Playstation 4

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Der Cerny refererer til er vel ikke straight-up multiplayer, men en slags sømløs integrering som i Dead Souls og kommende Destiny. Det er ikke slik at vi i 2014 kun sitter igjen med Team Deathmatch gjennom Myspace.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Yoshinori spiller bønnene på twitter :O

Would you mind waiting for a minute? ;P RT @SetsuOh: when i saw u at the meeting, i thought OMG STREET FIGHTER FIVE!!!
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg vet bare at innlevelsen min forsvinner fullstendig om jeg ser UlTraFiGhtErX255 i mitt generiske fantasy-RPG, og definitivt hvis det kommer opp sosiale medier-forespørsler hver gang jeg gjør noe nevneverdig. Hat.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ser for meg gleden av å banke Gustav Løkfjordeid i StreetFighter
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Her er noe bra: Playstation 4, the last of the game consoles.

Nå er det jo meldt på spillinteressens høyborg spillegal.no i mange år, men den neste genereasjonens konsoller blir den siste. Men blir PS4 den siste konsollen for spill, hvordan må den neste xboxen differansiere seg fra sin argeste konkurrent (som vi enda ikke vet så veldig mye om!) og ja, verdt å lese.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Vet ikke om MS må gjøre så mye nytt, de gjør veldig mye bra allerede. Så om de aaaabsolutt har lyst å hive seg på enda en konsollkrig: bedre hardware til en fornuftig penge selvfølgelig, men de har har vel egentlig god dreis på onlinespilling og småspill (XBLA)? Kanskje bevege markedet enda mer inn i konsollen ved hjelp av større disker og digital distribusjon av titler og dermed eliminere mellommannen og få større profitt selv?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De har brukt en GPU med seks kjerner. Og DDR3-RAM. Oooog et GTX660 grafikkort. Det er ikke samme specs som PS4.
Rekti, GTX660-kortet ligger litt over en PS4 basert på de specsa som dukka opp etter litt kjapp googlings. Hva er hastigheten på de åtte PS4-kjernene? (Edit: Den PC Gamer-artikkelen hinter om 1,6GHz og mobilarkitektur. Wow. Jeg tror faktisk min tre år gamle Core i7 denger PS4-prosessoren hvis det stemmer) Hva slags busshastighet og båndbredde får minnet? Vi veit ikke. Faktisk ytelse på PS4 blir ikke kjent før maskinvaren har stått i stua en stund og spillene som nyttiggjør seg neste generasjons kodeteknikker foreligger (videreutvikling av FXAA, AO-teknikker, deferred rendering osv.) Uansett er det vel ikke sjokkerende nyheter at en real PC både danker ut konsoller og koster flesk, men men. Jeg tror uansett at det blir rimelig meningsløst å sammenligne PC- og PS4-maskinvare direkte, pga. ting som annerledes intern arkitektur, helt forskjellig overhead, ANTAGELIGVIS annet grafikkgrensesnitt (ser ikke for meg at Sony er interesserte i å lisensiere DirectX fra Microsoft), sånne ting. Du får garantert mer smell for hjorten maskinvaremessig hvis du investerer i en PS4 istedenfor en PC til akkurat samme pris, poenget er vel at den prisforskjellen nå er mindre enn noen sinne.
 

Lodin

Der Waaaah
I andre nyheter støtter ikke PS4 CDer med musikk. Den kan såklart lese dem, men de gidder vel ikke betale lisensen. Regner med at de samme butthurterne som popper opp når Nintendo ikke støtter DVDer dukker opp her.
 
Jeg har aldri spilt av en eneste CD plate på PS3'en min, og gjorde det heller ikke med PS1 og 2. Tror muligens jeg rippa fra CD til PS3 et par ganger, men har så og si aldri spilt av musikken etterpå, så det var egentlig ganske meningsløst.
 

Lodin

Der Waaaah
Akkurat som det er meningsløst for omtrent alle å spille en film fra DVD på en Wii eller WiiU fordi de har no annet som kan det. Hindrer ikke butthurterne i å butthurte. :p
 
Jeg har aldri spilt av en eneste CD plate på PS3'en min, og gjorde det heller ikke med PS1 og 2. Tror muligens jeg rippa fra CD til PS3 et par ganger, men har så og si aldri spilt av musikken etterpå, så det var egentlig ganske meningsløst.
Dessuten ripper den platene i uforholdsmessig store filer.
 
Jeg må si at jeg likte presentasjonen av PS4 ganske bra. Ville faktisk aldri tro at specs'a kom til å bli såpass høye. Og den hadde mange funksjoner som var veldig imponerende hvis det ender opp med å fungere i alle spill (opptak av gameplay, resume funksjon osv). Bonus poeng til Sony for å lage det slik at man kan bruke de gamle Move kontrollerene til PS4, det var ikke forventet. Hvis de bare klarer å slenge med en crosschat funksjon denne gang så er jeg solgt.

Det jeg lurer mest på nå er hva Microsoft kommer til å gjøre for å matche eller overgå denne maskinen.
 
Nyter min første fridag på lenge, det skjer :) Du sitter bare hjemme og slækker ?