Resident Evil 4 coming to PS2

#21
Opprinnelig skrevet av Kleevah+01.11.2004, 12.14-->
<!--QuoteBegin-Rocky
@01.11.2004, 12.00
Det jeg lurer litt på er hva som fikk Capcom til å snu sånn på flisa. Er ikke mange månedene siden de atter engang konfirmerte Resident Evil 4 som Gamecube-eksklusivt.
Alt tyder på at Sony har luska fram pengepungen eller andre pressmidler. Noen av dere husker vel kanskje Shinji Mikami's kjente utspill; "The only thing I can tell you now is Resident Evil 4 will definitely release only on GameCube, not on another console, if it happens, I will cut my head off.". Dette tyder på at utviklerne hadde null å si i denne beslutningen, man skal være rimelig selvsikker før man spyr ut noe sånnt. Det skal også være ganske kjent at Shinji har lite til overs for Sony generelt, og skal ha kallt playstation 2 ett søppelprodukt under flere radiointervjuer i Japan...
127981​
[/b]
Kan heller ikkje forstå det kan vere lurt av Capcom å komme med denne meldinga no. Einaste dei vil få ut av det er at Resident evil 4 vil komme til å selge mindre på GameCube. Ville trudd det beste for Capcom var å få solgt mest mogleg ved lanseringa. Ved slutten av 2005 vil interessa for RE4 òg antekeleg ha minka ein god del, blant anna av at folk begynner å sjå fram til neste generasjonskonsollar. RE4 vil ikkje lengre verke like imponerande på folk.
Dei kunne i det minste venta med annonseringa ved E3 eller sommaren 2005.
 
#22
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#23
Jeg skjønner ikke hva dere griner over. Hadde det gått fra å være GC ekslusivt til Ps2 ekslusivt kunne jeg ha skjønt dere, men ikke når det er en sånn filleting som det her. Hva så om spillet også kommer til ps2? Det gjør ikke spillet dårligere, og dere kan spille og nyte det like mye. Høres ut som en gjeng med fanboys som sipper over at GC ikke lenger har en tittel som gruser grafikken til alt vi tidligere har sett. Å kalle det urettferdig ovenfor Nintendo er vel kanskje rett, men hva bryr det dere? Det er bare positivt at flere får testa ut spillet.
 
#24
Opprinnelig skrevet av Ghaz@01.11.2004, 10.57
Synes i det minste Capcom kunne drøyet med å annonsere dette til ETTER spillet hadde blitt sluppet, føler at det kan ta litt av fokuset vekk.
127932​
Hvis de hadde gjort det etterpå, så er det vel nesten ingen som hadde brydd seg. De mente det var like bra å annonsere det nå mens alle sammen var hypet opp for den. Capcom har jo investert en god del penger i dette prosjektet, så de er vel drittredd for å miste fortjeneste hvis ikke spillet selger bra nok.

Jeg tviler også sterkt på at det blir en direkt port fra Game Cube versjonen, de må vel bygge spillet opp fra scratch igjen for å tilpasse PS2, og det mest sannsynlig uten hjelp fra herr Mikami.
 
#25
Er vel ikke et så stort problem vel.. dere hadde vel sikkert vært temmelig glade hvis det først hadde vært lovt til kun ps2 og ikke gc..

Men det hadde vel ikke gjort noe om de hadde venta 1 års tid kanskje..

Det som irriterer meg er når spill serier hopper til andre konsoller og fansene sitter igjen og går glipp av mye hvis de ikke kjøper den og den konsollen..
Synes det har vært veldig trist med resident evil, og tenchu..
Man går jo rett og slett glipp av historie..
Tenchu - Wrath of Heaven til ps2
Tenchu - Return from Darkness til xbox
Tenchu - Kurenai til ps2 (gleder meg)

Irriterende.....
 
#26
Det positive med GameCube eksklusivitet ville vore at fleire ville kjøpt GameCube, og på den måten vidare hadde fått testa mange av dei andre perlene som finst på konsollen. Ikkje bra det er so mange som lever seg gjennom denne konsollgenerasjonen og betrakter GC som ein barnsleg møkkakonsoll.

Capcom burde heller brukt resursane sine til å utvikle eit nytt Resident Evil istdadenfor for å streve med å få RE4 til å fungere optimalt på PS2.
 
#28
Merkelig at bilder har kommet så fort etter at de sa det ville komme til ps2..

Edit: "credit:(Note: Screens are Taken From GameCube Version)"
 
#29
Uff og huff, har lite til overs for dette her. Ikke det at jeg ikke unner PS2-fansen spillet, men jeg synes det er utolig respektløst/prinsippløst av Capcom å bryte dealen om eksklusivitet ovenfor Nintendo.
hele serien startet nå på playstation så vidt jeg vet. så er vel mere respektløst at de plutselig bytter konsoll. de som spilte de første spillene på playstation å som er fan må plutselig kjøpe seg enda en konsoll hvis de vil ha med seg fortsettelsen av historien.

for meg kunne man godt gitt ut alle spill på samtlige konsoller å pc. å synes ihvertfall at hvis de først skal ha eksklusivitet med en konsoll så synes jeg man skal holde seg til den konsollen man gir ut det første spillet på å hvor man allerede har fått en fanskare. det å bytte konsoll er å svikte sine egne fans. er som om rosenborg skulle spille for bergen plutselig. uansett om det er ekklusive x-box titler, playstation eller nintendo titler så burde dem enten holde seg til en konsoll hele veien eller ha titlene tilgjengelige på alle konsoller.
 
#30
quote]

hele serien startet nå på playstation så vidt jeg vet. så er vel mere respektløst at de plutselig bytter konsoll. de som spilte de første spillene på playstation å som er fan må plutselig kjøpe seg enda en konsoll hvis de vil ha med seg fortsettelsen av historien.


