PSP eller DS?

Hvilken bærbar kommer du til å kjøpe

• Sony PlayStation Portable

Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo Dual Screen/Developer System

• Begge

• Totalt antall stemmer
    0

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av OnLy GoD CaN jUdGe Me@15.05.2004, 19.12
Det skal komme ut UMD Disk burners.. Og med det så kan man laste ned filmer og bernne dem på UMD discene og se de på PSPen....

PSP spillene kommer til å være region free... Som er bra... :)
Har du en link som bekrefter dette ?

Opprinnelig skrevet av OnLy GoD CaN jUdGe Me@15.05.2004, 19.12
Deering suggested that the UK launch price would be "closer to £200 than £300", with the Japanese price-point of 4,800 Yen translating to about £240, or a hefty $450.

£250 er 3044 norske kr.... Så PSPen kommer til å være dyrere enn DS men spillene til PSPen kommer til å være mye billigere enn DS sine Catridges....
Jeg antar du mener 48 000 Yen? Fordi 4800 Yen er ca. £24.

Men om den vil koste £250 i England, så kan vi regne med helt opp til 3500 NOK i Norge (forhåpentligvig nærmere 3000 NOK). Og det er ganske dyrt. Selv om kanskje spillene vil koste rundt 300 NOK (?), så blir det likevel en del.

Nå vet jeg ikke hva DS vil koste, men jeg regner med at det er mye mindre enn PSP. Og jeg tror ikke spillene vil ligge på 500-600 NOK per stk (kommer nok uansett til å bruke DVDBoxOffice for det meste).

Opprinnelig skrevet av OnLy GoD CaN jUdGe Me
E3 Prototype Exhibition: USB Camera for PSP
USB GPS for PSP
USB Keyboard for PSP
Kamera?
Ok, PSP har alt jeg kan ønske meg, jo. :tommelopp:

EDIT:
Mantis; Yepp, prisen vil nok bli rundt der. Personlig kommer jeg til å importere fra England eller USA, antakeligvis, så jeg skal nok få den litt billigere.
Spillene vil antakelig ligge på 300-400,-, ja.
Dessverre tror jeg DS-spillene vil koste 550-600,-, hvertfall det første halvåret, slik GBA-spillene gjorde i sin tid.
Det er i Norge, da. Men hvem bryr seg så lenge man har DVDboxoffice.com og eBay? :D

Opprinnelig skrevet av Jani@15.05.2004, 22.57
Mantis; Yepp, prisen vil nok bli rundt der. Personlig kommer jeg til å importere fra England eller USA, antakeligvis, så jeg skal nok få den litt billigere.
Dessverre tror jeg DS-spillene vil koste 550-600,-, hvertfall det første halvåret, slik GBA-spillene gjorde i sin tid.
Det er i Norge, da. Men hvem bryr seg så lenge man har DVDboxoffice.com og eBay? :D
Skal du importere PSP fra England eller USA? I så fall må du regne med toll. Og i tillegg vil du trenge en strøm-omformer (hvis det er oppladbart batteri) om du velger amerikansk versjon.

Castlevania: Circle of Moon og Tony Hawk's Pro Skater 2 til GBA (som begge var lanseringstitler) var å finne til 399 NOK på Elkjøp (og Lefdal også tror jeg). Jeg tror faktisk Super Mario Advance også var å finne til 399 NOK. Så er vi heldige, så kanskje prisene på DS-spill vil være rundt 400 NOK ved lansering.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+15.05.2004, 23.32-->
<!--QuoteBegin-Jani
@15.05.2004, 22.57
Skal du importere PSP fra England eller USA? I så fall må du regne med toll. Og i tillegg vil du trenge en strøm-omformer (hvis det er oppladbart batteri) om du velger amerikansk versjon.

