Project Gotham Racing 3 (Xbox 360)

#21
Jeje....litt utblåsnig må man jo få en gang i blant. Jeg kalte deg nazist ja....kanskje ikke så pent gjort, men du kan ikke nekte for det andre jeg sa om deg. "Hvis du går ut av gamet før løpet er over så gir vi deg feedback og banner deg for alltid" :tommelopp:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Opprinnelig skrevet av Sulky@07.09.2005, 19.19
Synes PGR2 lider av å prøve å være realistisk, noe som kan resultere i ensformig gameplay. Ta Forza f.eks: Det er i hvertfall så realistisk som mulig. Da er det gøy.
259130​
Fy faen så enormt mye peiling du har, mann. Du har det ikke ORDENTLIG gøy før det blir så realistisk at du må styre pitcrewet ditt under løp, selv kjøre behovsanalyse, fylle ut ordreskjemaer og adinistrere disse på lageret og faktisk mister livet når du kræsjer i fjellveggen, sier jeg.
 
#23
Opprinnelig skrevet av Yetipants+07.09.2005, 21.36-->
<!--QuoteBegin-Sulky
@07.09.2005, 19.19
Synes PGR2 lider av å prøve å være realistisk, noe som kan resultere i ensformig gameplay. Ta Forza f.eks: Det er i hvertfall så realistisk som mulig. Da er det gøy.
259130​
Fy faen så enormt mye peiling du har, mann. Du har det ikke ORDENTLIG gøy før det blir så realistisk at du må styre pitcrewet ditt under løp, selv kjøre behovsanalyse, fylle ut ordreskjemaer og adinistrere disse på lageret og faktisk mister livet når du kræsjer i fjellveggen, sier jeg.
259231​
[/b]

Det finnes faktisk et spill som er sånn, bortsett fra at man ikke dør når man kræsjer. Det heter GTR og er sinnsykt fett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Herrejesus...
Jaja, kan i det minste brukes som indikator på hvem som bør tvangsinnlegges om ikke annet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
*Gjemmer seg forsiktig bak over 100 timer GTR*

Hadde ikke multiplayeren vert så ustabil og kronglete som den er, ville jeg muligens satt det helt på topp hva gjelder bilspillfavoritter.
(Enn så lenge er det Live for Speed: S2 som innehar den plassen)
 
#27
Opprinnelig skrevet av Yetipants@08.09.2005, 20.10
Herrejesus...
Jaja, kan i det minste brukes som indikator på hvem som bør tvangsinnlegges om ikke annet.
259552​


Det er du som bør legges inn. Tenk å bruke så mye krefter på kjefte på alle du ikke er enig med her på forumet. Synes nesten det er tragisk hvor mye tid du bruker på dette. Du er en voksen mann nå skjerp deg! Prøv og smil en gang i blant og nyt livet utenfor skjermen.
 
#28
Flott grafikk alene får ikke meg solgt.
PGR er vel en av spillene som havner midt i kløften for min del. Så helt uenig er jeg ikke med Sulky der. De to første spillene klarte jeg aldri å digge til tross for at jeg ikke hadde problemer med å spille det. Grei nok styring og alt det der. Men det manglet bare noe, en viss x faktor som bare burde vært tilstede.

Får se om PGR3 får forandret på dette. Men hvis det er bare grafikken som er trekkplasteret, da står jeg over. Tror jeg vil finne NFS: Most Wanted mer underholdende Live.
Men det er for tidlig å si noe på dette enda, har ikke prøvd noen av de spillene enda.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#29
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@09.09.2005, 15.14
Tror jeg vil finne NFS: Most Wanted mer underholdende Live.
259792​
Apropos bilspill på Live, har du tittet på Test Drive Unlimited ennå? Det virker til å være det mest interessante bilspillet til Xbox360, ihvertfall for meg. Cluet er at hele spillet foregår på en sydhavsøy som er 60 ganger 60 km stor. Det skal ta hele tre timer å kjøre fra en ende til den andre - og fem timer å kjøre rundt teh perimeter, for eksempel. I tillegg så skal online-serverne kunne holde intet mindre enn 25 000 spille per server! 16 spillere i hvert race, pluss trafikk. Blir nesten som en MMO med biler. Jeg er ennå ikke sikker på release-datoen, men du finner sikkert ut av det om du Gamespot-searcher det litt.
 
