Red Faction: Guerilla (360) beta

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Aha, jeg ser hva du gjorde der. Vi får håpe Rød Fraksjon: Gorilla ikke spyr på arven, da. :p
 

oma

Village Drunk
#62
Tja, produksjonskvalitet og grafikk (så fremt det ikke handler om stil) er vel det eneste som faktisk er ubestridelig. Det er ubestridelig at Gears of War har bra grafikk, men om man liker stilen er helt opp til den enkelte. Lyd teknisk sett er ubestridelig (hvor klart er lydbildet, utnyttelsen av surround, realisme i forhold til hva de forsøker seg på), men så er det også spørsmål om man like musikken i det store og hele. FFXII har fått både ris og ros for musikken... selv synes jeg den er ubeskrivelig kjedelig i forhold til tidligere. Men det er ikke noe tvil om at det er velkomponert og at den gjør det den er skapt for å gjøre. Story er noe av det mest subjektive du kan få tak i. Noen liker klisjefyllte kjærlighetsdramaer, mens andre liker dype intrikate kriminalromaner. Enten liker man det eller så gjør man ikke. For meg holder det at en historie underholder og engasjerer, som sagt, og det gjør historien til bra.
Historie er subjektivt ja, men selvom jeg syns historien i MGS 1-2 og 3 er dritfet, så vet jeg at den er full av hull og ikke er noe videre "bra". Jeg kan subjektivt mene at verdens beste historie er crap, men jeg må likevel annerkjenne hvordan den er bygget opp, hvordan den henger sammen på alle mulige måter, og hvordan den ikke kan brukes mot seg selv osv.

Det finnes standarder for hva som er .. bra og hva som ikke er bra, sett bort ifra subjektive meninger. Og om feks RF blir like bra som .. de standardene vi alle bør ha, så er jeg fornøyd. Uavhengig om jeg ikke liker universet det er satt i. (Did this make sense?)
 
#63
Jeg kan subjektivt mene at verdens beste historie er crap, men jeg må likevel annerkjenne hvordan den er bygget opp, hvordan den henger sammen på alle mulige måter, og hvordan den ikke kan brukes mot seg selv osv.
Men da er det plutselig ikke snakk om selve historien lenger, men strukturen osv. Bygger man en bygning er det godt mulig det hele er satt sammen på en genial måte, men den kan likevel være stygg som tusan.
 

oma

Village Drunk
#64
men det er selve strukturen jeg er ute etter, for har man ikke skikkelig struktur, så kan historien umulig være klassifisert som "god"
 
#65
Joa, men du synes historien i MGS1-3 er dritfet, og da er det vel struktur nok for deg? Du snakker i sirkel her.
 

oma

Village Drunk
#66
men hva jeg syns har ingenting med hva som er "bra" eller "dårlig" å gjøre. Jeg hadde takket ja til en stor renovasjon i hele MGS universet med stor glede.

Om jeg snakker i sirkler så er det fordi du ikke ser at jeg prøver å lage en forskjell på hva den subjektive standarden for bra og dårlig er, og hva som faktisk er bra og dårlig. (Dog jeg er ikke den beste til å klargjøre ting)