PS3? Wii? 360? Jeg går gal!

Hideo Kojima har jo sagt at spillet kan bli kjørt på X360, hvis de skrur ned grafikken noen hakk.

Først og fremst er Wii den konsollen jeg skal ha. Nettop på grunn av en hel haug spill jeg ser frem til(TLOZ, TP, Mario Galaxy, SSX, Tony Hawks DJ, Far Cry Vengeance, Wii Sports, Red Steel, Elebits, Excite Truck, Sonic Secret Rings, Metroid Prime 3, SSBB, Necro-Nesia, Project Hammer og Prince of Persia for å nevne noen[eller kun Wii!]), ny og genial kontroll og prisen.

Nåja, jeg har i det siste vurdert X360 noe, og det frister. Den en god del spill som har fått gode kritikker, overlegen bra internett støtte og ekstrem god lyd og grafikk til ekstrem rimelig pris. Yup!

Begge konsollene er gode, muligens blir det en Wii360 på meg, men for all del, jeg holder meg langt unna PS3! Ekstrem høy pris, ekstrem få interessante spill, aaaaalt for komeersielle, kopierer alt og alle, grafikk som ikke stemmer til prisen, triste og idiotiske pressekonferanse og de som ofte leder den. Sånn!

Konklusjon: Wii360 FTW!

SITAT(Gekko @ 20.09.06, 16.51) 24525
[...] aaaaalt for komeersielle, kopierer alt og alle, grafikk som ikke stemmer til prisen, triste og idiotiske pressekonferanse og de som ofte leder den. Sånn!
[/b]
Bryr du deg virkelig om alt det pisset der? Det viktigste burde jo være spillutvalget og du kan være sikker på at PS3-en kommer til å ha en del bra spill. Jeg er enig i at det ikke er vits i å kjøpe maskinen med en gang, men ikke avskriv konsollen helt.

Alt for kommersiel? Vel? Så wii og xbox360 er ikke mer kommersielt enn PS3? Vil da si at alle de tre står like sterkt når det kommer til å være kommersiel.

"Kommersiel = styrt av forretningsmessige interesser"

Og det er fortsatt en god stund til PS3 kommer på det europeiske markedet og det kan da hende flere og mer spennende tittler har blitt publisert innen den tid.

SITAT(Agahnim @ 20.09.06, 16.29) 24522
Hideo Kojima har jo sagt at spillet kan bli kjørt på X360, hvis de skrur ned grafikken noen hakk.
[/b]
Alle spill kan kjøres på alt, om grafikken skrues ned noen hakk ;)

SITAT(Aleks @ 20.09.06, 16.41) 24523
Vel, en ting er sikkert. Sony er ferdig uten MGS.
[/b]
Neida. MGS er ikke spill som trekker enorme masser til butikkene, det er det Buzz, singstar, Fifa etc. etc. som gjør.

SITAT(Gekko @ 20.09.06, 16.51) 24525
Begge konsollene er gode, muligens blir det en Wii360 på meg, men for all del, jeg holder meg langt unna PS3! Ekstrem høy pris, ekstrem få interessante spill, aaaaalt for komeersielle, kopierer alt og alle, grafikk som ikke stemmer til prisen, triste og idiotiske pressekonferanse og de som ofte leder den. Sånn!

Konklusjon: Wii360 FTW!
[/b]
Tja, PS2 hadde i mine øyne langt fler nyskapende titler enn Xbox i "forrige" generasjon, så akkurat det er ikke et bra argument.

Agahnim: Du har rett der, det er egentlig mer som en min personelige bilde av Sony. Uff, jeg må roe meg litt.

Maximum: Har du sett interjuvene? Har du sett pressekonferansene. Har du lest artikler fra folk som har opplevd det?

På Sony sine pressekonferanser, påpeker de alltid for mye om hvor god de er, og deres "vidunder". Og de sammenligner så mye av det er helt gale. La oss ta et eksempel på en sitat på hva de har sagt: "The next generation doesn't start until we launch our PS3". Altså, de sier rett ut at de er overlegne, og at de er en hel generasjon forran wii og x360. Og jeg glemmer bare ikke hvordan de helt uten videre la til sensorer i sine kontroller etter at wii visste frem sin. Og etter det er gjort, babler de om hvor mye bedre denne utgaven er og kvakk-kvakk og atter kvakk!

Men Agahnim har rett, jeg må slutte å bry meg så altfor mye om akkurat dette.

rulleguru: Hæ? Når sa jeg at PS2 ikke hadde det? Hva er poenget ditt?

Så du mener de heller skulle snakket om hvor mye de suger, hvor dyre de er og hvor underlegen de er de andre konsollene? De prøver å selge seg! Det er det kommersialisme handler om!

Jeg tror rullegure prøver å fortelle at forde om PS3 ikke har all verdens med bra tittler ute allerede før konsollen ahr kommet ut betyr ikke det at de aldri vil få gode tittler, dette er starten på neste generasjon som kommer til å vare i hvertfall 5-6 år... Kan godt hende PS3 har det hotteste av tittler på sin horisont om et års tid.

SITAT(Gekko @ 20.09.06, 17.36) 24532
Agahnim: Du har rett der, det er egentlig mer som en min personelige bilde av Sony. Uff, jeg må roe meg litt.

Maximum: Har du sett interjuvene? Har du sett pressekonferansene. Har du lest artikler fra folk som har opplevd det?

