[PS4] PlayStation 5 i papbox

#41
Microsoft har skifta hovedfokus til servicer fremfor fronte maskinen sin som et lukket økosystem i seg selv. Om du kjøper Halo på Xbox, Windows Store, Steam eller strømmer det til telefonen din bryr ikke dem, så lenge du kjøper Halo og gjerne bruker litt på mikrotransaksjoner i tillegg. Og om du ikke vil plunke ned 600,- for å spille multiplayer i en uke før du legger det bort så har de Games Pass som du kan kjøpe for en måned for en såpass lav pris at du bare lar abonnementet gå fordi du skal jo spille litt av det nye Forza neste måned også.

Det føles som at alle tre konsoll-utviklerne har funnet sin egne greie og sitt egne marked med litt overlapp her og der, men at alle har nok kunder til å støtte det de holder på med. Er egentlig litt spent på hvem som blir å gjøre det neste store feiltrampet :p
 
#42
xbox one spill går mye raskere på finn enn både ps3 og ps 4 spill.. og xbox360 og ps 3 går ca like trekt ..

av dette utvalget:



Hmmm kanskje xbox one spilla jeg hadde er litt bedre enn de andre jeg har ?
 
Sist redigert:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#43
Vet dere hvorfor Sony alltid vinner konsollkrigen? Her skal dere få et hint:

Playstation
Playstation 2
Playstation 3
Playstation 4
Playstation 5

Så kan man se hva slags kringlete navn Microsoft og Nintendo gir konsollene sine.
 
#46
eller ps3 var vel første konsoll som solgte 1 mill første uka og den rekorden ble tangert eller slått uka etter da xbox360 ble langsert .. det var siste "rekorden" de satte ..
 
#48
i den generasjonen vant wii ..
Og om man teller ps3. ps3 slim og super slim alt under ett
Xbox360, xbox360 slim og siste utgaven,
Så bør man også telle Wii og Wii u under ett.. siden xbox 360 launch også kom uten hdmi men de neste versonene fikk hdmi...

Det eneste som gjorde at ps3 solgte bittelitt fler enn xbox360 var fordi de solgte noen fler slim varianter når de dompa prisen på dem...
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#49
Konsol krieg? På mitt spillegal?

Er Zorg frelseren som har kommet for å fri oss fra ungeprat og røde ringer i lokalavisene?
Hosiannah!
 
#50
I følge den lista så kan det jo se ut som at PS4 vant nåværende sesong av Paradise Konsoll?

I tillegg har Sony 3 av topp 5, så det kan jo se ut som de er like dominante som Norge i skisport.
 

Lodin

Der Waaaah
#53
A. Nintendo konkurerer ikke med de to andre. De produserer billige drittbiler mens Sony og MS prøver å være Lamborghini.
Burde Lada slenge inn årene all den tid de fortsatt tjener mætti med penger?
B. MS har kun tjent penger på Xbox en kort periode i den senere tiden de solgte Xbox 360 med fortjeneste. Ellers har merket konstant gått med tap.
Eneste grunnen til at de kan si spillavdelinga går i pluss er fordi de raker inn spenn via diverse patenter på Android som de feilaktig fører inn som spill.
C.
 
#54
Det var da en snodig holdning.. Nintendo var de som fikk TV spill ut av tv spill krisen som amiga hadde fororsaket ved å bare produsere drittspill... Nintendo har flere ekslusive og kjente spill enn både playstation og xbox.. og nintendo kvalitetssikrer alle spillene før de publiseres i motsettning til både playstation og xbox der ting blir gitt ut og man må ofte laste ned store oppdateringer som er på 50% av spillets størrelse eller mer .. Det eneste Nintendo har spart på er hardware siden n64 ..

Og de håndholte konsollene til nintendo har vel aldri vært noe sånn kjempe bra .. bare merklig nok kjempe populære selv om snk, sega og Atari hadde fargeskjermer på sine lenge før gameboy fikk fargeskjerm..

du kan egentlig sammenligne nintendo med apple .. hehe men nintendos produkter er litt bedre enn pippin
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#55
Det er fordi en konsoll kun er så bra som spillene på den. Så egentlig har Nintendo sine håndholdte vært spektakulært bra!
 
Sist redigert:
#56
A. Nintendo konkurerer ikke med de to andre. De produserer billige drittbiler mens Sony og MS prøver å være Lamborghini.
Burde Lada slenge inn årene all den tid de fortsatt tjener mætti med penger?
B. MS har kun tjent penger på Xbox en kort periode i den senere tiden de solgte Xbox 360 med fortjeneste. Ellers har merket konstant gått med tap.
Eneste grunnen til at de kan si spillavdelinga går i pluss er fordi de raker inn spenn via diverse patenter på Android som de feilaktig fører inn som spill.
C.
en annen ting er at nintendo ikke har hatt produsert produkter som blir overoppheta .. i motsettning til nåde sony og ms ... Grunnen til at xbox360 ble overoppheta var fordi at vifteprofilen var satt helt på tryne for å få maskinen til å være stille .. men maks varme var satt til 108grader ..
 

Terje

mostly harmless
#57
Nintendo var de som fikk TV spill ut av tv spill krisen som amiga hadde fororsaket ved å bare produsere drittspill...
Her vet jeg ikke hvor jeg skal begynne engang. Greit jeg er mer interessert i Amigaer enn de fleste, men det her er totalt bort i natta å si uansett.

1: Hvilken tv-spill krise? Dette må ha vært på starten av nittitallet, var det en tv-spill krise da? Det har gått meg hus forbi.
2: "Amiga", altså Commodore, produserte ikke spill overhodet. Kun hardware. Alle spill kom fra tredjepart. De egenproduserte riktignok noe helt i starten til VIC 20 og slikt, men det var over ti år tidligere.
3: Amiga gjorde bare suksess som spillplattform i PAL-territorier. Om de virkelig metta markedet med drittspill og forårsaket en spillkrise så var det isåfall bare her, spillverden forøvrig hadde aldri merka det.
4: Hvorfor var det en suksessrik spillplattform om de bare produserte drittspill?
5: De fleste kjente europeiske utviklere starta som Amiga-utviklere eller enda tidligere på Commodore 64, ZX Spectrum og BBC. Mange opererer enda, noen fortsatt selvstendig men de fleste oppkjøpt og slukt. Men de ble bygd på lage bare drittspill i så stor grad at det ble krise, ok.

Et cetera, et cetera. Jeg orker ikke mer, den uttalelsen er så dratt ut av ræva som det er mulig. Hvilken virkelighet kommer dette fra?
 
#59
Atari 2600 Da ... og det var vel ET som var toppen av isfjellet som var så ille at produsenten gravde ned nesten alle kopiene i new mexico..

Krisen var på 1980 tallet .. og Nintendo fikk tvspill inn i butikken igjen ved å gi butikker i usa veldig lukrative avtaler som de ikke kunne si nei til.. rundt 1986