[Multi] [PS4, Bone og PC] Batman: Arkham Knight - Arkham? Jeg kjenner ham ikke engang!

#41
Å, AssCreed har varierte oppgaver nå om da'n. Kvaliterte oppgaver derimot er helt fullstendig hummer & kanari.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Angående Assassins Creed, så har jeg aldri klart å spille et av dem mer enn et par timer. Forstår ikke helt sammenligningen. Batman har varierte oppgaver, i det minste.
Når du soser rundt i byen så er det ingen praktiske forskjeller på de to seriene, begge gir den samme opplevelsen (akkurat som med Infamous, Prototype og Shadow of Mordor f.eks.) siden du styrer en overmenneskelig atletisk figur og har markører du kan følge og dilldall du blir distrahert av underveis, små grupper med fiender som dukker opp tilfeldig og krever deng osv. Poenget mitt er ikke annet enn at dette er en innmari tynnslitt måte å mekke spill på etter hvert (Ubisoft bruker den formelen på _alt_ om dagen, strukturen på AssCreed, The Crew og Far Cry er lik f.eks.) så jeg vil helst spille noe annet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#43
Totalt enig i det du skriver på generelt grunnlag, men jeg synes fladdermusa har nok kvalitet til at jeg klarer å se bort i fra at dette faller delvis inn denne kategorien.
Detaljerte og varierte omgivelser, animasjoner fra himmelen, riddler-riddles, bosser med tilhørende unike områder/spillmekanikker og zen-aktig kampmekanikk uten at det blir helt Shadow of Mordor-monotont.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#45
Batman kom endelig i posten, nå har jeg forhåndsbestillingsbonusen Harley Quinn, de PS4-eksklusive Scarecrow-oppdragene, og Prototype Batmobile som var eksklusiv til CDON av alle ting. Nå, hvordan får jeg tak i Red Hood-oppdragene?



edit:

 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#46
Jeg koser meg ihvertfall glugg ihjæl. Føles på nivå med City så da er det gode saker. Syns dog det tar tid å åpne opp alle de ekstra sidegreiene. Mer av det kunne vært der fra starten av. Ikke har jeg finni nok Predatorings heller.
På den annen side digger jeg Batmobilen. Det eneste som mangler er at den ikke blir om til Optimus Prime for ellers styres den omtrent nøyaktig som kjøretøy i de nyere Transformers-spilla. :v
Og lol om du ikke innser hvem Arkham Knight er med en gang han begynner å prate.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Jeg trodde forresten Batman ikke skulle drepe ? Eller gjelder ikke det når det er bilen hans som gjør det ? Fordi jeg meier ned sivile og sprenger istykker fiender om hverandre. Da kunne han vel like så godt tatt med en hagle og skutt ned de resterende så hadde man sluppet det forferdelige combat systemet.
:eng: Begge gunnerne har en annen type ammo de skyter med om det er et menneske i siktet. De kulene bare stunner dem.
Noen ganger blir de truffet av sjokkbølgen fra en kanonkule, men de overlever. :v
Og når du kjører borti folk vil du alltid se no strøm som dytter dem vekk. Batmobilen har et elektrisk felt rundt seg som dylter dem vekk. Og stunner dem om de er slemme. Og de dør om de har pacemaker. :v
 
Sist redigert:

Drauden

SGs kollektive lillebror
#48
Enig med Lodin, dette er faen meg så Batman atte hjælp. Ikke rukket å spille mer enn et par timer dessverre, men jeg merker at jeg sitter og gaper over hvor Batman dette er. Elsker det.
Og jeg skjønner egentlig veldig godt hva Yeti mener angående slossinga, men for meg har dette spillet alltid vært en Batman-simulator, og da kan slossinga godt være så R&B som det vil, så lenge jeg ser awesome ut som Batman.

Batmobilen er en vanesak for meg gameplaymessig, men jeg liker hvor annerledes man skal tenke for å pusle seg videre.

EDIT: aner ikke hvem Knight er, så lol på meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Lol, WB putta minimalt med resursser i PC-versjonen.
“It’s pretty rich for WB to act like they had no idea the [PC] game was in such a horrible state,” said on of the PC testers. “It’s been like this for months and all the problems we see now were the exact same, unchanged, almost a year ago.”

