreper de ca. halvparten av markedet sitt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#15
Fyfaen Lodin og jeg er enige om noe; alltid-online er en sykt dårlig idé.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#17
Oppdaterte første-innlegget med en del nye linker.

Når det gjelder streaming, så er jeg mest usikker på hvilken båndbredde slikt vil kreve. Jeg har pr. dags dato en 12mbitslinje, og har ingen umiddelbare planer om å oppgradere. Vil jeg i det hele tatt klare å være med på leken når båndet mitt ikke er bredere?
 
#18
Hvor mye linjen din kan laste ned i sekundet er ikke hovedproblemet heller. Den kan frakte så mye informasjon den vil i sekundet, men når det kommer til streaming av spill vil farten den gjør det i ha mer å si. Den merkbare delayen fra man trykker på en knapp til man ser resultatet på skjermen fikk til å ødelegge et presisjons-uavhengig spill som Assassins Creed totalt da jeg prøvde Onlive, så da kan man tenke seg hva det gjør med f.eks ett bilspill eller CoD og Fifa.

Ingen optimal løsning med andre ord, men altså.. Hvem her vil med hånda på hjertet si at de heller vil betale masse ekstra for at Sony skal innkludere en cell-chip i PS4? Ikke jeg, iallfall. Ikke hiv PS3en på dynga helt enda er min anbefalning.