Akkurat hva jeg mener..
 
#31
Opprinnelig skrevet av Scwepps@03.11.2004, 16.06
Uff og huff, har lite til overs for dette her. Ikke det at jeg ikke unner PS2-fansen spillet, men jeg synes det er utolig respektløst/prinsippløst av Capcom å bryte dealen om eksklusivitet ovenfor Nintendo.
hele serien startet nå på playstation så vidt jeg vet. så er vel mere respektløst at de plutselig bytter konsoll. de som spilte de første spillene på playstation å som er fan må plutselig kjøpe seg enda en konsoll hvis de vil ha med seg fortsettelsen av historien.

for meg kunne man godt gitt ut alle spill på samtlige konsoller å pc. å synes ihvertfall at hvis de først skal ha eksklusivitet med en konsoll så synes jeg man skal holde seg til den konsollen man gir ut det første spillet på å hvor man allerede har fått en fanskare. det å bytte konsoll er å svikte sine egne fans. er som om rosenborg skulle spille for bergen plutselig. uansett om det er ekklusive x-box titler, playstation eller nintendo titler så burde dem enten holde seg til en konsoll hele veien eller ha titlene tilgjengelige på alle konsoller.
129316​
Så Final Fantasy skulle holdt seg til Nintendo (eller gått multiplattform)?
 
#32
det kunne man godt. skulle vel ikke være noe problem å kjørt ff på gamecube vel. og ff 7 kunne spiltes vel så bra på nintendo 64 som det gjorde på playstation. nå husker ikke jeg når nintendo 64 ble lansert, men det var vel før 1997 tror jeg da ff 7 kom?

for meg er det ingen problem at de lanserer titlene på forskjellige konsoller ettersom jeg har tilgang på både playstation 2, gamecube, x-box å pc. men jeg vet det er irriterende for mange at det skjer.

er jo det samme for dem som får resident til gamecube. de må jo kjøpe playstation for å få med seg begynnelsen på historien. for er ikke mye morsomt å begynne midt inne i en story å ikke vite hva foranledningen til hendelsene i spillet er.

så til syvende å sist er det minus for alle parter at man må skaffe seg samtlige konsoller å pc for å følge med i en spillserie...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Opprinnelig skrevet av Scwepps@03.11.2004, 16.59
og ff 7 kunne spiltes vel så bra på nintendo 64 som det gjorde på playstation. nå husker ikke jeg når nintendo 64 ble lansert, men det var vel før 1997 tror jeg da ff 7 kom?
129363​
En av grunnene til at Square gikk over til SONY var N64s underlegne lagringsmedie...
 
#35
Opprinnelig skrevet av kakarlsen+03.11.2004, 17.44-->
<!--QuoteBegin-Scwepps
@03.11.2004, 16.59
og ff 7 kunne spiltes vel så bra på nintendo 64 som det gjorde på playstation. nå husker ikke jeg når nintendo 64 ble lansert, men det var vel før 1997 tror jeg da ff 7 kom?
129363​
En av grunnene til at Square gikk over til SONY var N64s underlegne lagringsmedie...
129389​
[/b]
Nå var jo det rimelig dyrt å produsere de cartridg-ene også, da. Og når FFVII trengte en del slike for å lagre alt, så var det mye billigere å gå over til CD.
 
#37
Opprinnelig skrevet av Egle+04.11.2004, 20.50-->
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@03.11.2004, 17.44
<!--QuoteBegin-Scwepps
@03.11.2004, 16.59
og ff 7 kunne spiltes vel så bra på nintendo 64 som det gjorde på playstation. nå husker ikke jeg når nintendo 64 ble lansert, men det var vel før 1997 tror jeg da ff 7 kom?
129363​


En av grunnene til at Square gikk over til SONY var N64s underlegne lagringsmedie...
129389​
Nå var jo det rimelig dyrt å produsere de cartridg-ene også, da. Og når FFVII trengte en del slike for å lagre alt, så var det mye billigere å gå over til CD.
130160​
[/b]
N64 klarer vell heller ikke å lage filmsekvenser(tror jeg, har alldri sett et n64 spill med filmsekvenser). Det var vell kansje også en av grunnene kan jeg tenke meg.
 
#38
Opprinnelig skrevet av FreeRide@04.11.2004, 23.59
N64 klarer vell heller ikke å lage filmsekvenser(tror jeg, har alldri sett et n64 spill med filmsekvenser). Det var vell kansje også en av grunnene kan jeg tenke meg.
130248​
De klarte å gjøre det med Resident Evil 2.

Det er egentlig bare en dårlig unnskyldning fra Square sin side. De kunne sikkert ha klart å mekke sammen et bra rollespill til N64 uten bruk av fancy FMV sekvenser, men de ville heller ha raskt tjente penger uten mye stress, så derfor gikk de for Playstation istedet.
 
#39
Vel, helt erlig skulle jeg helst sett at spillet holdt seg eksklusivt til Gamecube. Jeg hadde håpet at dette spillet skulle kunne bevise at 3rd.party utviklede spille faktisk kan selge godt på den lilla boksen. Jeg er så ufattelig enig med det Aesir sa i posten sin, det er dumt at så mange skal overse Gamecube, og ha en så misforstått og ubegrunnet mening om den som mange har.
 
#40
Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan@02.11.2004, 23.58
Tenchu - Kurenai til ps2 (gleder meg)

129072​
Mener du ikke Tenchu: Fatal Shadows?

Personlig klager jeg ikke fordi jeg syns at RE4 ser meget kult ut og jeg er ikke eier til en av de lilla terningene...
Men mener også at Capcom er litt jævlige når de bryter avtaler og slik

Dodraugen: Genialt bilde :tommelopp: