Spesielt siden PS3 nå ikke kommer før på vårparten, da.
Apropos Spaceworld: På Spaceworld Hamar (som er en separat butikk fra relativt nyåpnede Spaceworld Maxi Hamar) jobber det en kis som - etter sigende - er jævlig rå på hi-fi. Jeg har ikke peiling på hi-fi, så jeg aner ikke, men han har visst skikkelig peiling. Det er jo vel og bra, men ettersom jeg har vært litt og snoka i sjappa mens han har drevet med sitt, har jeg fått et inntrykk av at han synes han bør være best på spill også, selv om han ikke har peiling på det. Blant annet overhørte jeg følgende samtale mellom ham og en kis som var nysgjerrig på PSP like før sommeren:
Selger: "Ja, den PSP-en ja, den er skikkelig fin vet du! Massevis av spill til den, og det kommer flere nye nå snart."
Kunde: "Okay? Er det mange bra spill da? Det går an å spille Playstation-spill på den?"
S: "Ja, alle Playstation-spill kjører på PSP også."
K: "Synes den er litt liten til at du får plass til en CD i den, jeg..."
S: "Øh, ja, det følger med et program til PC-en din sånn at du kan kopiere spillene rett over. Det skjer automatisk."
K: "Kult nok... går det an å se film også, eller?"
S: "Jada, film og musikk og alt, kan bare koble den på nett og laste ned. Det er en egen tjeneste hvor du kan laste ned filmer gratis, bare du betaler for maskinen. Det er en egen avtale Sony har."
K: "Oi, tøft. Hva koster den da?"
S: "Neeeei, det er ikke all verdens. Bare 2.300 spenn. Du må huske på at du får mye for pengene da!"
K: "Øh... hvor mange spill får jeg med da...?"
S: "Neeeei, det følger ikke med noen spill, men så må du huske på at dette er en skikkelig kraftig maskin da, som garantert kommer til å holde koken i mange år!"
K: "Øh, trodde ikke det var så dyrt... tenker jeg får vente litt, jeg."
S: "Ja, okay da. Vi snakkes."
Var på nippet til at jeg kremtet høyt og sa "Unnskyld, men...", men siden kunden ikke beit på gadd jeg ikke.