Reportedly, some testers found up to 100 bugs per day with the developers fixing “what they could” as crunch time was in full force. Once main features were implemented, bug fixing became a priority, but due to the game being finished, in order to catch up testers were restricted as to what they “can or can’t bug, to ensure that [the devs] can catch up.”

Another source stated bug-checking was set at 720p, which tended to perform better than when played at higher resolutions. So, instead of contracting bug testing out to company’s specializing in PC testing on a variety of hardware configurations, Warner kept testing in-house.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#53
Runda spillen 100 % i går. Det er virkelig helt avsindig bra. I likhet med City starter Batman med de fleste gadgetene fra forrige spill, og utviklerne har kanskje ikke innovert så mye på gameplayet serien er kjent for. Predator er ganske likt, det er fortsatt vantage points, smoke pellets, silent takedowns og sniking i ventiler. Slåssinga er fortsatt den samme og begynner å bli ganske utspilt, spesielt siden du ikke får noen nye combat gadgets. Istedenfor har de fokusert på å gjøre ting mer utfordrende for Arkham-fans. Bl.a elektrifiserte fiender, droner, brutes med skjold og kniver, og en ny medic-type som vekker opp igjen folk du har slått ned. Og det er en storymessig grunn for det, som er kult! Arkham Knight kjenner Batman såpass godt at han vet metodene hans; dermed gir han militsen sin beskjed om å minelegge vantage points, bombe ventiler, eller folk med utstyr som peiler seg inn på deg når du er i Detective Mode. Delene hvor du får samarbeide med Batmans allierte er også veldig gøy, på et punkt får du tilogmed gå full predator sammen med Robin.

De tre øyene som utgjør Gotham City i spillet er flott realisert, en herlig gotisk by med fantastisk lyssetting. Ikke for å gå helt PS4MR, men det er faenmeg sjeldent at et spill i 2015 kjører så jævla bra som Arkham Knight. Vet ikke hvor lenge jeg spilte, kanskje 40 timer? I løpet av den tida har jeg merket texture pop-in to ganger, og kommet over én glitch. Du kan stille deg på en høy bygning for å speide og finne vakttårn eller droner på andre siden av byen, og suse dit på kort tid med level 4(!!) grapnel boost uten at spillet klager. Vet ikke om de har stappa hele byen inn i VRAM-en eller hva, men jeg er søkkimponert. (Tenk hvis de nye konsollene ikke hadde hatt så mye VRAM, da hadde ikke PC-spill sett så bra ut heller.)

Batmobilen EIER. Det er en combo av den gamle Batmobilen og Tumbleren fra Dark Knight, og er en fryd å kjøre rundt i. Det er noen missions hvor du skal forfølge militsløytnanter i APC-er som påkaller flere biler som backup, og det er noe jævla Mad Max-opplegg, og en av favorittdelene mine i spillet. Det meste i byen kan ødelegges av bilen din, inkludert hjørnet av alle bygninger, en ekstra detalj for de som ikke er så flinke til å drifte. Etter å ha slitt med Roach i Witcher 3 er Batmobilen et stort steg opp. Og kun én gang ble den stuck da jeg påkalte den.

Og storyen! Whoaaa storyen. Dette er virkelig mat for Bat-monser. I likhet med Lodin gjettet jeg hvem Arkham Knight var veldig tidlig.
SPOILER la oss bare si at det ikke finnes mange som kjenner Batman såpass godt, og har de motivene. Pluss det faktum at det finnes Red Hood-DLC.
Men historiefortellingen er så jævla bra, og skrevet at folk som virkelig kan, og elsker Batman. Det var steder jeg ble sjokkert, skremt, lo og ble overrasket. Og hele endgamet, wow.

AR Challenges driter jeg i, de er virkelig laget for de mest hardkjerne av Arkham-spillerne. Syntes spesielt Riddler Races var passe vanskelige sånn de var, og trenger ikke å pine meg til å klare dem med perfekt kjøring.
 
#54
Brofist for innsats, og for at du selger spillet godt.

