Røverkjøp

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
DotEmu, ja? Det er sjarlatanings, ikke kjøp fra dem.
 

Novastrum

Feminist-elitist
DotEmu gjorde at LBA er enkelt tilgjengelig på både PC og mobil. Og de klarte kunststykket å gjøre det spillbart på mobiltelefoner med nye inputmetoder som funker. Dette i seg selv gjør at de ikke er sjarlataner.

Synes det er urettferdig å shunne dem på grunn av måten de selger NeoGeo-spill på. Hva er alternativet? De som eier rettighetene til spillet har sannsynligvis ikke kildekoden - eller enkle metoder å extracte ut spillene fra kortene de eventuelt har. DotEmu gjør en god jobb for å gjøre arkadespill og andre eldre spill tilgjengelig for folk som ikke orker å dille med MAME selv.

Ja, de gjør ofte en enkel jobb for å gjøre spill enkelt spillbart, uten at brukeren trenger å vite om DosBox/emulator, men hva så? Det er et marked der. Metal Slug-versjonene er helt OK, og GUI-et gjør at mange valg blir enklere tilgjengelig + Achievments og mulighet for level select, vanskelighetsgrad og antall continues.

Dessuten så koster det litt over 10$ for 20-ish knallgode spill med dedikerte launchere, samme om det er ROM-rips.

Edit: både Duke3D og Shadow Warrior er også blitt solgt de senere år med flere hacks for å få ting til å fungere med nyere skjermkort
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
DotEmu gjorde at LBA er enkelt tilgjengelig på både PC og mobil. Og de klarte kunststykket å gjøre det spillbart på mobiltelefoner med nye inputmetoder som funker. Dette i seg selv gjør at de ikke er sjarlataner.
Hvis man knabber programvare skrevet av andre folk, presenterer det som egenproduserte porter og selger det videre uten å gi noen form for godtgjørelse så vil jeg egentlig si at joda, det passer til beskrivelsen av sjarlatan. Det kunden da betaler for, er vel da at SNK har godkjent at ok akkurat disse romsettene er det greit å distribuere og ta seg betalt for.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Men det de tar betalt for er jo tilgjengeliggjøringen, med velsignelse av SNK. Hvis jeg hadde exctractet et jammaboard eller gjort jobben for å gjøre mame i stand til å tolke spillet (som jo i utgangspunktet er en ulovlig handling) ville jeg bare blitt beæret for at jobben min var god nok til å bli gitt ut som den offisielle versjonen. Men, folk er som rævhøl, forskjellige.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
Denna er nevnt før med diverse kontrovers. Og har selvsagt døtta inn $40 for skjorta selv, så nå kan vi være tvillinger <3
 

Terje

mostly harmless
Ikke så dum å dra ned for å prøve. Helt alminnelig 2D-plattforming men den gjør en artig ting om du har både PS3 og Vita ved at hvis man spiller det på PS3 så kan man finne innganger til bonusbrett her og der. Går man inn i de så teleporter superfrosken til Vitaen og man spiller bonusbrettet der før man teleporterer tilbake til PS3. Skulle ønske flere titler gjorde sånne ting. Ellers er ikke Superfrog HD videre bemerkelseverdig. Nye brett og musikk som er så generiske atte jælp. De klassiske bretta og musikken er der, men må låses opp ved å spille det nye dillet. Så.. gå heller og emuler originalen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bio Menace! Jeg elska det spillet som guttunge. Hvorfor Snake Logan, med sin hockeysveis og sexy grønne t-skjorte og dongeri, ikke ble like stor som Duke Nukem skjønner jeg ikke.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Bio Menace! Jeg elska det spillet som guttunge. Hvorfor Snake Logan, med sin hockeysveis og sexy grønne t-skjorte og dongeri, ikke ble like stor som Duke Nukem skjønner jeg ikke.
Dette. Elska spillet som kid, og drar det fram med jevne mellomrom nå også. Trives med gammal Apogee-spill
 
Hekseren 3 til 200 spenn er fett, men eeeh. Blir garantert satt ned i pris femti ganger til før jeg vil starte det på nytt.
Så ja, dagens deals stinker.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Har styrt unna Fallout 4 på PS4 enn så lenge, selv. Jeg husker det makkverket av en port som var Skyrim til PS3.

Tror nok Bethesda-spill gjør seg bedre på PC enn konsoll, om ikke annet enn for moddenes skyld.