PS2 Must-Haves

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Som flere av dere allerede vet, så har jeg nettopp kjøpt meg en PS2, og da kun pga Final Fantasy-spilla.

Men det er jo dumt å kjøpe en dyr PS2 kun for tre spill, så det jeg har tenkt til å spørre om er: Hvilke PS2-spill er must-haves? Og da tenker jeg på eksklusive spill, ikke spill som GTA og Prince of Persia: SoT, som er bedre på andre plattformer.

Jeg liker RPG-er (japanske sådanne), adventure, survival horror, og action-spill. Alt av bil, sport, og skateboard holder jeg meg unna.

MGS2 er vel obligatorisk, men er det noe vits å gå for den dyrere Substance-versjonen?

Silent Hill 2 har jeg allerede kjøpt, på anbefaling av Aquila.

Jeg har også hørt gode ting om Jak & Daxter, eller var det Ratchet & Clank?


Og viktigst; hvilke perler kan jeg finne billig brukt eller i tilbudskassa på Spider-Man?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Du var vel ikke helt heldig med plasseringen av dette emnet...
 
#3
Om du har tenkt å chippe, så er Xenosaga og Suikoden klare kandidater. Ellers ville jeg glatt anbefalt Devil May Cry, som er altfor lite hypet, siden det er et av de kooleste actionspillene noensinne.
 
#4
Jeg mener at Socom 2 er et 'must-have' spill til PS2.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Suikoden finnes på PS2, ja … Det hadde jeg glemt. Devil May Cry har jeg også hatt lyst til å teste. Xenosaga vil jeg ikke engang kommentere … hatet Xenogears.

Er heller ikke fan av online-spill, hverken FPS eller M-More Pigs (jeg solgte mitt PSO til en kar på forumet).

*skriver opp DMC og Suikoden*

kakarlsen: Vet, derfor jeg rapporterte det til moderator. Du kunne vært kjappere. ;)
 
#6
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.04.2004, 09.38
MGS2 er vel obligatorisk, men er det noe vits å gå for den dyrere Substance-versjonen?
Helt klart Substance, da får du fem ganger mer spill.

Og det høres ut som om Ico er noe for deg.
 
#7
Shadow Hearts er ett av de beste PAL RPG spillene på PS2. Sinnsykt digg. Litt sånn manga aktig med en god dose humor og ligner faktisk en del på FFVII. Er nok ett spill som er blitt ganske så undervurdert. Anbefales!

Kingdom Hearts Det har du vel hørt om? Disney og Squaresoft sitt realtime-RPG spill.

Ico er også et digg adventure spill, og blant nye survival horror spill kan Forbidden Siren og Silent Hill 3 nevnes.
 
#8
ICO

Jak and Daxter eller Ratchet and Clank (begge to er dritkule plattformspill)

Hvis du skal skaffe deg online, som du antakeligvis gjør hvis du skal ha FFXI, SOCOM II: US NAVY SEALs

Silent Hill spillene

Kingdom Hearts (VIRKELIG ANBEFALT hvis du er FF fan)

Hvis du liker racing; Gran Turismo 3 A:Spec eller en eller annen tilleggspakke :S

Hmmm... Kommer ikke på fler nå. Kunne dratt med noen andre, men du sa du bare ville ha eksklusive titler så...
 
#9
disse er et must...og det mener jeg

-DEvil may Cry
-Tekken Tag NTSC, hvis du liker fighting
-Onimusha serie
-MGS 2
 
#11
Utenom de som allerede er nevnt:

Jak & Daxter 1 og 2
Ratchet and Clank 1 og 2
The Mark of Kri (KJØP DET FOR POKKER!)
Stuntman (elsk eller hat spill)
Ridge Racer V (det eneste RR spillet på PS2)
Dark Cloud 1 og 2
Ace Combat 4
Shadow of Memories (kjøp eller lei, kommer an på hvor rik du er)
Pro Evolution Soccer 3

Det er mange gode spill som ikke nødvendigvis er klassikere, men likevel verdt å få med seg. Mange av disse har for meg gitt PS2'en sin egen lille sjarm. Man har altfor lett for å glemme de gode spillene som ikke nødvendigvis er et et storsatsnings prosjekt.
 
#12
Vil anbefale følgende spill:

- Devil May Cry (Fetere action-fyllt spill skal du lete lenge etter)
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty / Substance (hvis du har SoL, så trenger du egentlig ikke Substance med mindre du er stor fan av MGS)
- Tekken Tag Tournament (NTSC <--- PAL-versjonen har ikke 60Hz, så anbefaler da NTSC-versjonen.)
- Maximo vs. Army of Zin (Et utrolig underholdene plattform/action-spill - en blanding mellom Devil May Cry og Jak & Daxter)
- DDRMAX2: Dance Dance Revolution / Dancing Stage Fever + Dansematte (Man blir helt hekta)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#13
Must haves til ps2:

Final fantasy X

Ja, det er final fantasy, liker man RPG bør man ha det spillet. Det er kanskje det dårligste i serien, men det er still final fantasy :)

Xenosaga episode 1: Der wille zur macht

Kaller man seg rpg spiller og har mulighet til å spillet ntsc spill så har man egentlig ingen unnskyldning til å ikke ha dette spillet. Det er et storyheavy spill som er langt mer basert på story framfor gameplay. Du vil nok enten elske det eller mislike det. Det er verdt sjansen.

Kingdom hearts

En av de store perlene til ps2 mener jeg og noe av det beste jeg har sett fra Square i det siste. Superkoselig action rpg med både disney og ff karakterer.

Virtua fighter 4: Evolution

Tidenes beste fighter uannsett konsoll...bør du ha det ? JA!

Silent hill 2&3

Liker man horror spill så er disse spillene et must. De er spill basert mer på opplevelsen enn gameplay, men stemmningen er så sykt bra at det gjør ingenting.

Metal gear solid 2: Sons of liberty

Oppfølgeren til det så å si legendariske Metal gear solid til PSX. Spillet er knallbra, og jeg ser absolutt ingen grunn til å ikke ha dette spillet. Godt gameplay og solid historie.

Ja, det er vel disse jeg mener er de viktigste spillene til ps2. For håpe dere ikke er altfor uenige :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Ok, da har jeg en fin liten liste:

- Enten et av Jak & Daxter-spilla eller et Ratchet & Clank.
- Devil May Cry
- Ico
- Kingdom Hearts
- Mark of Kri
- MGS 2
- Silent Hill 3
- Suikoden

Har lånt Maximo 1 hos en kompis, skal spille det litt i påsken.

Onimusha? Kanskje!

Orker ikke å kjøpe noen slåssespill, siden jeg kun spiller dem mot kompiser engang i blandt, uten at jeg prøver å bli spesielt god. Og til det holder Soul Calibur 2 i massevis.

Samme gjelder bilspill. Klarer meg med Mario Kart DD. ;)

LocoLennon: Hva er Shadow of Memories?

Lurtz: Hva sa jeg om å nevne Xenosaga? :mad2:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#16
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.04.2004, 15.55

Lurtz: Hva sa jeg om å nevne Xenosaga? :mad2:
Off topic:

Thinaran: Det er omtrent like morro å nevne det i slike topics hver eneste gang pågrunn av din reaksjon :p Kom igjen da, nå skrev jeg t.o.m at man enten elsker det eller misliker det. Dette er jo tross alt et emne der man skulle nevne hva en mente var must haves for ps2. Jeg mener det spillet i det minste må prøves. Jeg vet at du misliker spillet, men det betyr ikke at alle andre gjør det.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.04.2004, 15.55
LocoLennon: Hva er Shadow of Memories?
Shadow of Memories er et spill som handler om å reise frem og tilbake i tid for å forsøke å redde deg selv fra å bli drept. Du blir altså drept i begynnelsen av spillet, og du får en sjanse til å fikse opp i det. Det er et ganske unikt eventyrspill fra Konami som kom ganske tidlig på PS2. Finnes forøvrig nå også på PC og Xbox, men det var PS2 versjonen jeg spillte først og de andre er forøvrig svært like.

Forøvrig er det et veldig kort spill som du kun vil få noe ut av dersom du spillet flere ganger, for det finnes flere løsninger gjennom spillet som leder deg til forskjellige slutter. Tror det finnes opp til 6 slutter, hvorav bare 5 av dem er "offisielle", om du skjønner hva jeg mener. Handlingen er såpass interessant at du vil bli drevet til å forsøke å oppdage nye ting (det synes i hvertfall jeg det var).

Et veldig unikt spill, som passer veldig bra for de som liker eventyrspill uten altfor mye action (kunne faktisk vært et point'n'click spill).
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#18
Hva faen skal du med The Mark Of Kri? Det er jo et møkkaspill. Kjøp heller DMC eller Onimusha 1 eller 2. 3ern kommer jo også snart.


Silent Hill 2 og 3 er helt klart et must. Disse spille knuser alt som heter re når det kommer til spilbarhet, puzzels, stemning, story og egentlig alt annet, utenom grafikken.

Sånn ellers ser lista ganske bra ut, bortsett fra at ICO og Kingdom Hearts er veldig spessielle spille. Enten så elsker du de, eller så hater du de. Personlig hata jeg begge. :(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#19
Lurtz: Du er en tøs. Men jeg liker deg likevel. :p

LocoLennon: Høres kult ut!

Sheffield: Mark of Kri virket interessant. Ække det det derre beat'em'up-spillet med det kule kampsystemet? Og Onimusha 3 skal skaffes! Digger Jean Reno! :D