På Sony sine pressekonferanser, påpeker de alltid for mye om hvor god de er, og deres "vidunder". Og de sammenligner så mye av det er helt gale. La oss ta et eksempel på en sitat på hva de har sagt: "The next generation doesn't start until we launch our PS3". Altså, de sier rett ut at de er overlegne, og at de er en hel generasjon forran wii og x360. Og jeg glemmer bare ikke hvordan de helt uten videre la til sensorer i sine kontroller etter at wii visste frem sin. Og etter det er gjort, babler de om hvor mye bedre denne utgaven er og kvakk-kvakk og atter kvakk!

Men Agahnim har rett, jeg må slutte å bry meg så altfor mye om akkurat dette.

rulleguru: Hæ? Når sa jeg at PS2 ikke hadde det? Hva er poenget ditt?
[/b]
Sorry, trodde du baserte utsagnet "altfor kommersielle spill" på Sony sine spill generelt, og ikke de som er foreløpig annonsert til PS3, der jeg er enig i at det ikke er mye nytt

Maximum: Så her finnes ikke alternativet: Vise-frem-sine-produkter-ha-det-gøy-skryt-ikke-for-mye alternativet? Som nint og ms gjorde?

rulleguru: Flotters! Da er vi enig! ;)

SITAT(Gekko @ 21.09.06, 07.02) 24577
Maximum: Så her finnes ikke alternativet: Vise-frem-sine-produkter-ha-det-gøy-skryt-ikke-for-mye alternativet? Som nint og ms gjorde?[/b]
Øh, har du i det hele tatt sett pressekonferanser av Nintendo og Microsoft? De skryter jo like mye. Nintendo med sine vi-tar-spillere-på-alvor-og-revolusjonerer-verden, vi er så mye "billigere" enn konkurrentene, vi bryr oss ikke så mye om grafikken, vi lager innovative spill og drar spillindustrien et steg videre. Vi når frem til nye markedsgrupper og så videre og så videre. Og så må vi selvsagt ikke glemme DS-en (salgsgrafen går jo igjen i alle pressekonferanser de har hatt). Microsoft drar alltid frem at de har solgt fem millioner Xbox 360-er og at de er godt på vei med sine mål om 10 millioner innen mars 2007. De skryter også alltid over Windows, hvor mange som bruker det og hvor bra det er osv. De skryter over Xbox Live og hvor mange som bruker Xbox Live og at de tar online-spilling på alvor og så videre og så videre.

Merk: Jeg sier ikke at Sony er bedre, kun at Nintendo og Microsoft er like galne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen som gidder å fortelle meg hva nivået på pressekonferansene har med kvaliteten på spillene å gjøre, eller? :p

Som mange andre her, går også jeg for Wii360 i første omgang. 360 har jeg, Wii skal kjøpes rimelig tett opptil launch, med mindre jeg brått skulle forandre mening. Wii er jo rett og slett en drømmekonsoll med en helt ny måte å spille på, GameCube-støtte og en haug klassiske retrokonsoller "integrert". Hva mer kan man be om? :D Wii tar seg av det nyskapende og det nostalgiske, mens 360 leverer blendende HDTV-kvalitet, fantastiske Live-muligheter og "hard action". To konsoller som utfyller hverandre perfekt. :)

Jeg kommer nok garantert til å kjøpe PS3, men i nærheten av launch er uaktuelt. Har satt meg som løfte å ikke kjøpe den før den kommer under 3000,-. Regner med at den kommer til å friste som faen, det gjelder egentlig alle elektriske duppeditter, men jeg vet også innerst inne at den ikke er verd det før prisen er presset godt ned.

SITAT(Egle @ 21.09.06, 11.35) 24589
Øh, har du i det hele tatt sett pressekonferanser av Nintendo og Microsoft? De skryter jo like mye. Nintendo med sine vi-tar-spillere-på-alvor-og-revolusjonerer-verden, vi er så mye "billigere" enn konkurrentene, vi bryr oss ikke så mye om grafikken, vi lager innovative spill og drar spillindustrien et steg videre. Vi når frem til nye markedsgrupper og så videre og så videre. Og så må vi selvsagt ikke glemme DS-en (salgsgrafen går jo igjen i alle pressekonferanser de har hatt). Microsoft drar alltid frem at de har solgt fem millioner Xbox 360-er og at de er godt på vei med sine mål om 10 millioner innen mars 2007. De skryter også alltid over Windows, hvor mange som bruker det og hvor bra det er osv. De skryter over Xbox Live og hvor mange som bruker Xbox Live og at de tar online-spilling på alvor og så videre og så videre.

Merk: Jeg sier ikke at Sony er bedre, kun at Nintendo og Microsoft er like galne.
[/b]
Jada, jeg har sett de. Jaja, vi oppfatter det på hver vår måte, er egentlig bare å droppe den diskusjonen. Klart skryter ms og nint som faen, men jeg oppfatter Sony som om de skryter mest. Du har sikkert rett, ser ikke bort fra det.

Yetimannen: Uff, my mistake. Var jeg som startet akkurat det... :$

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mas, mas. Hvor mye skryt som befinner seg i denne "pressede konferansen" dere snakker om, er faktisk nøyaktig 0% relevant for noe som helst. Ingen har noe imot litt diskusjon, men vær snille å holde dere til ting som faktisk har noen betydning for noe som helst. :)