#30
Opprinnelig skrevet av Nicholas+09.09.2005, 19.34-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@09.09.2005, 15.14
Tror jeg vil finne NFS: Most Wanted mer underholdende Live.
259792​
Apropos bilspill på Live, har du tittet på Test Drive Unlimited ennå? Det virker til å være det mest interessante bilspillet til Xbox360, ihvertfall for meg. Cluet er at hele spillet foregår på en sydhavsøy som er 60 ganger 60 km stor. Det skal ta hele tre timer å kjøre fra en ende til den andre - og fem timer å kjøre rundt teh perimeter, for eksempel. I tillegg så skal online-serverne kunne holde intet mindre enn 25 000 spille per server! 16 spillere i hvert race, pluss trafikk. Blir nesten som en MMO med biler. Jeg er ennå ikke sikker på release-datoen, men du finner sikkert ut av det om du Gamespot-searcher det litt.
259886​
[/b]
Det hørtes meget interessant ut :D

Skal sjekke det opp ja. Tror Xbox Live til 360 kommer til å bli stort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Opprinnelig skrevet av Sulky@09.09.2005, 16.01
Det er du som bør legges inn. Tenk å bruke så mye krefter på kjefte på alle du ikke er enig med her på forumet. Synes nesten det er tragisk hvor mye tid du bruker på dette. Du er en voksen mann nå skjerp deg! Prøv og smil en gang i blant og nyt livet utenfor skjermen.
259785​
Enda godt jeg har deg, O store sannsiger hvis innsikt ikke kan fattes av vanlige dødelige, til å fortelle meg hva jeg skal gjøre.
Gå og skyt deg siden du liker... det derre teite megarealistiske bilspillet, forresten.
 
#32
Opprinnelig skrevet av Nicholas+09.09.2005, 19.34-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@09.09.2005, 15.14
Tror jeg vil finne NFS: Most Wanted mer underholdende Live.
259792​
Apropos bilspill på Live, har du tittet på Test Drive Unlimited ennå? Det virker til å være det mest interessante bilspillet til Xbox360, ihvertfall for meg. Cluet er at hele spillet foregår på en sydhavsøy som er 60 ganger 60 km stor. Det skal ta hele tre timer å kjøre fra en ende til den andre - og fem timer å kjøre rundt teh perimeter, for eksempel. I tillegg så skal online-serverne kunne holde intet mindre enn 25 000 spille per server! 16 spillere i hvert race, pluss trafikk. Blir nesten som en MMO med biler. Jeg er ennå ikke sikker på release-datoen, men du finner sikkert ut av det om du Gamespot-searcher det litt.
259886​
[/b]

Nicco....Du har herved gjort meg interessert. Dette høres spennende ut..... :D


EDIT: Liker veldig godt realisme i bilspill, men jeg elsker også bilspill i samme sjanger som Burnout. Noen som vet om det er et Burnout spill på vei til next-gen?
 
#33
Project Gotham Racing 3 Studio Update #12 er nå oppe

...So, back to PGR3. Earlier in the week I was trying to sort something out on the other side of the office, when I was called over to Chris' desk. He's been taking a closer look at our crowd system, seeing how much he could max out the 360 hardware with spectators. During the test he sorted out a pretty remarkable screenshot for me. How many people in this experiment? Answer: thirty-five thousand.

Remember; the following screenshot is just a test, and not representative of the crowd size which will be present in the final build of PGR3. There won't be 35,000 spectators per corner in the finished game... we want to have other objects in the game as well! Winking Smiley This was just a test to show how crazy our crowd rendering system is. You can still expect many thousands (yes, thousands) of spectators per track... but the full game running with 35,000 might be pushing it a bit!

This is just a single corner. It's ridiculous; that's a helluva lot of people! The most remarkable thing to me was that this was all running at the game's normal frame rate. Not a bit of slowdown.
Her er det aktuelle skjermbildet:



Imponerende!
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#39
Om noen ikke har fått med seg hva spillmagasinet.no har sagt om PGR3, here yah go fags.

Årets FETESTE bilspill

Av Kristian Evensen
30.09.05 15:56

Kongen er død, lenge leve kongen? Vi dro til Manchester for å ta en titt på «Project Gotham Racing 3» på Xbox 360.

(TV 2 Spillmagasinet): «Project Gotham Racing 3» mottar nå siste lag med finpuss før spillet er klart for lansering sammen med Xbox 360 2. desember.

Utviklerne har jobbet med oppfølgeren til det klassiske «Project Gotham Racing 2» siden Microsoft først lanserte planen om en ny Xbox.

Og er det vi fikk se noe og gå etter, kommer «Project Gotham Racing 3» til å toppe de aller fleste konsollbilspill.

Utvidelse av forgjengeren
«Project Gotham Racing 3» befinner seg midt mellom arkaderacere som «Burnout» og simulatorer som «Forza Motorsport».

Det er øyeblikkelig underholdende, men dybt nok til at det går lang tid før du mestrer det. Enkelte manøvre skal visstnok kreve timesvis med trening før de sitter. Fysikkmotoren er nogenlunde realistisk, men tillater ting som ser kule ut (for eksempel enorme sladder).

