PSP Launch

Får en ikke kjøpt noe til å klistre over selve skjermen for å beskytte den? Synes jeg har sett det en plass før...

Jeg har ikke fått kjøpt meg PSP enda, den er litt dyr. Men om jeg hadde hatt penger til det så hadde jeg nok kjøpt den forde nå....

Vet ikke om den kommer til å dette så voldsomt i pris heller...snakket med en som jobber på Elkjøp og han sa dem selger den med tap faktisk...

Satser på jeg kjøper den om ikke alt så lenge :)
 
Dette der bare noe sløvt plast-greier som du montere på for å få bedre grep om psp'en. No more, no less
 
Til dere heldige som har kjøpt PSP nå ved norgeslanseringen, har det vært noe problem med døde pixler? Har lest på andre fora at noen har fått opp til 6 døde pixler! Har også hørt at Sony har en policy som tilsier at de ikke erstatter konsoller med døde pixler.
 
Opprinnelig skrevet av Mongis@03.09.2005, 14.48
Har også hørt at Sony har en policy som tilsier at de ikke erstatter konsoller med døde pixler.
257959​
Nå satt jeg maten i halsen.
dette kan seriøst ikke være sant:eek:
 
Tror jeg ikke har så mye å si, for jeg vil vel tro at til den prisen så faller det vel under norske angrefrist loven uansett? Returner, få pengene tilbake, kjøp den et annet sted.
 
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@03.09.2005, 11.30
Får en ikke kjøpt noe til å klistre over selve skjermen for å beskytte den? Synes jeg har sett det en plass før...

Jeg har ikke fått kjøpt meg PSP enda, den er litt dyr. Men om jeg hadde hatt penger til det så hadde jeg nok kjøpt den forde nå....

Vet ikke om den kommer til å dette så voldsomt i pris heller...snakket med en som jobber på Elkjøp og han sa dem selger den med tap faktisk...

Satser på jeg kjøper den om ikke alt så lenge :)
257918​

De tar 2398,- for den, gjør de ikke? Innprisen med moms er 2335,- så han fyren du snakket med pratet piss.
 
Opprinnelig skrevet av Mongis+03.09.2005, 13.34-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@03.09.2005, 11.30
Får en ikke kjøpt noe til å klistre over selve skjermen for å beskytte den? Synes jeg har sett det en plass før...
257918​
Det stemmer.

Hadde jeg hatt en PSP, hadde dette vært 1. prioritet.
257934​
[/b]
Jepp, var i byen idag å snoket litt og fant samme men fra Logitech. Kostet vel omtrent det samme tror jeg.

Fikk endelig testa åssn den var å spille på idag også da. Var Need For Speed jeg fikk testet. Et spill som ikke har fått så bra egentlig, men jeg fikk ivertfall sett åssn spill så ut i virkeligheten og jeg er imponert altså.

Er rart å se så bra grafikk komme på skjermen av en såpass liten maskin...helt utrolig.
 
NFS er det spillet med dårligst grafikk i min samling. Jeg ble faktisk litt sjokket da jeg såg den lave standarden i dette spillet.
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@03.09.2005, 20.14
NFS er det spillet med dårligst grafikk i min samling. Jeg ble faktisk litt sjokket da jeg såg den lave standarden i dette spillet.
258052​
Okay, vel da har jeg enda mere å se frem til da gitt. Om dette er dårlig grafikkmessig på PSP'n så må andre spill se helt vilt ut...

Og kult at om det er noe av det dårligere på PSP men alikavel så utrolig mye bedre en DS grafikk messig.
 

oma

Village Drunk
hvordan spiller man fps på psp? er ikke alle styre knappene + joystick på venstre side? blir ikke det da jævlig knotete å måtte styre look og move med en hånd? eller? hvordan funker det?
 
Med Coded Arms er du helt fri til bestemme knappeoppsettet selv.
Standarden er å bruke analogen til movement/strafe og facebuttons (X O [] /\) til sikting.
Høres forferdelig knotete ut, men mange som har spillet foretrekker visst å spille med facebuttons som movement og strafe og analogen til sikting. Det blir litt... keivhendt, men en blir nok vant med det.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@03.09.2005, 18.44
Tror jeg ikke har så mye å si, for jeg vil vel tro at til den prisen så faller det vel under norske angrefrist loven uansett? Returner, få pengene tilbake, kjøp den et annet sted.
258026​
Jeg har rotet rundt på Forbrukerrådets sider i det siste likevel, så:

Angrerettloven gjelder ikke ved kjøp i butikk (bare fjernhandel). Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til ny vare eller reparasjon hvis produktet har en vesentlig mangel. Å få pengene tilbake kan bli litt vanskelig. Selgeren har imidlertid bare to forsøk på å rette opp mangelen før man har rett til å heve kjøpet.

