Bare sånn profftips så har jeg skaffa meg Lumines Supernova, ooog det anbefaler jeg sterkt at du også gjør/ikke gjør, avhengig av hva slags forhold du har til Lumines. Hvis du synes det er vanvittig kjekt eller ikke har spilt det før så burde du laste ned, hvis du akkurat har kommet deg ut av crackhelvetet det fort blir å spille Lumines så kan det være greit å la være.
Uansett så er det Lumines i gnistrende HD (det ser mye skarpere ut enn Lumines Live, mistenker at det var laget for 720p mens Supernova er for 1080p-folket), med en god bunke nye skins og - overraskelse - mange gamle favoritter. Og noen gamle ikke-så-veldig-favoritter (jævla kaffeskinnet er med

). Puzzle Mode og Time Trial er også med og klink like de som var i Lumines Live og Lumines 2, Mission Mode er også der og jeg blir ikke slått i bakken om den også er lik for å si det sånn (ikke testa enda). Nytt av året er at de har lagt til en ny modus kalt Dig Down, hvor du - jepp - graver deg ned gjennom en stabel, lag for lag. Var en ny utfordring iallfall (mao. klarte jeg ikke en dritt). Nytt av året er også at vi ikke lenger kan spille Versus mot CPU-en. Ikke at det var den modusen jeg brukte mest tid på, men den pleide å ha noen kule skins å låse opp i det minste. Multiplayer over nett er ikke til stede såvidt jeg kan se.
Kort oppsummert så er det Lumines, bare i HD. Og uten alle de ræva/awesome (stryk det som ikke passer) musikkvideoene fra Lumines 2. Og litt lettere enn før, virker det som (~700K på første forsøk på Advance, og det er høyere enn jeg har fått noengang før i Lumines). Og så er det med Trophy-støtte og et LittleBigPlanet-skin.
9/10 smultringer herfra.