Playstation 4

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Lodin, du må droppe avistrillekarrieren å bli analytiker / konsulent for de store spillselskapene, du kan med kompetansen de ikke har redde neste konsollgenerasjon!
 

Lodin

Der Waaaah
Eller det er no dust med historien og det er hva de har bestilt totalt over langsiktig tid. Estimatet til Sony for første året til PS3 var 6 mill, men den runda "bare" 3,6.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Vi kan jo trekke opp denne tråden igjen, siden Playstation 4 ser ut til å bli Spillegals Offisielle konsoll-Valg For Den Kommende Generasjonen (TM).

Det nyeste er at den får europeisk slipp i inneværende år! Jeg var helt overbevist om at den kom til å droppe i Europa godt ut i neste år, men Europa har etter sigende vært et Playstation-Stronghold, så de vil vel reflektere dette.

Her er en plakat som de har kjørt før kveldens Champions League-finale.

 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Kjenner jeg meg selv rett ender jeg opp med alle konsollene under tv-en før eller siden (ja til og med Wii U). Noe må imidlertid kjøpes først og som riffa sier heller det mest mot PS4. Jeg mener det skal noe seriøst bra til på e3 hvis Xbone skal være et reelt alternativ for la meg si deg bror det ser faenmeg bekmørkt ut nå.
 
Blir nok Polystation 4 her og. Trenger ikke mer enn W4t<h_D0g´s, FIFA 14, Driveclub, GT6 og GTA 5 (om så til Xbox 360) med det første.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Kommer sikkert til å ende opp med alle tre og rekkefølga jeg kjøper dem i kommer til å ha fint lite med selve konsollen å gjøre. Ett "must have"-spill og jeg er solgt. Kanskje Smash Bros. U, kankje det Rare har tenkt å vise fram til Xbox One på E3 (så lenge det ikke er Killer Instinct). Har ikke holdt meg oppdatert, men så langt er PS4 den konsollen jeg minst sannsynlig kommer til å kjøpe først til tross for at maskinen i seg selv så langt lover best.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rino Thue.


Men ja, som nevnt lurer jeg egentlig på om det ikke er smartere å kjøpe nytt skjermkort istedenfor ny konsoll neste gang det blir aktuelt. Av Xbone og PS4 er det likevel PS4 som er et soleklart førstevalg, kryssknokkelen får komme når (hvis) Microsoft en gang får ordna opp i rotet. Tidligere har jeg nevnt at WiiU nok må kjøpes når det kommer nytt Zelda eller lignende, men jeg satser på at det blir priskutt til jul for å konkurrere med de nye kassene. Da kan det hende, vettu.

Men ja, PS4? Det blir artig å se hva Sonys nærmeste studioer klarer å få til med den kassa etter hvert. UnrealEngine-demoen som ble lansert for en tid tilbake så jo en del kjipere ut enn GeForce Titan-demoen, men det var jo ikke dårlig. Uansett er jeg mest opptatt av nye spillopplevelser og ikke bra grafikk, så jeg for min del håper noen finner ut at hoisann, med masse maskinkraft og RAM, et stort studio og god utgiverbacking, da kan vi jo få til en spillverden som ikke nødvendigvis er så diger, men som har et detaljnivå ingen har sett maken til før. Et slags sandbox-RPG hvor hovedgreia er å utforske verdenen, utvikle både seg og omgivelsene, og sosiale relasjoner, for eksempel? Litt som Fable, bare med flere åpne ender og færre snarveier for å tekkes historien.
 
Kan vel umulig tro at de fortsatt kjører den prisen der ved release. Det der må vel bare være en sånn "PS3 kosta det vi sier det samme inntil videre". Det står vel forsåvidt under på sida der også at den er estimert og trolig for høy.
 

Terje

mostly harmless
De brant seg på PS3 ved å sette en for lav pris som de måtte holde seg til for de som forhåndsbestilte til den prisen. De har nok ikke lyst til å gjøre den feilen en gang til.
 
Jeg skal være passe kynisk og foreslå følgende virkelighet for Europa (med mindre Sony har punga ut for et par dusin selvmordsfabrikker i Kina):

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er 95% sikker på at Sony har lært av leveranseproblemene med PS3 og at de er såpass på forkant med produksjonen at de vil greie å levere til nestensimultan verdenslansering. Nestensimultan som i over en periode på to-tre uker.
 
Vi teller allerede mai. Hvis endelig design på boksen var på plass først etter pressekonferansen i februar, skal det holde hardt å ha nok maskiner klare til verdenslansering i oktober/november – tidligere, med tanke på hvor kørka distribusjonssystemet er i Europa, og alle tollreguleringer osv. Selv Apple klarte ikke det med første iPad, og de hadde til og med lengre produksjonstid. Tror ikke at det er helt umulig, men det skal holde hardt, og antall maskiner per butikk i Norge blir sannsynligvis deretter.