Castlevania: Circle of Moon og Tony Hawk's Pro Skater 2 til GBA (som begge var lanseringstitler) var å finne til 399 NOK på Elkjøp (og Lefdal også tror jeg). Jeg tror faktisk Super Mario Advance også var å finne til 399 NOK. Så er vi heldige, så kanskje prisene på DS-spill vil være rundt 400 NOK ved lansering. [/b]
Antakelig England, tror jeg. Jeg er ikke helt inne på alt dette med strømomformer og greier.
For å unngå toll er jo eBay stedet.. Da bare spør om selgeren kan sende den som gave, og da gjør selgeren det i 99/100 tilfeller. ^_^

Jeg husker at Super Mario Advance ble solgt for 399,- på lanseringen, var det første spillet jeg kjøpte. Dessverre kostet alle andre GBA-titler 550-600,- her jeg bor, det første halvåret.

Er selvfølgelig lov å håpe, men jeg er forberedt på import-hell. ;)

EDIT:
Kan jo legge til at eBay er digg. Har en fin-fin selger som skaffer meg de fleste GBA-spill til 80,- for kun cartdridge, og rundt 200,- for komplette spill. Dette inkludert porto.

Opprinnelig skrevet av Jani@15.05.2004, 21.57
Jeg tviler litt på at Nintendo tør å sette prisen på spillene så høyt, spesielt hvis PSP spillene skal koste 300-400 kr. Konkuransen vil nok gi oss en lavere pris.

Selvfølgelig vil konkurransen senke prisen.
Men DS blir jo sluppet før PSP i Nord-Amerika, kanskje også i Europa, og dermed har jeg tro på at DS-spillene vil koste hvertfall rundt 500,- i starten.

PSP er jo "spesialpris" siden konsollen skal koste litt ekstra - og spillene litt mindre.

Men vi satser på det beste, og lar pris-spekulasjonene ligge for denne gang. :)

Opprinnelig skrevet av Shadar@16.05.2004, 00.16
Spørsmålet er vel heller hva som kommer først ... PSP eller DS. Noen som har noen confirmation? Jeg har sett datoer fra August 2004 til Februar 2005.

DSen ventes tidlig Q1 2005 i Europa, Q3-4 2004 i US/JP
Sony har offentliggjort at PSP kommer til julesalget i Japan, og i Q1 2005 i Nord-Amerika og Europa.
Nintendo har offentliggjort at DS kommer til julesalget i Japan og Nord-Amerika, og Q1 2005 i Europa

Dessverre ingen eksakte datoer ute å går enda.

PSP and PS2 link-up
Getting closer

Sony's forthcoming entry into the handheld market, the PSP, will allow for connectivity with PS2 and PSX consoles, the Japanese firm has revealed in an interview with CEO Fumiya Takeno in Mainichi Shimbun. Takeno was keen to emphasise that games taking advantage of the link (which could allow titles to be played at home and on the move), and new titles generally, would still not be predominantly port-based. Which is good news.
With the innards of the PSP being remarkably similar to Sony's ubiquitous PS2 console, the movement of games between platforms becomes an easy prospect, making compatibility a genuine possibility, though it is unknown if such titles would be sold together or separately. Indeed, developers have already been enthused by how easy the porting of games has become, resulting in Sony vetoing ports for the system's launch in an exercise of quality control.

PSP and PS2 link-up
Getting closer

Sony's forthcoming entry into the handheld market, the PSP, will allow for connectivity with PS2 and PSX consoles, the Japanese firm has revealed in an interview with CEO Fumiya Takeno in Mainichi Shimbun. Takeno was keen to emphasise that games taking advantage of the link (which could allow titles to be played at home and on the move), and new titles generally, would still not be predominantly port-based. Which is good news.
With the innards of the PSP being remarkably similar to Sony's ubiquitous PS2 console, the movement of games between platforms becomes an easy prospect, making compatibility a genuine possibility, though it is unknown if such titles would be sold together or separately. Indeed, developers have already been enthused by how easy the porting of games has become, resulting in Sony vetoing ports for the system's launch in an exercise of quality cont
Hmmm.... Nintendo Game Cube -----> <----- Gameboy Advance.
Jeg føler noe er litt likt her? :usikker:

Release Dates for PSP....

PSP is scheduled for a holiday 2004 launch in Japan, followed by US and European launches in early 2005. As part of its plan to sell 3 million units during the PSP's first year, Hirai said Sony plans to go after the traditional game market of 18- to 35-year-olds for early adoption. The company's number-two market will be the "emerging and varied" teen market.

