PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(sheriffen @ 08.06.2006, 18.08) 8694
AT DU VÅGER NINTENDO HAR DA ALDRI LÅNT IDEER AV KONKURRENTENE SINE NINTENDO FINNER BARE OPP NYE OG ORIGINALE TING AT DU VÅGER

*shakes fist*
[/b]
http://mail.suneet.com/soniczone/news/arch...99/030299b.html

Den siste der, ligner litt på Wii sin kontroll, Og den har faktisk noen av de samme egenskapene, sende singnaler mot tv, sende tilbake til kontroll også til konsoll..

*shakes dick *

SITAT(NiloPilo @ 08.06.2006, 22.42) 8755
http://mail.suneet.com/soniczone/news/arch...99/030299b.html

Den siste der, ligner litt på Wii sin kontroll, Og den har faktisk noen av de samme egenskapene, sende singnaler mot tv, sende tilbake til kontroll også til konsoll..

*shakes dick *
[/b]

Hahaha... Jeg visste det! Sega ruler fortsatt! SEGA! ^_^

Men i tilfellet her, er det vel ingen tvil om at Nintendo har blitt inspirert av Eyetoy boomen til Sony, det er nok mang en exec hos Nintendo og ikke minst Konami som har sparket seg i hodet over at Sony kom med Eyetoy teknologien før dem, hehe...

*runs away from the dick*

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 16.09) 9044
Ehh, er det noen som i det hele tatt syns at Eyetoy er gøy i mer enn 5-10 minutter?
[/b]
Jeg...

Eyetoy Play 3 er jo skitcool i multiplayer!

Uansett, Eyetoy fikk mange ikke gamere til å spille PS2 (pluss Sing Star, ihvertfall i Europa) og innførte konseptet "social gaming" som er så hott i disse tider... Man kan jo bare se på de syke salgstallene til Buzz for ytterligere bekreftelse.

Ikke ulogisk at Nintendo da vil fri til den største gruppen som ikke spiller deres spill.

Jeg vet at Singstar fikk mange non-gamers til å spille, men Eyetoy? Jaja, kanskje det bare er meg ...

Jeg kjenner bare en person med eytoy og han har brukt den en gang... Tviler på at det var eyetoy som fikk med seg flest non-gamers...

SITAT(Maximum @ 10.06.2006, 18.10) 9073
Jeg kjenner bare en person med eytoy og han har brukt den en gang... Tviler på at det var eyetoy som fikk med seg flest non-gamers...
[/b]
Samme her faktisk. Kjenner også en som gikk til innkjøp med store forventninger, og det var definitivt morsomt de første gangene. Nå har han ikke brukt den på godt over et år. Den slo mye bedre bedre an hos kjæresten hans faktisk, vet ikke om det er tilfeldig.

Om det stemmer vil jeg tro at svært mange spill vil få egne avgifter. Iallefall de mest populære som Socom og MMORPGS. Dermed kan avgiften lett bli like høy, eller høyere enn Live sin. Men på sitt verste, så må man jo betale TILLEGGSAVGIFTER for FFXI på XBox Live, og det er virkelig for drøyt.

Ja, gud forby at Square Enix faktisk skal tjene penger på spillet. :rulleøyne:
Det koster temmelig mye å holde de serverene oppe, vet du.

De fleste MMO spill koster penger å spille, av den enkle grunn som Agahnim sier, det koster store mengder penger å vedlikeholde servere, og å forbedre gameplayet.

Klart det gjør. Men når Microsoft i tillegg tar en egen avgift, kan det lett bli veldig mye penger å betale om ett eller to av spillene krever ekstra avgifter. Så jeg mener at MS burde gitt en provisjon til EA eller alle andre. En provisjon hvis størrelse vurderes etter hvor mange som faktisk spiller spillet. Uansett er det ingen tvil om at månedsavgiftene til slike spill stort sett er urimelig høye. Den første (og mest populære) utgaven av PSO var gratis i mange år. SEGA tjente mer enn nok penger på utsalgsprisen. Å holde en server i drift koster mindre enn dere tror. Tilogmed i dag er et av de aller mest populære MMORPGene (Guild Wars) uten månedsavgifter. Hadde Square spørt etter en 20-kroning eller noe i den duren per måned, hadde jeg nok ikke protestert. Men over femtilappen synes jeg er for drøyt.