Spillet kan beskrives som en utvidet utgave av «PGR2». Et spill som i sin tid utnyttet både maskinvaren og Live bedre enn noe annet spill.

I tillegg til at spillet var fabelaktig underholdende, solgte et stort antall Ferrarier det til en rekke bilentusiaster. Et så godt utvalg biler fra den italienske sportsbilfabrikanten hadde vi ikke sett i et spill på mange år.

«PGR3» er ganske annerledes enn forgjengeren. De ulike mesterskapene hopper mellom biltyper og du får raskt kjøre en av de hurtigste bilene.

Borte er den lange veien vi tidligere har måtte gå for og låse oppe drømmebilen. I «Playtime», hvor de andre spillmodusene holder til (blant annet enkeltløp), har du tilgang på alle de 80 bilene fra starten av.

TV-sendinger
«PGR3» sin onlinedel er like viktig som i forgjengeren og benytter alle muligheten 360-versjonen av Live byr på.

Spiller du «Gotham 3» på Live inneholder profilen din for eksempel hvilke medaljer du har fått og hvilken bil du liker best. Andre kan så sammenligne denne informasjonen med sin egen og finne ut om du er en egnet motstander.

Den største onlinenyheten i «PGR3» er det virtuelle tv-selskapet GRTV. De overfører løpene med de beste sjåførene på «Hereoes Channel» og løp vennene dine deltar i på «Friends Channel».

Du kan velge mellom en mengde kameravinkler og opptil 30.000 tilskuere kan overvære ett løp. For at du skal finne ut når vennene dine kjører (eller når folk nærmer seg rundetidene dine) har utviklerne implementert en nyhetsticker.

Målet med «PGR3» sin onlinedel er å gi deg samme opplevelsen som når du spiller alene. Alle spillmodusene er tilgjengelig og du kan velge motstandere selv eller få maskinen til og gjøre det.

Microsoft Research har, på oppdrag fra Bizarre, matet en datamaskin med masse tall og funnet den beste måten og sammenligne to profiler på. Systemet heter «True Skill» og leter opp motstandere på ditt nivå.

Bizarre vil støtte opp om onlinebiten også etter at spillet er lansert. For eksempel vil de avholde turneringer som overføres på GRTV. Alt begynner med en kvalifiseringsrunde og fortsetter med en rekke løp helt det blir kåret en vinner. Han eller hun får en premie og målet med dette er å gi Live-spill mål og mening. Du skal sitte igjen med noe hvis du gjør det bra.

Fem omgivelser
«Project Gotham Racing 3» lar deg kjøre rundt i Tokyo, New York, Las Vegas, London og på Nürnbugring. Alle er tro kopier av virkeligheten og det å sette sammen en by tar over ett år med hardt arbeid.

Byene begynner som en rekke flyfoto som til sammen utgjør et kart over området som skal inn i spillet. Det blir så, gjennom flere ulike prosesser, gjort om til 3d-modeller. For å gjøre jobben litt lettere blir hver by delt opp i blokker. Hver blokk består av omtrent 105 000 flater og hver by består av 24 blokker. Hvis det ikke sier deg noen ting, så kan du sammenligne med «PGR2» hvor en by kun er satt sammen av 750 000 flater (mot altså 2.520.000 flater i «PGR3»).

Bizarre brukte Las Vegas for å demonstrere hvor nøyaktige og livaktige omgivelsene er. For å få byen til å se ut som seg selv tok utviklerne 22 000 bilder og 10 timer video. Og minus noen reklameskilt har de lykkes med jobben. Alle landemerkene og hotellene er på plass og landemerkene oppfører seg som de skal. For eksempel spruter den kjente vannfontenen vann.

Den avanserte grafikkmotoren tillater utviklerne å bruke alle mulige fancy effekter for og bringe ting til liv. Resultatet er overveldende og spesielt under natteløpene kommer du til å måpe.

Lyseffektene er kanskje de mest imponerende noensinne. Lamper gløder, neonskilt ser ut som nettopp det, lys lyser og det som skal reflekteres reflekteres i bilen din. Dessverre er natt og dag to ulike sett grafikk og spillet inneholder ikke løp som går fra natt til dag og omvendt.

Avansert grafikkmotor
Takket være grafikkmotoren er bilene i «PGR3» de mest velpolerte virtuelle beistene noensinne. Hver bil består av 80 000 flater (fordelt 50/50 på interiør og eksteriør) og er enormt detaljerte. Alt av målere fungerer og cock-pit-synsvinkelen gir deg følelsen av å kjøre bil.

Å sette sammen én bil tar omtrent to måneder. Alt begynner med en serie bilder og litt etter litt blir den endelige modellen til. Alt stemmer overens med virkeligheten og enormt mye tid har blitt brukt på å få ting godkjent av bilfabrikken. Klistemerker er plassert riktig og setebetler er helt like de ekte.