Jeg har sett på litt videoer, og med unntak av den tekniske maktdemonstrasjonen fenger det ikke spesielt—Batman især virker minst like usympatisk som før, og de tilsynelatende talløse maktovergrepene riktig smakløse. Og dialogen virker like mekanistisk som før—det er lite her som minner om den poesien jeg har følt har vært noe av det mer fengende med Bat-mytosen i tegneseriene.

Menmen, for det første aner jeg ikke *egentlig* hva jeg snakker om (har verken PS4 eller noe annet å prøve dette på), og for det andre kan jeg ikke vente at jeg plutselig skal rådigge Knight etter at jeg hadde et ambivalent forhold til Asylum og City.

Men ja, det Batman-spillet jeg har lyst på kunne kanskje la seg inspirere av litt av dette her





Og sånt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#55
Storyen toucher faktisk på veldig mye av det som foregår i hodet til Batman. Og maktovergrepene har en ekstra dimensjon i dette spillet som ikke kan snakkes om uten heavy spoilers. Bats er mer sympatisk og mindre av en overmann her fordi historien i spillet handler mye om svakhetene hans.
 
#57
Spillet har akkurat samme estetikk som de to forrige og hvis man er en av de som vil ha Arkham Asylum-tegneserienovellen-the game så har man trolig ikke mye å hente her. Jeg likte de to forrige (fra rocksteady) og jeg likte dette. Det er litt harry,men det er greit. Det er mye av det samme som før, men bedre. Jeg likte spesielt å navigere byen og synes bilen som fremkomstmiddel var fete saker. Likte den ikke som tanks eller puzzle-redskap. Uansett, spillet ser fantastisk ut og selv om historien var harry så hadde den en driv som holdt meg gående fra start til slutt. Det er ikke min favoritt-Batman, men fortsatt en kul Batman. Spill hvis du liker Arkham-spillene, men hoppa over Origins/10.
 
#58
@oerhört (eller andre), hvor kommer de sidene du posta fra? Jeg gjenkjente bare The Dark Knight Returns.
De to panelene i midten er fra Arkham Asylum.

En god Batman er nødvendigvis gotisk og innbitt, og sitter gjerne litt fast med sine indre demoner—men han må være mulig å føle med og heie på. Det kan saktens være interessant å se disse indre demonene rett og slett ta overhånd, men når det beveger seg over i uprovosert sadisme mister det appellen for min del.

“When asked about Batman's evil side, Miller responds, “Anyone can be a victim. This is exactly what makes him a good character. It's how one uses the evil inside. It's how we use our rage, our venom. […] Batman makes his devils work for the common good”
Kilde
 

Lodin

Der Waaaah
#59
Frank Miller er ikke en autoritet man bør gå til om man skal snakke om temaet. I'm the God damn Batman!
DC har hyra ham til å skrive en ny serie med Bats så det blir å eie.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#60
Må sjekke ut Arkham Asylum. Er det Dave McKean som har tegna? Ser jævlig McKean ut.

Ellers, nye detaljer om Batgirl-DLC-en som kommer neste uke.
Batgirl: A Matter of Family will take place before the events of 2009’s Batman: Arkham Asylum, the game that started the Arkham franchise. In it, Batgirl, along with Robin, is on a mission to rescue her father, Police Commissioner Jim Gordon, from The Joker and Harley Quinn. The murderous duo has kidnapped The Commissioner and are keeping him in a location new to the series called Seagate Amusement Park. The amusement park is built on top of an oil rig that is ready to explode at the whim of The Joker.

“We wanted to recreate the feeling of being trapped in a bizarre and unique open environment playing a game of cat and mouse with the Joker,” says design producer Justin Vazquez.

A major difference in the way combat will work when playing as Batgirl is that she will use her technical prowess to hack different enemies and obstacles.

“Hacking is really what separates her from the other characters. It’s a gameplay mechanic with which the player can create situations for Batgirl to really shine,” Vazquez says. “Our intention was that Batgirl should be less powerful than Batman, but that Batgirl plus hacking could give her opportunities do things that not even Batman can pull off.”

(...)

Additionally, Harley will be wearing the black and red costume she is known for from Batman: The Animated Series, where she made her first appearance in the DC universe.
Ooooh! Nei, denne er ikke laget av Rocksteady, men det høres ganske interessant ut. Satser på at hackinga er mer interessant enn Batman sin ekstremt simple Remote Hacking Device.