Resident Evil 4 coming to PS2

Kleevah

Livsfarlig amatør
#2


Uff og huff, har lite til overs for dette her. Ikke det at jeg ikke unner PS2-fansen spillet, men jeg synes det er utolig respektløst/prinsippløst av Capcom å bryte dealen om eksklusivitet ovenfor Nintendo.

Men uansett, hvordan i huleste skal de klare å få dette spillet over til Sonys nå snart 5 år gamle konsoll uten fatal downgrading? Jeg mener, dette er ett spill som tweaker det som kan tweakes ut av den lilla cuben... :blunk:
 
#3
Er vedlig enig med Kleevah her. Jeg føler rett og slett det er litt respektløst av Capcom. Dette er heller ikke den første avtalen de har brutt. Dead Phoenix ble canna, og Killer seven og Viewtiful Joe kommer også nå til PS2. Men det er jo forståelig at Capcom vil tjene så mye penger som mulig på spillene sine. Det er bare litt uheldig for Nintendo dette her.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Kleevah@01.11.2004, 08.58
Men uansett, hvordan i huleste skal de klare å få dette spillet over til Sonys nå snart 5 år gamle konsoll uten fatal downgrading? Jeg mener, dette er ett spill som tweaker det som kan tweakes ut av den lilla cuben...  :blunk:
127914​
Må nok regne med at GameCube-versjonen blir best. Hvis PS2-versjonen skal se like bra ut, så vil det garantert inneholde slow-downs og dårligere framerate.

For Nintendos del er jo dette synd. Resident Evil 4 var den tittelen som kanskje kunne booste salget av GameCube. Den vil sikkert gjøre det nå også, men ikke i like stor grad. Jeg klarer ikke å se noen andre GameCube-titler øke salget veldig mye ... Kanskje det nye Zelda-spillet, men ingen andre spill.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#6
#7
Opprinnelig skrevet av Kleevah@01.11.2004, 09.36
Dette er det jeg klarte å digge opp om den gamle dealen...

Cube-europe:
Resident Evil GCN-only reconfirmed
Resident Evil 4 Still Exclusive

IGN:
Resident Evil 4 - Still only on GameCube
Capcom Brings the Evil to Cube
127924​
Det der er jo skrevet for over et halvt år siden. At RE4 kommer til ps2, er jo annonsert i dag.


I bunn og grunn er det vel nintendo som ikke har klart å legge nok penger på bordet, og da skjer slike ting.
Nintendo har seg selv å takke...
 
#8
Det har jo lenge vært spekulert i at RE 4 ville dukke opp på PS2 også, men at det skulle komme så fort, hadde jeg ikke trodd. Synes også at det er litt unfair ovenfor Nintendo, som hadde muligheten til å booste salget av konsoller og spill om dette hadde blitt eksklusivt. Synes i det minste Capcom kunne drøyet med å annonsere dette til ETTER spillet hadde blitt sluppet, føler at det kan ta litt av fokuset vekk.
 
#9
Dette var ikke bra...det er utrolig viktig for GC at dem har noen ekslusive titler og spesielt Resident Evil spilla.

Dette er bare enda et slag i magen for Nintendo, Capcom har vel gått seg lei av at dem kan tjene "bra" på GC når dem kan tjene mye mere på å selge til flere konsoller.

Jeg tror at det her kommer til å ødlege mye for GC fremmover.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Hm, er dette grunnen til at spillet ble utsatt til 2005 tro?

Dette må være hardt for Nintendo. Et eksklusivt RE4 var kanskje det største trumfkortet de hadde igjen til GC med tanke på å tiltrekke seg nye kjøpegrupper. Nå har jo GC minst et halvårs forsprang på tittelen, så en viss effekt på hardwaresalget vil nok merkes fortsatt.

Bare det middelmådige PN03 som er igjen av Capcoms fem GC-eksklusive titler. Og kanskje dette også betyr at REmake og RE0 vil dukke opp på PS2 etterhvert...
 
#11
Jaja, Capcom liker jeg nesten ikke mer... De lyver så jævlig for mange! Og det gjør man ikke kan stole, mer på dem.

Capcom sa for noen uker siden, at vis RE4 kommer til å selge veldig bra på NGC. Så vil Nintendo være en av viktigste maskin for Capcom. Men blei det? Nei. Fordi nå kommer det til Ps2.

Å jeg som har gledet meg så veldig til Resident Evil 4.
Som skulle bare komme til NGC.

Enda nytt rykte! At det nye Zelda spille, som skal vises på E3 i 2005. Skal Heller komme til Nintendo Revolution. :(
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Eh, altså spillet blir jo ikke noe dårligere nå enn før, selv om det kommer til PS2 i tillegg. Så du bare fram til spillet kun fordi det var eksklusivt til GC?

Hvor har du Zelda-ryktet fra forresten?
 
#13
Enda et bevis på at ordet "eksklusivt" ikke betyr en dritt i denne bransjen.
Triste saker dette her, plager meg egentlig ikke så mye for jeg kommer til å kjøpe GC-versjonen uansett, men som nevnt flere ganger så har Nintendo begrenset med masse-appelerende stortittler under belte og et slikt stort tap som dette kan koste dem dyrt. Det kan ihvertfall ikke gagne dem.