Motoren støtter (selvfølgelig) HDR, noe som gir utviklerne full kontroll over lys (og skygge) og resultatet er imponerende. For eksempel reflekterer forskjellige metaller og maling lys ulikt.

Men «Motion Blur»-effekten er mest imponerende. Når du kjører fort blir omgivelsene rundt deg uklare og spillet klarer å skape en fartsfølelse som overgår de fleste andre bilspill. Du virkelig skjærer deg gjennom terrenget.

For å demonstrere hvor kraftig grafikkmotoren deres er, bestemte Bizarre seg for at alle skjermbilder fra spillet skal være tatt ved hjelp av foto-funksjonen. Akkurat som i «Gran Turismo 4» kan du ta bilder av spillet, forskjellen er bare at du i «PGR3» kan dra frem kameraet når du vil. Som du sikkert har sett er resultatet imponerende og spillet demonstrer at hoppet mellom denne og neste generasjon konsoller er det største siden byttet fra 2D til 3D.

Mange og detaljerte biler
For mange er bilutvalget det viktigste i et bilspill og «PGR3» skuffer ingen. 80 superbiler fra hele verden, hvor de tregeste har en toppfart på 270 km/t, er med.

Kjente merker står side om side med konseptbiler og mindre kjente fabrikker. Målet har vært å bare ha med biler du sikler etter, biler du har plakater av på veggen. For eksempel har de tatt med en spesialutgave av Ferrari F50 istedenfor den «vanlige».

Bilutvalget er satt sammen for å tilfredsstille flest mulig kjørestiler. Bilene er hentet fra de siste 40 årene og samtlige har kjørefølelsen inntakt. For eksempel er Lamborghini Gallardo presis mens andre legger opp til at du skal sladde mye.

Prosessen med å gjenskape kjørefølelsen er omfattende. Etter at bilutvalget ble bestemt matet utviklerne fakta om bilene inn i spillet. Når så det var gjort, hentet de inn folk som har kjørt og kjører bilene for å gjennskape kjørefølelsen. At bilene ligger og beveger seg riktig har Bizarre også jobbet mye med.

Rikt lydbilde
Bizarre har jobbet hardt for å gi oss et mye rikere lydbilde enn det forgjengeren hadde. De har tatt opp lydene fra bildelene (i alle mulige tilstander) separat og knyttet dem til ulike deler på bilen i spillet. Det gjør så det er fysikkmotoren som bestemmer hvilken lyd som spilles av. Du hører det når du tråkker hardt på gasspedalen eller holder på å miste grepet, og alt er takket være Newtons lover.

Etter «PGR2» fikk Bizarre kritikk for at det ikke var nok bakgrunnsstøy i byene. Det har de gjort noe med i oppfølgeren, og alle omgivelsene er fulle av lyd. Låser du kameraet bak en sving, hører du bilen forsvinne og lyden fra omgivelene tar over. Vind og kameravinkelen du benytter påvirker også lyden.

Langs banen har du tilskuere som svarer på kjøringen din. Kjører du bra, jubler de og er helt fra seg. Er du derimot skikkelig dårlig så får du høre det. I følge utviklerne gir de såpass god respons at du utifra den kan avgjøre hvor godt du kjører. En annen stilig ting er at de reagerer når du finner på noe sprell. Kjører du rett mot dem så hopper de unna.

Hver by har sitt sett med publikummere, og av hver eneste grunnmodell finnes det 4000 variasjoner. For eksempel har de ulik farge på t-skjorten, forskjellige bukser også videre. Alle er ekte 3D-modeller, «Project Gotham Racing 3» markerer forhåpentligvis slutten på pappfigurene.

Vi er forelsket
Etter en lang dag med ulike presentasjoner var det endelig tid for testing.

Og etter en time sammen med spillet er vi i den sjuende himmel. «Project Gotham Racing 3» er et nydelig spill som demonstrer at neste generasjon ikke kommer en dag for tidlig. Det er så mye penere enn alt vi har sett på konsoll hittil at du først ikke tror det du ser.

Heldigvis skjuler den vakre overflaten et beist av et spill. Kontrollen er like tilfredstillende som i de to foregående spillene. Du kjenner at du faktisk kjører en bil og du må slåss med kreftene for og få den til og gjøre det du vil.

Situasjonen blir ikke bedre av at de gode AI-motstanderne hele tiden prøver å finte deg ut for og komme seg forbi.

Gled deg
«Project Gotham Racing 3» lanseres sammen med maskinen, og etter å ha sett og spilt spillet gleder vi oss som små unger gleder seg til julaften.

Selvom du bare har et fnugg av bilinteresse bør du glede deg til «Project Gotham Racing 3» kommer.

Kilde: www.spillmagasinet.com