Professions

#21
Du kan tjene deg fett rik på Mining. En stack med Copper Bars går for 80 sølv +- på AH.

(Verfall i Orgrimmar på Burning Blade Realmen.)
 
#22
Opprinnelig skrevet av Toz@21.03.2005, 17.17
ikke lurt å lvle proffs for fort heller... jeg pleier ha 225 i proffession når jeg er ca lvl 30...  kan ikke bruke tinga jeg lager, og må vente på å få Artisan... :p
193812​

Jeg skjønner ikke logikken din der... Det finnes jo ingenting negativt med å kunne lage ting som du ikke kan bruke på noen levler? Siden du fortsatt kan lage ting du faktisk kan bruke...
 
#23
Jeg har herbalism og alchemy som yrker for min prest. Er det en ting prester går tom for under kamp så er det mana. Mekk en par mana potions som man bruker under kampens hetee så gjør det underverker for utfallet. Det som er utrolig kjedelig er å finne herbs, løpe frem og tilbake.

Jeg har et par kamerater som har tailoring og enhanting, så lenge jeg finner wool så mekker de ting for meg. :) Grei ordning.
 
#24
Mages har det kjekt der, siden de kan mekke egen mat og drikke...
 
#25
Opprinnelig skrevet av The Creature+21.03.2005, 21.00-->
<!--QuoteBegin-Toz
@21.03.2005, 17.17
ikke lurt å lvle proffs for fort heller... jeg pleier ha 225 i proffession når jeg er ca lvl 30...  kan ikke bruke tinga jeg lager, og må vente på å få Artisan... :p
193812​

Jeg skjønner ikke logikken din der... Det finnes jo ingenting negativt med å kunne lage ting som du ikke kan bruke på noen levler? Siden du fortsatt kan lage ting du faktisk kan bruke...
193945​
[/b]
bruker for mye penger på og levle proffs....
 
#26
joda, skjønner litt der... Men når det gjelder skinning og leatherworking som jeg bedriver tiden min med går det nesten ikke cash i det heletatt, det eneste er tråd og salt, men som da ikke koster stort og jeg tjener det fort inn igjen... Men mining blacksmithing der gikk det forbanna mye penger på lvle...
 
#27
En ting jeg kan si er at enchanting både er vanvittig tidkrevende og tar alle pengene dine... Får å skaffe matriale må du "ødelegge" magiske(grønne, blå) våpen/armour du finner istedet for å selge dem/legge de ut på ah... Det taper man veldig mye penger på da de ofte kan selges ganske dyrt. Når du øker i lvl(enchanting) så blir det vanskeligere å finne matrialene du trenger selv, og når du ødelegger våpe/armour(disenchanting heter det) så er det mer eller mindre tilfeldig hva du får... Så da må man ofte kjøpe diverse ingredienser på ah og de er IKKE billige...

Folk sier også at man bør velge tailoring ved siden av enchanting for å kunne lage ting man kan disenchante.. Nja sier nå jeg... Du finner riktig nok linnen ol på humanoide mobs og det man trenger ekstra i tailoring koster ikke all verden, men det er begrensa hva slags disechanting items man får av klærne man lager.. Ofte er det ting man trenger i lavere lvls og som ikke er like relevant i høyere lvl enchantments....

Nå høres det kanskje ut som om jeg hater enchanting som pesten, men jeg er faktisk en enchanter selv... Snart en artisan enchanter til og med så jeg snakker ut ifra erfaring... Og spørr du meg bør du suplementere enchantingen med mining eller skinning(lette penger yrker). jeg bruker skinning som mitt andre yrke og bruker det bare til å skaffe spenn til enchantinga... Jeg får solgt 10stack med thick leather lett for i overkant av 1G og når jeg har 5 10slots bags fulle av nettopp thick leather så blir det fort penger ut av det....

Penger tjener du også ganske lett på å selge dine tjenester som enchanter.. Litt avhengig av hvor mange enchantere det finnes på serveren du spillerpå, men man kan enkelt forlange 1G og oppover for diverse enchants...

Oppsummering:
Har du tid og tålmodighet så kan enchanting fort være en givende profession. Vil heller ikke anbefale deg å begynne med det før du begynner å finne grønne våpen/armour selv og har kommet deg litt økonomisk på beina(rundt lvl 20 +-). Det koster mye å lvle opp enchanting skill'et ditt, men du kan også slege dine tjenester deretter. Så kostnader/inntekter går opp i opp, man tjener ikke like "fett" på enchanting som man kanskje skulle trodd da ingrediensene på høye lvl enchants er såpass dyre.

Siste drawbacket er at artisan treneren befinner seg i en instance(ja du leste riktig, inne i et INSTANCE)... med andre ord må du rense ut deler av et for å komme deg til traineren når du runder 225 i skill. Hver gang du skal kjøpe en ny recepie så må du altså gjør instancen om igjen... Og mob'en her 40+ elite....

Kan også nenve at det hjelper veldig mye å ha et guild i ryggen som kan gi deg både ting du kan disenchante og enchante.