Det jeg lurer litt på er hva som fikk Capcom til å snu sånn på flisa. Er ikke mange månedene siden de atter engang konfirmerte Resident Evil 4 som Gamecube-eksklusivt.
Og nei, jeg tror ikke det er så altfor mye penger å hente inn på en PS2-versjon da de siste Resident Evil-spillene på PS2 ikke har solgt noe særlig bra (ihvertfall ikke i forhold til brukerbasen). Men på en annen side så er jo dette et helt nytt kapittel i serien og det frister kanskje fler folk enn det de lugubre spin-off tittlene har gjort...
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#14
Opprinnelig skrevet av Rocky@01.11.2004, 12.00
Enda et bevis på at ordet "eksklusivt" ikke betyr en dritt i denne bransjen.
127977​
Full spectrum warrior anyone?

Opprinnelig skrevet av Rocky@01.11.2004, 12.00
Det jeg lurer litt på er hva som fikk Capcom til å snu sånn på flisa. Er ikke mange månedene siden de atter engang konfirmerte Resident Evil 4 som Gamecube-eksklusivt.
Alt tyder på at Sony har luska fram pengepungen eller andre pressmidler. Noen av dere husker vel kanskje Shinji Mikami's kjente utspill; "The only thing I can tell you now is Resident Evil 4 will definitely release only on GameCube, not on another console, if it happens, I will cut my head off.". Dette tyder på at utviklerne hadde null å si i denne beslutningen, man skal være rimelig selvsikker før man spyr ut noe sånnt. Det skal også være ganske kjent at Shinji har lite til overs for Sony generelt, og skal ha kallt playstation 2 ett søppelprodukt under flere radiointervjuer i Japan...
 
#15
Opprinnelig skrevet av Kleevah+01.11.2004, 12.14-->
<!--QuoteBegin-Rocky
@01.11.2004, 12.00
Enda et bevis på at ordet "eksklusivt" ikke betyr en dritt i denne bransjen.
127977​
Full spectrum warrior anyone?

Opprinnelig skrevet av Rocky@01.11.2004, 12.00
Det jeg lurer litt på er hva som fikk Capcom til å snu sånn på flisa. Er ikke mange månedene siden de atter engang konfirmerte Resident Evil 4 som Gamecube-eksklusivt.
Alt tyder på at Sony har luska fram pengepungen eller andre pressmidler. Noen av dere husker vel kanskje Shinji Mikami's kjente utspill; "The only thing I can tell you now is Resident Evil 4 will definitely release only on GameCube, not on another console, if it happens, I will cut my head off.". Dette tyder på at utviklerne hadde null å si i denne beslutningen, man skal være rimelig selvsikker før man spyr ut noe sånnt. Det skal også være ganske kjent at Shinji har lite til overs for Sony generelt, og skal ha kallt playstation 2 ett søppelprodukt under flere radiointervjuer i Japan...
127981​
[/b]

Du sier noe...

Men det med Zelda rykte er fra Gamereactor sidene.
 

SHDR

Gullmedlem
#16
Det er jo jævlig sant. Dessuten er det enorm omstrukturering på gang hos Capcom. Blant annet er jo hele Capcom R&D Dep 4, som sto bak Viewtiful Joe og Killer 7, blitt kutta ut og omstrukturert til Clover Studios og andre utviklingsdivisjoner. Shinji Mikami er såvidt jeg husker ny head of development i Clover. Det er heller ingen hemmelighet at han og Keiji Inafune, som er Head of Development i Capcom, ikke er særlig gode venner. Inafune er en rimelig realistisk og business-minded kar (trenger jeg si mer enn at han er ansvarlig for Mega Man?), så at han har gitt grønt lys for en konvertering på bekostning av GC-eksklusivitet og mulig nedskalering av kunstnerisk visjon er vel ikke noe kjempesjokk. Capcom har riktignok all interesse av å hjelpe Nintendo; det var Nintendo som "skapte" Capcom i utgangspunktet, og i motsetning til Sony oppmuntrer Nintendo til kreativ utvikling for deres konsoll, mens Sony er mer forretningsfokuserte. For eksempel tok det mye arbeid å få ut Viewtiful Joe på PS2, ettersom det per definisjon er i 2D ... Capcom er et temmelig kreativt orientert firma, så å støtte Sonys potensielle markedsmonopol er et dårlig trekk ... i mine øyne.

The Sorte Ice: Gamereactor.no ... need I say more?
 
#19
Opprinnelig skrevet av Kilik@01.11.2004, 10.41
Bare det middelmådige PN03 som er igjen av Capcoms fem GC-eksklusive titler.
127951​
P.N. 03 er ikke middelmådig. Det er bare så jævla hardcore at det er umulig å anbefale for noen.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Lodin@01.11.2004, 15.39
Fy så slemme de er som har lyst til å tjene penger!  :mad:
128085​
Har de lyst til å tjene penger så behøver de vel ikke å sverge å love i alle mulige retninger om det aldri, ALDRI kommer på noen andre konsoller.
Sjefen i Capcom var vel den siste som sverget i ett intervjuv på IGN.