Så vidt jeg skjønner har ikke Sonys policy med å "ikke erstatte konsoller med døde piksler" så mye å si. Den butikken man har kjøpt konsollen hos har likevel plikt til å gi deg ny konsoll eller reparere den gamle.
 
Og det er ingen lov som sier at hvis du har 1 død piksel på en lcd skjerm, bærbar pc eller PSP i dette tilfellet, så skal butikken prøve å fikse eller erstatte varen. At en PSP har 1 død piksel er ikke en mangel ved varen. Den virker fortsatt. Du har da ingen rett til å kreve reperasjon eller å få en ny. Det du kan gjøre da er å levere tilbake, få tilbake pengene dine, også kjøper du en ny og satse på at du får en PSP uten døde piksler. Har du kjøpt fra nettbutikk så bruker du angreretten innen to uker fra den dagen du hentet pakken fra postkontoret, hvis du har fått opplyst om angreretten når du kjøpte den, hvis ikke så har du faktisk 3 mnd angrerett. Det er synd at Sony ikke har en DOA policy når det kommer til PSP. Det vil si at hvis du har så og så mange døde piksler så kan skjermen betegnes som defekt og da får du en ny eller du kan få den fikset. Det vanlige er da at du får en ny.

Så da har du, Houseman, ikke skjønt så mye av opplegget.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Vel, det du enkelt og greit hoppet over i innlegget ditt er med hvilken rett man skal kunne levere tilbake varen og få pengene tilbake hvis man har kjøpt den i en butikk og man har åpnet esken. Med mindre man har handlet hos en butikk som gir kundene bedre vilkår enn forbrukerkjøpsloven skulle tilsi (les: Elkjøp, som gir kundene 30 dager fri returrett som en ekstraservice), har man ikke slike rettigheter.

Det er for øvrig ikke snakk om å forså eller ikke forstå, men å tolke. Jeg skrev at varen må ha en vesentlig mangel, og om døde piksler (i liten eller stor grad) er en vesentlig mangel, blir et definisjonsspørsmål.
 
Har brent en del timer på å lese om og se filmer av spilla til PSP. Selv om maskinen definitivt har sine fysiske mangler, ser spilla til å være blant de dypeste og mest gjennomførte noensinne sett på en hånholdt konsoll. Jeg setter stor pris på at PSP-versjonene av f.eks. Burnout og GTA blir relativt egne spill, og ikke bare porter av konsollutgavene. Noe Sony lett kunne ha gjort for å grave inn gryna vår, som Nintendo har gjort mer enn en gang på sin lille GBA.

Er det forresten noen har som har investert i filmer på PSPen? Hvordan er dette å se sammen med venner? Noen som har registrert PSPen og mottatt Spiderman 2?

Så snart stipendet havner på kontoen min blir det nok PSP på meg gitt. I samme slengen spanderer jeg nok på meg et 500 megabaits minnekort for å gjøre den om til en mer enn akseptabel mp3-spiller. Er usikker på om jeg skal velge Tony Hawk eller Ridge Racer, men i verste fall tar jeg dem begge.
 
Var inneom eljoppis i går å så på maskinen og den er MYE mindre en det jeg hadde forventet gitt :flau: og da jeg tok i spillboksen til AC!D følte jeg at jeg fikk en aldri så liten boner gitt :svette: dette kan bli en meget dyr måned i og med at bilen skal på værsted å greier :usikker:
 

Kilik

Lokal moderator
PSP fikk en god start i UK. 185.000 solgte, noe som er over det dobbelte av hva DS solgte i sin første uke. 9 av de 10 mest solgte titlene i forrige uke var PSP-spill (Ridge Racer tok førsteplassen).
 
noen linker?

Edit: jeg fant, jeg fant

Edit 2 (noen refleksjoner):
Det ser ut som at markedet aksepterer den høye prisen på psp. Kan dette bety at den høye prisen på X360 og ps3 også ikke kommer til å lide av den høye prsien?