PS2 Must-Haves

#21
Opprinnelig skrevet av Sheffield@07.04.2004, 23.33
Hva faen skal du med The Mark Of Kri? Det er jo et møkkaspill. Kjøp heller DMC eller Onimusha 1 eller 2. 3ern kommer jo også snart.
1. Mark of Kri er et genialt spill, med genialt kontrollsystem. Litt nytenkende til og med, men det er ikke alle som tåler sånt. Dessuten satses det mer på stealth, enn straightforward action. Mark of Kri er det Tenchu burde ha vært.

2. Devil May Cry er straightforward action, hack'n'slash action om du vil. Veldig ulikt Mark of Kri.

3. Onimusha er igjen et helt annet spill enn Mark of Kri. Onimusha er hva man kan kalle et survival horror spill med samuraier. Samt med samme elendige kontrollsystem som Resident Evil, men som på mirakuløst vist fungerer ennå bedre i denne spillserien.

Jeg sier kjøp alle sammen. Devil May Cry er bra, Onimusha er bra, og Mark of Kri er bra, forøvrig min favoritt blant alle tre seriene. Onimusha 1 og 2 er på andreplass, hvorav Devil May Cry 2 har jeg ikke giddet å kjøpe engang. Ikke at det er dårlig, men jeg fullførte aldri det første, så da ser jeg ikke grunn til å kjøpe det andre... ennå.
 

EagleJin

Bear Necessity
#22
Thinaran: Du har å kjøpe XenoSaga! :p
Spillet er blandt de aller beste på markedet, både når det gjelder cutscenes, story og spillet generelt. Opplevelsen av å se enkelte av karakterene er på grensen (om ikke forbi) til andre store RPG-spill, f.eks FF7, Chrono Trigger og StarOcean. Musikken er også utrolig vakker (sjelden jeg bruker det ordet...), og er perfekt smidd inn i spillets handling.

Og til Onimusha:
En av tidenes beste spill-trilogier (regner med at Demon Siege blir bra :p)! Absolutt verdt penga! Alle tre spillene gir underholdning og story som sent vil glemmes. Også som fightespill: Onimusha: Blade Warriors, som også er ganske kult om man er storfan av onimusha.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#23
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.04.2004, 08.38
Silent Hill 2 har jeg allerede kjøpt, på anbefaling av Aquila.
Syntes du, a'?

Shadow of Memories er en undervurdert tittel du absolutt bør sjekke ut. Grafikken er vel grådig utdatert i dag, og det tar ikke lange tida å komme gjennom, men jeg lover deg at du vil sette pris på stemninga i det spillet.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#24
Aquila:
Aner ikke. :p I påsken har det kun gått i Final Fantasy X. Igår var jeg oppe fra soffan kanskje tre ganger tilsammen. Hadde jævlig vondt i ræva, og var skjelven i bena da jeg gikk og la meg. Bedre idag. :p
 
#25
Ingen som har nevnt Tenchu 3?

Det er jo ett genialt ninja spill!
Herlige missions, fantastisk musikk, kule stealth kills, i det hele tatt genialt gameplay! Og en artig co-op multiplayer del!
 
#26
Det finnes jo så utrolig mange bra spill til Playstation 2, og det er vanskelig å velge ut hvilke spill du burde kjøpe nå, hvis du allerede ikke har dem. Men hadde jeg kjøpt en Playstation 2 i dag, er dette spillene jeg MÅTTE hatt:

- Jak 2: Renegade
Dette spillet, er etter min mening, ett av de beste spillene man kan finne på PS2. Det er et gjennomført platform\adventure spill som man aldri blir lei av. Jeg kan ikke finne en eneste ting ved dette spillet som kunne vært bedre per dags dato.

- Grand Theft Auto 3
Hvis man allerede ikke har spilt dette på enten PC eller X-Box, er dette et absolutt MUST. Hvorfor? Det er rett og slett helt konge.

- Final Fantasy X
Mitt første møte med Final Fantasy. Elsker dette spillet over alt på jord. Historien er av de mest rørende noen sinne, og karakterene er helt utrolig. Musikken, ikke minst, er jo til å bli forelsket i. Og personlig syntes jeg dette var og er mye bedre enn FF X-2. Og som med alle andre FF spill, har jo også dette en utrolig bra playtime. Kan jo lett runde 100 timer hvis man er ute etter å fullføre spillet helt ut.

