PS3 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eller kanskje det er det minste de burde få til siden de legger ved hele PS2-arkitekturen? Noe annet hadde vært stusselig.

Kilik

Lokal moderator
Komplett kan man nå bestille 60 GB-versjonen av PS3 til kr 5.495,-. Merk at i motsetning til tidligere nettbutikker er denne prisen fast, den vil ikke bli justert senere. "Prisen er ikke hundre prosent bekreftet fra Sony, men den er spikret såpass godt at vi kan takle et eventuelt avvik", sier Komplett til Gamer.no.

Det betyr at Komplett tar kostnaden hvis den viser seg å bli dyrere. Samtidig vil man ikke få den billigere hvis Sony legger seg på et lavere nivå og/eller Elkjøp og andre elektrosjapper selger med tap. Forøvrig interessant at selv selgeren som Gamer har snakket med synes prisen er latterlig høy. Kun 60 GB-versjonen kommer til Norge.

Personlig venter jeg nok på et par priskutt og kvalitetsspill før jeg i det hele tatt vurderer PS3...

http://konsollguiden.no/content/view/111/
Litt mer om dette og en 'analyse'.

Jeg selv tror at PS3 vinner konsollkrigen igjen, med Wii rett bak. 360 har ikke en sjanse for å være ærlig. Det er jo forresten kun 1000 kroner forskjell mellom PS2 og 3 på utgivelsesdatoen noe som betyr at PS3 ikke vil klare seg stort sette verre en PS2 som forøvrig vant den forrige konsollkrigen. Dessuten foretrekker allerede filmindustrien BlueRay foran DVD fordi det er mer plass og bedre piratkopi-sikkerhet.

SITAT(Aleks @ 18.08.06, 22.18) 20300
http://konsollguiden.no/content/view/111/
Litt mer om dette og en 'analyse'.

Jeg selv tror at PS3 vinner konsollkrigen igjen, med Wii rett bak. 360 har ikke en sjanse for å være ærlig. Det er jo forresten kun 1000 kroner forskjell mellom PS2 og 3 på utgivelsesdatoen noe som betyr at PS3 ikke vil klare seg stort sette verre en PS2 som forøvrig vant den forrige konsollkrigen. Dessuten foretrekker allerede filmindustrien BlueRay foran DVD fordi det er mer plass og bedre piratkopi-sikkerhet.
[/b]
Spørs hvor mye PS3 vil falle i pris da, for den er veeeldig dyr sånn som det står nå. Dessuten har Sony begynt å miste tredjepartsutvikler-støtte, rett og slett fordi de ikke tør å sjanse på å lage spill til PS3 fordi det er vanskelig å lage spillene, og kostnadene vil bli store. Legg til at flere utviklere tviler på at så mange vil kjøpe PS3 med det første, så har du plutselig ikke så god spillstøtte før senere år.

Og har det ikke vært slik at filmindustrien har hellet mest mot HD-DVD?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Aleks @ 18.08.06, 22.18) 20300
Det er jo forresten kun 1000 kroner forskjell mellom PS2 og 3 på utgivelsesdatoen noe som betyr at PS3 ikke vil klare seg stort sette verre en PS2 som forøvrig vant den forrige konsollkrigen.[/b]
Så prisen ved launch var den eneste faktoren som gjorde at PS2 ble markedsledende? Forklar, er du snill. :sprø:SITAT(Aleks @ 18.08.06, 22.18) 20300
Dessuten foretrekker allerede filmindustrien BlueRay foran DVD fordi det er mer plass og bedre piratkopi-sikkerhet.[/b]
Feil. De foretrekker BluRay foran HD-DVD. DVD er fortsatt den soleklare markedslederen.

Lodin

Der Waaaah
SITAT
In an extensive interview with consumer site GameSpot, Kaz Hirai stated, "We haven't started manufacturing [the PS3] yet. Some of our ops guys were actually just in China, and also in Japan just reviewing the [production] lines and everything else. But they are, again, preparing as we speak to get the manufacturing going. We've not announced and we haven't set really a specific date to say, 'As of this day we're going to start manufacturing.'"[/b]
LINKH
Ja dette blir nok en launch med 2 millioner maskiner. :rulleøyne:

D

Deleted member 91

Gjest
Hey, classy av dem å rippe X360 Guide Button totalt. Then again, hvorfor ikke, det fungerer jo greit på 360.

D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(Darkaxx @ 11.07.06, 15.03) 13864
Stemmer det PS3 vil gå unna. Alle vil ha det ,PS3 og Sony er noe utenom ,folk liker Konseptet de som har skjønt det, eneste riktige og skaffe det Koster ikke 6000 ! 5000 er det siste
Jeg ga 8000 for en Ps2 NTsc da den var ny så ikke syt på prisen
[/b]
Og du syntes det var rimelig, eller? PS3 er så absolutt ikke for de som har skjønt det. Det er den eneste av den nye generasjonen konsoller som koster mer enn forgjengeren, og det er i tillegg den med minst nytt. Playstation har alltid vært maskinen for non-gamers som står tilsølt med cola og Fifa og Need For Speed strødd ripete rundt. Bare så synd at den har et par-tre must-haves av spill. Personlig venter jeg gledelig på en evt. PSThree hvis det er en liten sjans for at MGS4 og SH5 blir multiplatform og jeg kan få dem på 360 i mellomtida.

Lodin

Der Waaaah
Nei, var ikke to mill, det var fire. XD SITAT
"Unfortunately Kaz Hirai's comments in the recent GameSpot interview regarding PLAYSTATION 3 production were misunderstood. We are still on schedule to ship 2 million units for our mid-November 2006 launch and additional 2 million units by the end of the year for a total of 4 million units."[/b]
LINKH
4 millioner maskiner de enda ikke har starta å produsere. :rulleøyne:

Hvis jeg hadde bodd i Bodø, så hadde jeg dratt til fyren og sjekket det. :p Men det er jo fake, men bare sett hvordan fyren reagerte. Om han ville vise den til meg osv.

Jeg foreslår at alle her på SG innvanderer auksjonen hans i rettferdighetens navn og eier han - geekstyle.

SITAT(Yetipants @ 19.08.06, 11.33) 20390
Så prisen ved launch var den eneste faktoren som gjorde at PS2 ble markedsledende? Forklar, er du snill. :sprø:Feil. De foretrekker BluRay foran HD-DVD. DVD er fortsatt den soleklare markedslederen.
[/b]
Jeg sier at prisen ikke stoppet PS2 så da vil den ikke stoppe PS3.

De kan kreve 6000 kroner, og folk vil likevel kjøpe den. Folk er syke!

SITAT
Det ligger to auksjoner ute av denne auksjonen. På den andre er det lastet opp en ups sendings lapp fra vår levrandør som bekreftelse på at vi klarer og skaffe playstion. Hvis du trur dette er svindel så ikke by på denne auksjonen og la vær og rake ned på andre. Vi skaffer maskina dermed basta . Hvordan andre butikker får sine maskiner er helt opp til dem. Vi er spesialisert på import og vare handel og jeg synes det er bra naivt og tru at noe ikke klarer og får tak i noe som er så lett. Jeg synes du skal sette deg inn i vare handel import før du snakker så høyt og om hvordan dette virkelig fåregår. [/b]
Hah! Der har han smutthullet sitt, den jævelen. Når en godtroende idiot får pakken i posten og pakker opp en Playstation, da kan han ikke gjøre noe, for selgeren skrev jo at det var en Playstation her! OMG! :angel:

Status
Stengt for ytterligere svar.