Røverkjøp

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Og hvilken bytteverdi tilsvarer det? Blir litt slitsomt med stadig Gamestop-runking i tråden her, du trenger ikke å videreformidle hver eneste annonsering fra arbeidsgiveren din.
 
Err, ~480 kr pr spill, så jo, tenkte den passet ganske bra her. GS har et par gode kampanjer nå og da, men de fleste av de er bare markedsprisen med prisen i bold på, så jeg tenkte at de kampanjene som faktisk er gode er verdt å poste.

Kan sikkert droppe det, men jeg trodde det var noe av poenget med tråden?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
HEI FOLKENS VIDEO NOVA HAR NÅ AKKURAT NÅ ET FANTASTISK TILBUD DU IKKE VIL GÅ GLIPP AV OG DETTE ER HVORDAN SJEFEN MIN SA JEG SKULLE SELGE DET:
 

oma

Village Drunk
Altså. Ett bra tilbud er vel ett bra tilbud uansett? Ikke at jeg syns hele gamepacken er det beste tilbudet anngående Metallica dealen, men bare guitar+spill dealen virker alright om jeg ikke husker feil.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Det er mer terpinga på hvor mye man får for spillet, og komplett ignorering av at det enten er fastlåst mot et bestemt produkt og/eller en høy priskategori for videre bytte. Det er rett ut av salgshåndboka, og det er litt faggy at gamestopperne skal drive og mase om alle de vidunderlige tilbuda i butikkene deres.
 
HEI FOLKENS VIDEO NOVA HAR NÅ AKKURAT NÅ ET FANTASTISK TILBUD DU IKKE VIL GÅ GLIPP AV OG DETTE ER HVORDAN SJEFEN MIN SA JEG SKULLE SELGE DET:
What. Ever.

Driter i det jeg, tjener uansett ikke noe på at GS selger bedre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
What. Ever.

Driter i det jeg, tjener uansett ikke noe på at GS selger bedre.
Neivel, men noen må trekke en linje et sted, og jeg synes to tilbud på tre dager fra en butikk man tilfeldigvis er ansatt i er i overkant, særlig når de kommer i en sånn litt klam "OH SHIT kjempetilbud"-innpakning, når det først og fremst er Gamestop som tjener på det (utifra de sinnssyke profittmarginene som er blitt nevnt på brukte spill/konsoller og kjedens tunge markedsføring av de ulike pakketilbudene, virker nesten som de heller vil deale brukte spill enn å selge nye). GH: Metallitard-pakka kjenner jeg ikke prisen på, men 3 PS3-spill mot 1 nytt og et gavekort på 100 kroner er ikke et spesielt godt tilbud, det er sånne dealer sjapper som Gamestop kjører temmelig konstant. Denne tråden er for store tilbud/gi bort-priser og dessuten en privat tipstråd mellom medlemmer, ikke et reklamested. Og de bytteverdianslagene er egentlig villedende når de baserer seg på at man kan bytte helt fritt, mens det som Martin sier kommer med endel forbehold. Så nei takk til annonseringer av Gamestop-kampanjer.
 
Altså, hvis jeg kan gå til Gamestop i Juni og bytte bort King Kong, Too Human og LOST: via Domus mot Tales Of Vesperia og ett gavekort på 100 kr er jeg jo interessert i å vite det, så nå er dere litt for harde her. Det er folk som har fremmet Elkjøp-tilbud som ansatte her før, og det gikk greit. Og Guitar Hero tilbudet ble også kjørt i forbindelse med World Tour, og tipset om her uten noe bråk, så at tilbudet ikke er bra nok er bare noe tull. Innpakninga på sisteinnlegget var kanskje litt klønete/overentusiastisk, men det er fortsatt ett tilbud.

Og Serai, den dealen med tre spill for ett nytt + gavekort, er det en kampanje eller fast tilbud?
 
Og Serai, den dealen med tre spill for ett nytt + gavekort, er det en kampanje eller fast tilbud?
Kampanje, har vart i type 2 uker, og jeg tror den snart er ferdig.

Har selv benyttet meg av begge tilbudene, men jeg skjønner at kjeder, kapitalisme, profitt osv osv lager kvalm her, så jeg lar det ligge.
 
Altså, ett nytt spill koster 500 kr. Du har tre spill som du ikke kommer til å selge for veldig mye. Ta utgangspunkt i mine tre spill, King Kong, LOST og Too Human. Skal vi si at jeg selger de for 100 pr. stykk, det virker riktig. Da her jeg 300 kr. Jeg må ut med 200 kr. til om jeg skal ha ett nytt spill. Benytter jeg meg av den dealen Serai nevnte vil jeg jo tjene/spare 300 kr. De 200 ekstra jeg måtte ut med og gavekortet. Så hvis det ikke er noen betingelser jeg ikke vet om, må du gjerne forklare dem.
 
Kan jeg ta med superman returns, noen EA-games også bytte til et nytt spill. Så vil jeg si det er et røverkjøp ihvertfall. Gjerne kom med betingelser på dette som nevnt ovenfor. Får jo aldri solgt de spill uansett så...
 

K999

Keystone State Of Mind
Er forsåvidt enig med Martin og House her, gå til din lokale GS og spør selv. Er ansatt der selv, men er ikke akkurat stolt av det.
 
Play.com har PS3 Bioshock til £12.99 som jeg synes er det beste av deres "Value chart".
Litt over 10 NON for pundet nå, men bra pris synes jeg.

Ellers ødela PC Company of Heroes Anthology på samme sted til £17,99 min gode følelse av å ha gjort smarte kupp ved å kjøpe disse tre pakkene på ulike steder bla.a. 3 for 2 på en lokal spillbutikk :)
 
Plukket opp Trauma Center: Second Opinion (wii) for 99,- og The Darkness (PS3) for 149,- i samme slengen på Elkjøp Vinterbro, vet ikke om dette tilbudet er tilgjengelig andre Elkjøp butikker som har disse spillene.

Jeg så også Rockstar Presents Table Tennis (wii), Clive Barker's Jericho (X3560) til 99,- per stykk, på samme sted. Samt God of War II (PS2) og Valkyrie Profil 2 (PS2) for 149,- stykket.

Jeg tror dette er ganske gode priser. Har også en del spill der til 299,- men det er vel kanskje ikke regnet som røverkjøp.
 

Jante

privileged CIS shitlord
75% rabatt på Universe at War på Steam denna helga. €5 er ikke så ille akkurat. Har ikke vært borti dette selv, men det er vel et helt greit RTS.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Pundet ligger ikke på mer enn 9.67 (og ca. 9.80 hos Tollvesnet), bare så dere veit det. På tide å handle ting til £20.