Capcom Announces Two PSP Games

Want Viewtiful Joe? How about Devil May Cry. Sony Computer Entertainment Japan let slip that both Capcom games will be coming to Sony's PlayStationPortable (it is all one big word), alongside Vampires Chronicles which was also announced.

Gleder meg som en liten unge... :D ...

Litt om PSP sin Graphic Core... Media Core... Sound Core... og CPU Core.... :) ...

PSP CPU Core

MIPS R4000 32-bit core

128-bit bus

1-333MHz (1.2V)

8MB eDRAM main memory

2.6Gbps bus bandwidth

FPU, VFPU (2.6 billion flops)

3D graphics extended instructions

I Cache, D Cache

PSP Media Engine

MIPS R4000 32-bit core

128-bit bus

1-333MHz (1.2V)

2MB eDRAM submemory

I-Cache, D-Cache

90nm CMOS

PSP Graphics Core

1-166MHz (1.2V)

256-bit bus

2MB eDRAM (VRAM)

5.3Gbps bus bandwidth

664 million pixels per second pizel fill rate

3D curved surface and 3D polygon engine

Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)

Maximum of 33 million polygons per second

24-bit full color (RGBA)

Sound Core

VME (Virtual Mobile Engine)

Reconfigurable DSP

166MHz (1.2 V)

128-bit bus

5 giga operations per second

CODEC capabilities

3D sound, 7.1 channels

Synthesizer, effecter, and other abilities

ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio

Edit:

Sony CE Announces Music UMDs......

Sony CE's announcement of the music-based Universal Media Disc (UMD) has already garnered interest among major music companies. UMD will enable music companies to release full-length albums featuring audio content, innovative video footage, and other compelling programming. The format can also be used for full-length concerts and music video compilations.

"By combining the worlds of music and video in a single disc, this new initiative will provide artists with exciting new ways of connecting with their fans, as well as with additional opportunities for creative expression," commented Philip Wiser, Chief Technology Officer, Sony Music Entertainment. "We are delighted that Sony Computer Entertainment has recognized the importance of music to the gaming community, and have agreed to work with music companies to provide artists with a wide array of new creative opportunities. Music and music video releases on UMD have the potential to provide both music and games consumers with dramatically expanded value."

"PSP offers consumers a rich, cutting-edge multimedia experience," said Kevin Gage, Vice President of Strategic Technology and New Media at Warner Music Group. "We are excited by the potential to offer consumers exciting, new music experiences on devices such as PSP."

"PSP has provided us with the perfect opportunity to combine music and music video into compelling new offerings that will highlight the strengths of both worlds," commented Masa Chatani, Chief Technology Officer, Sony Computer Entertainment Inc. "We look forward to working closely with the music community as we explore a broad array of creative options, and introduce new and exciting products to the marketplace."...

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Skrev ikke du det innlegget der på forrige side også?

Tviler virkelig på at du vil se noko merkbar forskjell mellom Metroid prime og metal gear solid ettersom oppløsningen er annerledes i forhold til større skjermer

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Jeg vet faktisk ikke. PSP ser ut som en jack of all trades, mens DS ser mer renspillemaskin ut. Ingen av dem ga meg bakoversveis, men jeg er mer imponert over PSP enn DS, selvom DS ser bedre ut (rent estetisk).

Spørsmålet er vel; Kommer jeg til å orke å skaffe meg noen av delene? Å spille on the go har aldri appelert noe ekstremt til meg, men jeg venter og ser om PSP ikke klarer å forandre på det.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av OnLy GoD CaN jUdGe Me@16.05.2004, 01.46
...followed by US and European launches in early 2005. As part of its plan to sell 3 million units during the PSP's first year, Hirai said Sony plans to go after the traditional game market of 18- to 35-year-olds for early adoption...
Bare 3 mill. første året? Nintendo har jo solgt over 60 mill. GBA'er nå, så dette hørtes svært lavt ut. Kan dette bety at vi må belage oss på en svært høy pris(les: rundt 4000 kr ) som gjør den utilgjengelig for mainstream gamers i starten?

Trur eg leste i guinnes at tilsammen har det blitt solgt 0.5 milliarder gb i heile verden , eller så var det mario spilla som har solgt 0.5 milliarder :p