Røverkjøp

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kjøpte Firefly på dvd og så hele to ganger, så skal det altså oppgraderes. Æ glær mæ!

For all del, Firefly er en frisk og underholdende fusjon av to av de mest distinkte sjangrene innen film og TV, og det kan godt hende jeg slår til og kjøper Blu-ray-utgivelsen. Æ bærre tøffa mæ, sjønna du, sånn såm vi har te vane å gjør her i nord. :$

Enslaved ER verdt din tid. Hyggelig oversett av de fleste, men til den er det virkelig bare å slå til. Et nokså herlig postapokalyptisk spill med flott skuespill mye takket være Andy Serkis.
Godt å høre. Jeg har spilt demoen, og selv om jeg ikke ble helt overbevist, virker det som et kvalitetsspill på mange områder.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare nevner at Steam har salg på Metro 2033 til €7,50 og til den prisen er det verdt å pelle opp hvis du liker manshoots. Kan være verdt å nevne at du skal ha et ganske fett jern for å kjøre det på maks, som innebærer teksturer i mega-oppløsning og DirectX 11-støtte.

Jeg tviler ikke et sekund på at Demon's Souls er et knakende godt spill, men spørsmålet er om det blir for utfordrende for meg. Jeg foretrekker nemlig relativt enkle spill, så frustrasjonen kan bli for stor, er jeg redd. Det lengste, og et av de vanskeligste spillene jeg har fullført, er Persona 3. Og selv om det var en stor spillopplevelse, kommer jeg nok ikke til å gå løs på et lignende spill igjen.

Har du sett videoen av Famitsu-gutta? Avskrekkende, for å si det mildt.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg er ganske enig med Bokhusgutt. Tviler ikke et sekund på at spillet rokker, men jeg blir fort sinna med sånne spill.

Tsk, vanskelighetsgraden er jævlig overdrevent. En gjennomsnittelig gamer burde klare seg helt fint. Spillet er sjeldent urettferdig.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Pluss at man lærer seg ganske fort teknikker for å ta knekken på fienden. Det du derimot burde gjøre hvis du syntes spillet var for "lett" er å prøve å spille det uten magi. DA... å fifan.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det vanskeligste med spillet er første brett første gang. Spillet er veldig konsekvent hele veien i mekanikkene, så man bruker første brett til å lære seg spillet å kjenne og vil dermed dø en del ganger, som oftest fordi man fra andre spill er for vant til å løpe med hodet først inn i kamper. Spillet belønner observasjon, tålmod og taktikk. For det andre er det faktisk ikke krise å dø, spillet har tvert imot det som en egen mekanikk. Man spawner på nytt i sjeleform, hvilket har fordeler (du gjør mer skade) og ulemper (du har halv helse). I tillegg er brettene delt opp i seksjoner som er korte nok til å ikke gjøre spillet frustrerende, pluss at endringer, som f.eks. at man åpner en port, er permanente slik at man ved senere forsøk kan bruke disse som snarveier.

Jeg vurderte faktisk å lage meg en ren fighter, kan bli interessant..

DS passer fint for "casuals" og, men jeg vil klart anbefale å bruke guiden som følger med samt se en LP med karakteren man selv spiller som (guiden fokuserer på magiker) og også konsultere wikien. Noen vil kanskje se på det som å spoile spillet, men på den annen side unngår man også haugevis av ræg. Det er kun et virkelig vanskelig spill om man prøver å gå inn i det blindt og vil finne ut av ting sjæl.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I likhet med mange andre spill som Atlus har gitt ut. De som prøver å spille Shin Megami Tensei-spilla uten å sjekke de kommende bossene på forhånd vil også oppleve haugevis av ræg og død.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Guiden er knall, men den følger bare med i den Black Phantom-versjonen som kun var i salg i starten. Den billige versjonen på zavvi er ordinær utgave, type cover + skive.