Playstation 4

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hmmm.

Jeg vil ikke konkludere med noe da det fortsatt er noe usikkerhet, men et par ting da.

Bra:
- Specsa fremstår solide nok, dvs. en stor oppgradering fra PS3 og er visstnok mye mer strømlinjeformet å utvikle spill til.
- Spillstrømming (jepp, jeg har begynt å bruke "strømme" for streaming) er helt krem, både å hoppe inn i andres spill/dele sitt, men også til å prøve spill/demoer uten å måtte kjøpe eller laste ned noe.
- Kontrollen ser fin ut, et ålreit kompromiss mellom bevegelseskontroll, ny touchpadfunksjonalitet og en kontroll som skal funke å spille behagelig/ordentlig med (prøv å spill TTT2 på en WiiU-gamepad)
- Endelig en grunn til å kjøpe Vita, eller, rettferdiggjør et kjøp av maskinen. Om jeg forstår riktig fungerer den likt som padda til WiiU (bare at det funker på alle spill), og det er slettes ikke dumt.


Ikke bra:
- Jeg er ikke overbevist om at teknologien til å levere spillstrømmetjenestene vil funke fra dag en, det er veldig ambisiøst og tidligere erfaringer tilsier slikt sjeldent fungerer rett ut av boksen. Det jo hende de har lært av disse erfaringene men tør ikke håpe på det.
- Ingen pris
- Inget design
- Ingen ca releasedato.
- Lite av det jeg så av spill var... nytt og/eller imponerende, MEN jeg skal se over alt igjen i HD da det var vanskelig å få et godt inntrykk på en laggete stream. Jævla dick move å sende ut en av Final Fantasy-produsentene bare for å si "Halla folkens vi sees på E3 arrigatto!"

Det middels:
- Ingen Parappa the Rapper
- Ingen Last Guardian. Nå... er jeg nervøs for det spillets eksistens.
- Hadde det ikke vært for premisset PS4 hadde det vært en meh PS3-konferanse.
- Bakoverkompatibiliteten. Den er midt på treet.
- Hva skjer med PSN-kontoen min? Får jeg med den over og jeg kan laste ned stæsj jeg allerede har kjøpt er det a-okay. Eventuelt tilgang til de over nettskyen.
- Hva med 3D? Hva med 4K-skjermstøtte?

Breaking news: Ser noen melder om "Holiday 2013", det fikk jeg ikke med meg selv men om det stemmer... Ja det hadde vært fette nice.

Edit: Sjutten ja, men du må betale for det. Behold PS1/2 så lenge du.

Edit angående The Witness: På den offesielle youtubetraileren som ble sluppet samtidig som den ble vist på konferansen står det:
This is the first official trailer for the upcoming game The Witness, to be released on the PC, iOS, and PlayStation 4... and eventually, several other platforms.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Viste de noe særlig av kontrollen i praksis? Jeg vil gjerne se litt mer av det enn screenshots.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
De brukte den ikke til å spille noe med på scenen, men de hadde med selve dingsen og viste den frem. I hendene på han som holdt den så den litt bredere ut enn DS3 men virket som triggerknappene var nærmere X365 sin overlegne utgave.
 

Lodin

Der Waaaah
Det var viktigere å terpe i en halvtime om at det er en share-knapp enn å vise hva touchfeltet eller movedingsen gjør.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Håper de viser mer av den nye skjermen i praksis, den umiddelbare følelsen er at skjermen ser litt liten ut. Sånn ellers er det jo banebrytende er det at Sony lanserer noe ved å vise spill i stedet for fancified powerpoint. Mer av dette, Sony!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Edit: Til Lodin, enig med Buggz, er littegrann skeptisk til størrelsen som vil begrense hva den faktisk kan brukes til.

De har jo ikke noe spillbart å vise frem kontrollen til, lite av det de viste frem var jo CGI-greier.

Noe som ikke er særlig imponerende i seg selv men du trenger ikke bli en parodi på deg selv, Lodin.

Ser det synses i Sony holder tilbake for å ha mer å vise frem på E3. Er nok noe i det for å bygge opp hypen mer og mer mot slipp før jul, meeeen ser for meg ting også ikke er klart. De har ikke laget noe spillbart som kan vises frem.
 
Syns de mangler et skikkelig killer-spill. Det er en del lovende funksjoner, men ingen av de spilla gir meg spesielt lyst til å kjøpe en PS4 når den kommer ut.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Enig, satt å ventet på den unike IPen som skal blåse meg vekk. Med nye Killzone får Sony endelig sin Halokiller da!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har hørt at det er en tøtsjskjerm som primært brukes til sosiale greier, batterinivå og slikt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg skjønte det også slik, den fungerer ikke som en bildeskjerm, til det skal man bruke Vitaen. Ugh blir dyrt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Mine tanker