SITAT(Alex @ 13.06.2006, 20.34) 9779
Klart det gjør. Men når Microsoft i tillegg tar en egen avgift, kan det lett bli veldig mye penger å betale om ett eller to av spillene krever ekstra avgifter. Så jeg mener at MS burde gitt en provisjon til EA eller alle andre. En provisjon hvis størrelse vurderes etter hvor mange som faktisk spiller spillet. Uansett er det ingen tvil om at månedsavgiftene til slike spill stort sett er urimelig høye. Den første (og mest populære) utgaven av PSO var gratis i mange år. SEGA tjente mer enn nok penger på utsalgsprisen. Å holde en server i drift koster mindre enn dere tror. Tilogmed i dag er et av de aller mest populære MMORPGene (Guild Wars) uten månedsavgifter. Hadde Square spørt etter en 20-kroning eller noe i den duren per måned, hadde jeg nok ikke protestert. Men over femtilappen synes jeg er for drøyt.
[/b]
Nja, veit ikke helt om jeg er enig med deg der. Hvor mye tjente Sega egentlig på PSO? Ikke så veldig mye desverre. Men de hadde en filosofi om at Dreamcast sin online tjeneste skulle være gratis, og det var vel aldri like mange spillere på PSO sine servere som f.eks. WOW sine. 249,- for å spille i 60 dager er ikke så dyrt, 4,15,- dagen, og for så mange timers spilletid er vel ikke det så mye å klage over.

Men selvfølgelig, noen tilbyr gratis MMORG noe som er bra, det gir brukerene et alternativ hvis de ikke ønsker å betale for noe.

Er ikke det gratis å spille PS2 online nå da? Trodde det jeg? Er vel ikke avgifter for å spille Burnout og SOCOM?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Sonys egne spill er vel gratis online. Spill lagd av andre blir satt egne priser på hvis utviklerene vil det. Tror det var sånn det funka. :usikker:

SITAT(Captain Nintendo @ 13.06.2006, 20.47) 9801
WOW sine. 249,- for å spille i 60 dager er ikke så dyrt, 4,15,- dagen, og for så mange timers spilletid er vel ikke det så mye å klage over.
[/b]
Synes du virkelig det? Hadde alle betalt 20 kroner i måneden for å spille, ville Blizzard fremdeles tjent bucketloads med penger. Akkurat nå er de bare griske, og spillerne som betaler så mye for å spille et så dårlig spill er dumme.

Med tanke på at serverne til Blizzard ofte blir overbelastede og går offline fordi serverne de bruker er for dårlige, har du veeeldig rett i at det er ille å betale over 100 kroner i måneden for å spille WoW, for Blizzard tjener fett på dette uten å bruke pengene på bedre servere.

D

Deleted member 91

Gjest
Er faktisk prisene på månedlig WoW så stive? Shit, nå kan jeg føre opp enda en grunn til at jeg ikke kan spille det. Mon tro hvor det ble av femti-spenn-i-måneden-tiden ...

Og Playstations onlinetjeneste er slik at det er gratis fordi utgivere må hoste shizzet sitt selv, ja. Det har jo sine fordeler, som den allerede nevnte prisen, men også ulemper - da i verste fall elendige hastigheter, dårlig brukervennlighet, og tilleggsavgifter. Sånn sett er jeg mye mer fornøyd med Microsofts system for Xbox, hvor man betaler en månedlig eller årlig sum, og alt henger sammen i ett flott system. Har et lite håp om at Sony ombestemmer seg og kjører den retningen de også, men ... det virker desverre ikke helt slik.

Status
Stengt for ytterligere svar.