PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
Fortsatt ikke fått prøvd PS3? Nordisk Film drar på tur etter helga.

Mellom kl. 15 og 19 på følgende steder kan man prøve Resistance: Fall of Man og Motorstorm:

* Mandag 27. november: Sony-senteret i Bergen, Strandgaten 14
* Tirsdag 28. november: Spaceworld Trondheim, Trondheim torg
* Onsdag 29. november: Spaceworld Ålesund, Moaveien 1
* Torsdag 30. november: Sony-senteret i Oslo, Paleet, Karl Johans gate 41
* Fredag 1. desember: Spaceworld Stavanger, Nygata 10
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
På 3-5 dager?

EDIT: Ja, det var rot fra min side.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Næh. Selv har jeg spilt både skytespill og bilspill før, så jeg ser ikke helt poenget med å prøve PS3.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Så Sony tar tapet i kampen mot HD-DVD litt på forskudd? Bra. Er ikke meg imot hvis Sony mislykkes med sitt format.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Yetipants har rett. PS3 har ingen spill som rettferdiggjør homotaktikken til Sony og den rigor mortis-stive prisen. Null. Nada. :(
 
Det er vel en konsensus blant de som har vært i gamet en stund at PS3 er mye syltetøy, men lite vafler ja. (Nå regner jeg med at Maximum ble sulten).
Må vi (les: den samme gjengen fra forrige setning) skrive at vi er enige hver gang? Da jeg vokste opp hva det noe som het "den som holder kjeft er enig".

Det er og forskjell på å dømme en maskin utifra hva "hypen"/tech spec sier og hva spillene viser, men det er en annen diskusjon.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, i såfall kan jeg presentere den nyeste killer-appen til PS3: Windows XP!

Sånn. Nå har dere ingenting å klage over lenger. [Rent bortsett fra at det er gjennom en linux-emu og derfor går horetreigt.]
 
Enda en godnyhet til fighting-entusiaster! NeoGeo klassikere vil være nedlastbare til PS3, men ikke 360?
Enda litt usikkert om 360 skal gjøre det samme, men hos SONY er det garantert!

Vi kan vente oss online KOF gaming som kan bli utrolig spennende!
 
Stakk innom Sony-senteret i Bergen idag og kikka litt på Leikestasjon 3 og Motstand: Mannefallet. Motorstorm skulle visstnok også være tilgjengelig for den gemene hop, men jeg ble ikke hengende rundt lenge nok til å få med meg dette.

Jeg ankom noen minutter før kl 15, og som forventet hadde det dannet seg en grei gruppe mennesker oppe i andre etasjen der spillingen foregikk. Men ikke flere enn at alle fikk en fin utsikt over hva som skjedde på skjermen.

De ansatte hevdet at versjonen av Resistance som ble utprøvd ikke var den ferdige versjonen, og at den endelige utgaven ville se enda bedre ut. Så flott, tenkte jeg; enda litt bedre enn "ikke særlig imponerende". Det hele så ut som en veldig standard FPS med standard grafikk. Skjønt, jeg er fortsatt blendet over Gears of War, så jeg er kanskje ikke den mest objektive av folket. Ikke var det noe videre spennende gameplay heller.

Men til spillet og maskinen sitt forsvar var jeg der bare rundt 15 minutter. Den uskrevne regelen blandt mengden var at en spillte til en døde, og så gikk kontrollen til nestemann. Og folk døde, og kontrollen gikk rundt. Regner med at om jeg hadde blitt værende, hadde jeg hatt kontrollen i henda i løpet av 45 minutt, men etter ett kvarter føltes det som om jeg hadde sett det som var verdt å se. Da gadd jeg ikke lengre. Og en god del flere stakk før meg. Virket ikke som om folk var altfor imponert av Sonys nestegenerasjon.

Åja, her er noen uskarpe bilder tatt med mobiltelefon:







Jeg likte faktisk designet på maskina veldig godt. Den så litt tøff ut der den sto.
 
Jeg er en travel mann og rekker ikke lese så mye. Er PS3 sonefri? Kan jeg spille ntsc ps2 spill på den når den kommer til europa? Tell me baby girl kås I need to know
 
Status
Stengt for ytterligere svar.