  1. Jeg tipper at kontrollen ikke er helt ferdig. Som i at touchgreiene ikke fungerer helt slik de vil, ennå, som sikkert er grunnen til at de ikke viste mer av selve bruken.
  2. Killzone har fått farger jo!
  3. Kult at blizzard slenger seg på.
  4. Final Fantasy-greia har vi jo sett før, mulig det var mer denne gangen, men uansett er det en imponerende demonstrasjon av deres nyeste spillmotor.
  5. Manglet det killespillet som gjorde at jeg fikk veldig lyst på maskinen.
  6. Kontrollen så ut som den var digg å holde.
  7. Godt å se at Sony har forstått at powerpointen og excelarkene deres ikke er interessant for gamere.
  8. Virker som gode specs.
  9. Kult at de fokuserer på indie-greie, men blir spennende å se hvordan det faktisk vil fungere. Håper bare det ikke blir en sånn indie-kanal type den som er på xbox... på xbox? Det er jo ingen indiekanal der. joda, bare ikke i norge. :penga:
  10. Kjenner jeg egentlig gir litt faen i at maskinen har så gode specs. Er litt redd for at dette kan føre til at konsollspill blir enda dyrere, og vi vil ikke tilbake til snes-dagene vil vi vel? 800 kroner for et nytt spill? fysjom.
  11. Er maskinen sonefri? Dette er noe jeg kjenner irriterer meg mest med Nintendo. De gjorde det riktig med DS, men så ufattelig kjipt å bo i europa og vente opptil et helt år for å få et spill som resten av verden har runda så mange ganger atte hjælp. serp dere ninty.
  12. Spent på å se eventuell lag på playstation 4 eye-greia.
  13. gleder meg litt kjenner jeg, men skuffet over at de ikke viste last guardian.
 
Jeg kan ikke ha vært den eneste som håpet litt på et LBP når Media Molecule-fyren kom på. Selvfølgelig var det for godt til å være sant men den skulpturteknologien var ganske åsåm. Og LBP3 kommer etterhvert, liker jeg å tro.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Mine tanker

Kult at de fokuserer på indie-greie, men blir spennende å se hvordan det faktisk vil fungere. Håper bare det ikke blir en sånn indie-kanal type den som er på xbox... på xbox? Det er jo ingen indiekanal der. joda, bare ikke i norge. :penga:
Tror ikke "indie-kanal" er objektivt vprst, bare det at måten microsoft håndterte det på er vprst. Det må da gå an å gjøre det på en grei (/awesome/innovativ) måte, og har tro på at Sony har sett på xbox sin indiegreie og tatt i betraktning hvor ubrukelig det er når de lager sitt system.

Kanskje det hadde funka bra hvis du får indies på den streaming-teknologien dems? Ett problem med indies er jo at det er så mye av det og du orker ikke efforte med å hele tiden laste ned masse smådill bare for å teste. Med streaming hadde det vært mye lettere å vindussjoppe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, jeg så bare fra og med Killzone ble vist, og selv da fulgte jeg bare halvveis med, meeeen...

For noe piss. Manshoots (Killzone, Destiny), cars wot go fast (det der bilspillet), Assassin's Creed bare med mer mobiltelefon (Se På Bikkjer), port av et PC-spill fra i fjor (Diablo 3), og fullstendig uinteressant CG-runking (Square Enix og Capcom). Det eneste interessante var demonstrasjonen til Media Molecule, og selv det var henholdsvis en ripoff av ZBrush (3D-modelleringsprogramvare) og så innlysende bullshit at det var litt trist å se på.

Altså, hvorfor i alle dager skal jeg gidde å kjøpe meg en PS4 hvis det beste argumentet utviklerne og Sony har å by på er "den gjør det samme som en PS3, bare med bedre grafikk"? Bare for å virkelig hamre inn poenget om at Sony virkelig ikke aner hva de driver med, så ble det spesifisert at flere av spillene også kommer til PS3. Og... vel, bare det at Sony - som fant ut at PS3 måtte ha egne, køståm prosessorer for å kunne realisere visjonen om en HD-spillmaskin - nå finner ut at mer eller mindre standard PC-komponenter klarer biffen, er veldig talende. Hvis ikke det der blir den siste PlayStation-en, kommer neppe Sony til å overleve den neste. Noen som veit hvor mye de tapte på PS3?

Edit: Fant denne artikkeloversikten. De første fem overskriftene:
Sony financials: game profits down 86.4% in Q3
Sony Q2 financial forecast dropped as game & PS Vita sales slump
Sony Q1 – Vita figures masked in latest financial report
Sony hit hard in FY2012 financials, PS3 sales down
Sony doubles down on games, confirms 10,000 lay-offs
Den sjette er forøvrig "Why Sony’s £4 billion loss isn’t the disaster it seems", men dere skjønner.
 

demake

Seksuelt godteri
Kjøper den om den får plass i TV-benken, for ikke i helvete om jeg orker en ny Ikea-tur for å finne ~drømmebenken~. Det endte nesten i skillsmisse sist gang, og jeg måtte ta bussen hjem igjen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skulle bare spille TV-spill BLE SKILT
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Den overskrifta er representativ for 75% av brukerene her (15% har bra partnere, de resterende 10% er Evig Aleine)