- Kingdom Hearts
Ingen spill som har overrasket meg så positivt som dette. Utrolig fett å møte alle de gode gamle Disney figurene.

Det er en hel haug andre spill som også er aktuelle, men vet ikke helt hva jeg skal skrive om dem. Kan jo bare nevne Metal Gear Solid 2 og Gran Turismo 3.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
10 poeng til de som foreslo Ratchet & Clank! Dødsbra spill, har

såvidt klart å legge det fra meg. Blir nok ikke å fortsette på FFX før jeg er ferdig med

R&C, nei. :D

Spider-Man hadde

mange Devil May Cry og Onimusha 2 inne, så de blir jeg nok å kjøpe

etterhvert.

Kingdom Hearts får jeg låne hos en venninne.

Mens Maximo var drit.

Altfor vanskelig for meg, jeg liker ikke spill som går ut på «du dør».
 
#29
Timesplitters 2 er et godt kjøp, særlig når man

tenker på multiplayerdelen. Den er veldig bra.

PES3 er kanskje det beste

fotballspillet til Ps2, det har kanskje ikke alle lisensene, men gameplayet er utrolig

bra.

MGS2: som du sa i begynnelsen, dette må du ha..Historien er bra og

gameplayet er også...

ellers så kan jeg nevne GTA3 eller Vice city. Personlig så

liker jeg GTA3 bedre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#30
Sheffield:
Sorry … :$


phil:
Timesplitters 2 har jeg på GC. Kjempetøft spill.

PES3 er fotball. Kjempeteit spill (fotball altså, ikke PES3).
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#33
Jun-Jun Pe:
Ja, men du har like dårlig smak i

spill som Lurtz. ;)

Fordi det er en

oppfølger til Xenogears, som jeg hatet pga den teite historia, det elendige kampsystemene,

og det faktum at man brukte mer tid på å trykke X for å få dårlig skrevne dialoger til å gå

videre enn å faktisk spille dritten!

Spikern i kista var da jeg leste

disse setningene på sida til favorittanmelderen min:
«But after playing Xenosaga, I

realized that Xenogears wasn't really completely horrible after all.

I take it

all back, Xenogears, every last hurtful word.

Well, no, actually I don't.

You're still boring and pretentious and poorly-paced and needlessly obtuse. But after

playing your sequel, I now realize that you could have been so much worse.»
 

Novastrum

Feminist-elitist
#34
hehe... teit anmelder. Er det "Vargas" som har skrevet

det?

Har du forresten spilt GTA Vice. Det kan jeg anbefale med ren samvittighet..
 
#36
Nevnte noen spill litt tidligere i emnet, men siden det er så mange bra

spill til PlayStation 2 syntes jeg at jeg skal nevne noen flere spill som er verdt å

ha.

- Zone of The Enders: The 2nd Runner
Har så vidt prøvd originalen Zone

of The Enders, men har fått med meg hele historien i begynnelsen av The 2nd Runner. Etter

ming mening er dette en perfekt oppfølger, og spillet har alt man kan be om. Jeg får lissom

den MGS følelsen av å spille spillet. Dessuten har spillet, etter min mening, den råeste

grafikken per dags dato på PlayStation 2, og de tegnerserie cut-scensa er jo bare helt

konge.

- Dark Cloud 2 Chronicles
Et av mange bra adventure\RPG`s som

er å finne på PlayStation 2. Var stor fan av Dark Cloud, men syntes dette overgikk

originalen til de grader. Det kanskje mest iøynefallende å si om dette spillet er vel

grafikk. Shell-shading! Historien er utrolig bra, og musikken kunne ikke vært bedre.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#37
Beyond Good & Evil og Prince of Persia er nesten must haves til alle

konsoller, rett og slett geniale spill som falt i bakgrunnnen under julesalget, tror du

finner dem for 350 spenn nå.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#39
Ratchet and Clank 1 og 2

Jess, disse spillene er faktisk av

den absolutte kremen på PS2. Plenty med action, plattformhopping, puzzles, humor(en hel del

pointers/spoofs til/fra Futurama), geniale cutscenes og alskens rare figurer. Fin grafikk og

minimalt med loading-screens er heller ikke et minus. Enern(snart toern og) fåes på platinum

og. :)
 
#40
Thinaran: Så gå og spill Mario da din tøs, så

slipper du noe som helst dialog. ;) Og det er du som har

elendig smak i spill. Heh.

EDIT: Hva er forresten siden til denne favorittanmelderen

din?