PS2 Must-Haves

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#41
Mario-spilla er i det minste konstant underholdende.

Akkurat som Ratchet & Clank. (nr 2 skal skaffes!)

Neptun:
Dark

Cloud må jeg nok lese litt på først. Og jeg ække no fan av Kojima. ;)

Bazooka:
PoP har jeg til GC, men finner jeg ikke BGaE til

GC, blir det nok PS2-utgaven på meg.


Takk for at dere fortsatt poster i emnet,

gutter (bortsett fra deg, Jun-Jun Pe. Og linken til Parish sin side er under novas innlegg).
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#42
Opprinnelig skrevet av Thinaran@21.04.2004, 13.48

Takk for  
at dere fortsatt poster i emnet, gutter (bortsett fra deg, Jun-Jun Pe. Og linken til Parish  
sin side er under novas innlegg).
Hvorfor rakke ned på de som har forskjellig mening

enn deg ? At du ikke liker et spill eller to betyr ikke det at det skal skrives i stein. Vet

ikke om du mener det, men det virker virkelig sånn. En annen ting, det ser bare ut som om

det er du som er uenig med oss i at xenogears/xenosaga er dårlig, burde du ikke heller da

granske din egen spillsmak (hvis du først skal granske noen). Å sitere en eller annen

tulling på en eller annen random spillside sier meg ingenting, jeg er sikker på at man kan

finne en annmelder som hater hvilket som helst spill. Dersom man ser på kvalitetssider, så

ser man at ihvertfall xenogears får bra, xenosaga får sånn passe bra. Du får jo selvsagt

hate de spillene så mye du bare orker, men ikke si at andre er idioter og ikke har peil

dersom de liker de.

En ting til jeg vil spørre deg om, hvis du misliker FFVII og

xenogears fordi du bare trykker forbi dialog og trykker på X i slåsskamper, hvordan kan du

da digge FFVI ? Gameplayet er så å si identisk med ihvertfall FFVII. Det er selvmotsigende å

mislike FFVII pågrunn av gameplayet hvis du digger FFVI.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#43
Hey, jeg kalte ingen idioter fordi de var uenige, jeg er jo ikke Neptun

(til Neptun: jeg kødder bare). Det er tre høy-profil-spill jeg ikke liker (Xgears, FFVII,

MGS), deal with it. «Gransk din egen spillsmak?» Drit og dra,

elitistjævler.






:D Ahhh, det var godt å få

sagt det. Håper dere ikke ble altfor fornærmet. I så fall, sorry (husk, jeg er fortsatt

nordlending).
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#45
Dersom du har anskaffet deg en PS2, er valget åpenbart. Det er Gitaroo MAn du mangler. Selve konseptet er kanskje litt døllt (går ut på å spille gitar), men spillegleden er stoooooor. jeg lever for dette spillet. Desverre har spillet solgt dårlig, så det kommer ikke en oppfølger til dette, som i og for seg er grunn nok til å ikke leve mer...

Gitaroo MAn er best! ferdig arbeid.
 
#46
wild arms 3 er jo ganske bra.wild arms som også har dritbra musikk og en blanding av western og moderne tid.

kjøp det !
 
#47
Siden han ikke digger den type spill (japansk RPG), er vel heller Devil May Cry, Onimusha og lignende det han bør gå etter....
 
#48
Devil May Cry, og Devil May Cry 2, om du liker hack'n slash. Onimusha-serien, samme sjanger som Devil May Cry, bare mer gjennomført story, og generelt sett bedre. Metal Gear Solid 2 snakker vel for seg selv.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#50
Helt enig! titler du også Burde skaffe deg:
The simpsons:Hit &

Run et av de mest morsomste spilla i verden(Bakom Futurama som kommer foran!)
 
#51
Må si at jeg som avid Futurama-fan ble skuffet over spillet. Ja, storyen er artig, tross alt skrevet av de som skrev tv-serien, men grafikk, kontroll og gameplay er ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Så det spillet vil jeg bare anbefale for fans. For andre er det bare et dårlig plattformspill.

Om du liker bilspill eller spesielt rallyspill vil jeg anbefale Colin McRae Rally 04. Forgjengeren er kanskje litt lettere med tanke på kontroll. Det finnes også et offisielt rallyspill, WRC03, som også noenlunde bra men om du skal ha den ultimate rally-simulatoren er CMR04 valget du bør ta.

Vi kan tenke at sammenligningen mellom disse to spillene er den samme som mellom FIFA og Pro Evolution Soccer/Winning Eleven. Det ene spillet er offisielt og mer lettspillelig (markedsført til den brede folkemasse) mens det andre ikke kan skryte av det offisielle merket men appellerer mer til hardcore-fans og prøver å ligge så nært "virkeligheten" så mulig med tanke på valg man gjøre og kontroll over bilen/fotballspilleren.

De fleste her har allerede anbefalt Silent Hill-serien så den skal jeg ikke snakke mer om, bare nevne at 4ern kommer ut på bursdagen min ;)

I fremtiden kan vi se frem til Viewtiful Joe pluss dets oppfølger, Tim Burton's The Nightmare Before Christmas, Gran Turismo 4 bare for å nevne noen som havner i PS2en min i løpet av året...

MoFo2
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#52
Nyeste innkjøp: :cool:

Kingdom Hearts (platinum)

Beyond Good & Evil (299,- på RAM&ROM. Er det meningen det skal være så billig?)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#53
Opprinnelig skrevet av Thinaran@28.04.2004, 15.24
Beyond Good & Evil (299,- på RAM&ROM. Er det meningen det skal være så billig?)
Jepp! Jeg benyttet meg selv av det tilbudet der. Mannen som jobba der sa de solgte det så billig fordi folk flest ikke kjøper slike spill. Han syntes det var kjempetrist. Det syntes jeg også, i ett lite sekund før jeg kom på at jeg nettopp hadde fått ett knallspill til en billig penge.

Røverkjøp. :)
 
#54
Ok, hold dere fast:

Frequency - Et kult musikkspill (No Doubt,Orbital,Freezepop,BT m.fl.)
Amplitude - Enda kulere musikkspill (P.O.D. Blink-182,Pink,Garbage,BT m.fl.
DDR - Skaff Dansematte og øv så svetten renner......
Karaoke Revolution - Hvis du er glad i å synge alene,med familie eller venner
(Are You Happy Now? Billie Jean, Complicated, How You Remind Me,
Like a Virgin,Smooth criminal,osv.Så syng,syng,syng og vær glad.....
Eye Toy (Play&Groove) - En fin måte å få folk i god stemning og godt humør.
Ico - Historien og stemningen i spillet er helt utrolig, jeg var fornøyd med å se på
når Lakitu spilte det. Men jeg skal nok spille det en gang jeg også.
James Bond: Everything Or Nothing
Det beste etter Goldeneye, Jippi.......
GTA:VC- Så digg med musikken fra 80-tallet, det eneste jeg liker med hele spillet.
Mimrer om Ball-gensere,hår i takhøyde,magebelter,osv.
Disgaea:Hour of darkness- Gøyal vri på de gode og de onde. Ser på når lakitu
spiller det. Men du må like den type spill......
Gitaroo Man- Lakitu og ungene digger det....morsom liten sak.