Shadar: Jeg har selv sett kvantitet brukt som det motsatte av kvalitet i sammenhenger der man sammenligner noe. Om jeg har uttrykket meg med feil ord, så får jeg bare ta selvkritikk for det.
Jeg er fullt klar over hva "kvantitet" betyr, men når du sammenligner to ting er det ofte vanlig å bruke "kvantitet" som et uttrykk for det motsatte av "kvalitet".
Så det unnskylder alt sammen? Det der er like tatt ut av løs luft som noe av det jeg foreløpig har skrevet. Du kan like gjerne si det der fordi du ønsker å invalidiere eget utsagn for å kunne hevde at du mente noe annet. Du respekterer ikke min argumentasjon, jeg velger å stille spørsmålstegn ved din.
Om du tror det var noe jeg tok ut av løse luften, får så være. Jeg stiller meg allikevel spørrende. Hvis jeg mente det slik dere oppfattet det, ville det ikke vært tåpelig og lite konkret? En slik uttalelse stemmer ikke med min karakter, men du får selv velge hva du vil tro.
Da kunne du jo like gjerne skrevet at DS var dårlig og PSP var bra, så hadde du løst hele problemet og bare kommet med en mening istedet. Men du vet like lite om hva du snakker om som jeg gjør, enkelt og greit. Så dersom du vil negere mine meninger, må du samtidig oppgi dine egne, for de er simpelthen ikke basert på noe vi vet noe som helst om enda.
Dermed blir de subjektive. Dermed blir min argumentasjon gyldig. Du kan godt si deg uenig, men da blir det igjen en subjektiv vurdering der du finner ut at du ikke har interesse av å fortsette diskusjonen. Så slutt å leke deg med retorikk.
Ja, helt rett. Det kunne jeg, men jeg valgte å bruke andre ord. Vet du hva? Jeg tar faktisk utgangspunkt i den informasjonen som er gitt. Om ikke mitt budskap hadde vært basert på noe av det vi om, hva er da dette:
PSP:
----
CPU: MIPS-R4000 333 MHz
RAM: 32 MB
VRAM: 4 MB
Storage: 1800 MB (UMD dual-layer)
Resolution: 480 x 272
16.77 million colors
33 million polygons/second
664 million pixels/second
IEEE 802.11b (Wi-Fi)
DS:
---
CPU: ARM-9 67MHz + ARM-7 33 MHz
RAM: 4 MB
VRAM: 656 kB
Storage: 128 MB
Resolution: 256 x 192 (both screens)
262,144 colors
120,000 polygons/second
30 million pixels/second
IEEE 802.11x (Wi-Fi)
Igjen Shadar, viser du din håpløse måte å argumentere på.
Men tatt i betraktning at jeg uttrykket meg med feil ord, hvordan i all verden klarer dere å misforstå så utrolig bra, særlig etter jeg hadde gitt et annet uttrykk for hva jeg mente i min tredje post?
Objektivitet fører til subjektivitet? Vrøvl. Objektivitet er det faktiske, det uomtvistelig sanne. Og det er ingen uomtvistelige fakta i diskusjonen.
Heh, men da ville ikke noe som helst i verden vært objektivt for absolutt ingenting er 100% sikkert, men vi velger allikevel å kalle ting fakta for det om. Jeg vet at en som deg selv liker å spekulere i hvorvidt den informasjonen som er gitt mellom de to er sanne, men i og med at det er offesiell informasjon og de faktisk har laget begge to som prototyper og viser dem fram på E3, viser du intet annet enn igjen hvor teit du er. At du i det hele tatt sammenligner Sony's historie med utgivelser av konsoller før, viser heller til usaklighet. Jeg har kjennskap til snakket om hvor utrolig god PS2 kom til å bli, før den kom, men dette var ikke noe Sony lovte, men heller tok utgangspunkt i. Så vidt jeg vet, har det aldri blitt brudd på noe Sony har lovet av specs, når de har laget prototypen og har vist det fram til folkemasser på E3. Hvorfor tror du de har startet å lage spill? Igjen feiler dine argumenter.
Jada, jeg går med på at diskusjonen blir irrelevant dersom du utelukkende snakket om det tekniske. Så du skal ha den.
Unnskyld, men ser du ikke paradokset i hva du har skrevet her? Jeg sikter til:
Men du vet like lite om hva du snakker om som jeg gjør, enkelt og greit. Så dersom du vil negere mine meninger, må du samtidig oppgi dine egne, for de er simpelthen ikke basert på noe vi vet noe som helst om enda.
Jeg smiler og jeg ler.
Jeg uttaler meg til en viss grad respektløst, ja. Dette på grunn av dine falske og dårlige argumenter. Du får selv velge hvordan du vil oppfatte meg, men ikke tro det er et fasitsvar.
Hvis folk kan fortsette og diskutere med litt mer åpenhet og ikke den samme "fanlike" ønsketenkningen hele tiden, hadde det vært mye bedre. Da slipper vi konflikter og diskusjoner over ting som faktisk ikke trengs å diskuteres, men er dratt opp fordi en eller annen knall har skrevet noe usaklig tul. Godta det som er fakta, så kan vi heller diskutere det som er usikkert subjektivt.
Takk.
Jeg setter pris på ærlighet og utgjør meg selv for å være ærlig. Du bruker hver eneste sjanse du har, til å kjempe din sak med falske argumenter. Dette er ingen vits å prøve seg en gang, for jeg vil alltid avfeie det. Klarer du å ta selvkritikk?
Jeg venter i spenning.