Playstation 4

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Dette var.. greit nok. Uimponert over både spilla og teknologien men heller ikke skuffa. Alt var bare.. så.. midt på treet og som forventet. Tviler sterkt på at jeg går til anskaffelse av dette.
 

Lodin

Der Waaaah
Last Guardian blir utsatt til PS5.
Men men, det var bra show. Mye mer konkret enn jeg hadde venta og mye spiller. Blir å eie, men ikke en god stund etter launch sansynligvis. Tipper før Nilo kjøper ihvertfall.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg ble litt imponert. Altså, det var ingenting som grep meg sånn umiddelbart, men det er tydelig at de prøver hardt nå, og det er jo litt ... ulikt Sony. The Witness så jævla baws ut, men det er multi, rait? Og sleivsparket med "høhø exclusive Bungie-content" mot Microsoft føkkings eide. Gaikai-greiene høres ambisiøst ut, spent på hvor bra det blir å funke. Samme med videodelinga, kan potensielt eie men vi får se. Litt skuffa over mangel på Battlefield 4 da, wtf mate??

Gleder meg til å se hva MS drar fram.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Det ble vel sagt at The Witness er PS4-ekskulsivt.

Jeg ble veldig imponert, og den ser ut til å rette på stort sett samtlige av problemene som har plaget PS3. Bare det at den er mer sosial og levende... strålende!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jo altså, registrerer at den er bedre enn PS3, men føler ennå pc-en min ligger frampå med en gpu jeg kjøpte brukt i fjor og billigminne jeg fant på lagersalg for 2 år siden. Mange av oss klarer å kjøre spill lignende den Killzonen der i 60 nå til dags, og jeg regner med at den kjører i 30 på PS4-en.

Ikke at dette er fælt viktig for meg, men det var ett aspekt som ikke mindblowa meg på samme måten som da 360/ps3 kom ut. Hoppet fra f.eks UE2 til UE3 var jo ganske drastisk.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
En annen ting som er verdt å nevne er at man skal slippe alt av oppstartsjåleri og drit, og hoppe direkte inn i spillet der du sluttet, om du ønsker det. Selve essensen i konsoll-gaming: Lettvinthet. Jeg driter totalt i GPUer, så lenge jeg kan slenge meg på sofaen og trykke på en knapp.
 
Det er vel liten tvil om at dette - det er dette som blir leving.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Det ble vel sagt at The Witness er PS4-ekskulsivt.
Det nekter jeg å tro. Blow ble jo så brent av Microsoft. Var det ikke bare snakk om sånn tidseksklusivitet?

Og ja, den pause-knappen For Real kan også bli å eie, checkpoints løst for alltid osv.
 
Tror ordene som ble brukt var "debut exclusively on the PS4", så ja. Tidseksklusivitet.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Dere har helt rett, tidseksklusiv.

Noen, hit me up med den konge-sangen i traileren!

Når det gjelder Killzone, så var faktisk 2 og 3 kompetente manshoots. Kanskje litt undervurderte? Med den nye kontrollen, så kan faktisk konsoll-FPS endelig spilles på en Playstation, uten å råtne innvendig.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Blizzard slengte nettop opp non shizzles av Diablo3-porten.

https://us.battle.net/d3/en/blog/87...-to-playstation®3-and-playstation®4-2-20-2013

Usikker. Radiale menyer har jeg alltid syntes var kludrete. Er nyskjerrig på hvordan spillen oppfører seg med dualstick dog, tror det kan funke bra med tanke på at du ikke har så mange skills å uroe deg over, og mistenker at dette har vært planen dems siden for alltids.
 

Lodin

Der Waaaah
"In the release window, Playstation 4 will be the only console The Witness is on" var hva Blow sa. Regner med det dukker opp på PC og iOS omtrent samtidig.
Den offisielle grunnen til at maskina ikke ble avslørt er fordi "de vil spare noe til senere". Personlig driter jeg ganske hardt i det så lenge den ikke er enda større enn den orginale PS3en.

E: Det jeg er mest skeptisk til er streaming av gamle spill. Faktum er at i store deler av USA og Europa har ikke folk bredbånd som bra nok til å støtte det. I Australia hvor folk har ekstremt lave grenser for månedlig nettforbruk blir det enda verre. Hvis spilla kun skal distribueres sånn og ikke kunne preloades er det ganske kjipt. Om ikke annet håper jeg de slipper no PSPlus og lar folk spille alt for 75 kroner måneden eller så.

Og å spille på Vita om det fungerer like bra eller bedre enn WiiU er helt fantastisk. Særlig siden det ser ut til å gjelde alle spill. Der har du ihvertfall grunn nok for meg å coppe håndholdten.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Orker ikke lese hele tråden nå så jeg får bare slenge ut det viktigste spørsmålet. Kan jeg spille FFVII på denne maskina?