Resident Evil 4

Spillet ble runnet i går, hadde ikke spilt det siden tirsdag, og en kjapp oppsummering er; FOR ETT SPILL!
Sjeldent har jeg opplevd noe så gjennomført strålende, gameplayet og grafikken er fenomenal. Historien er simpel, men fengende, og musikken er atmosfærisk og passer bra.
Det eneste jeg har å utsette er at spillet er blitt action-fokusert enn tidligere RE spill, uten at det senker kvaliteten betydlig.
Kommer antakeligvis til å skrive an anmeldelse i løpet av uka, men en karakter så langt:

98/100
 

Kilik

Lokal moderator
Må si jeg liker de Shenmue-aktige QTE-øyeblikkene hvor man må trykke raskt under cutscenes. Det gjør at spilleren blir svært engasjert og aktiv også under storyfortellingen. Hvorfor har ikke flere spill implementert dette? Langt mer underholdende og interaktivt enn ikke-konsistente FMV-klipp som bryter opp gameplayet.
 
Tenkte på det selv. Hadde ikke gjort noe om noen cutscenes i MGS-spillene hadde vært interaktive på samme måte som i RE4, for jeg likte det svært godt. Men jeg tror nok du heller var ute etter å rakke ned på de fæle lange cutscenene som bryter opp gameplayet. Du har til og med sitert en eller annen nerds mening om det, som du sikkert ser opp til. <_<
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
FOR DET ER JO INGEN TVIL OM AT MGS ER VERDENS BESTE SPILLSERIE! <_<




Næh, jeg bare syntes det var en morsom kommentar, jeg. ^_^
 
Ikke ta feil av meg og halvhjerner som nådeløst forsvarer favorittspillet sitt. Kommenterer det bare når folk konstant skal gjøre et poeng ut av at de ikke liker det. Det er bedre å holde seg unna, for det er tydelig at MGS ikke er noe for deg, og det er selvfølgelig helt greit.

Men vi må ikke gå helt off-topic her..


Har runda RE4 jeg også, og det er helt klart en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt. Moro hele veien. Er så godt som enig med alle de gode ordene som har blitt sagt om det her. Det har ikke noe særlig replay-value da, ihvertfall ikke for meg.. startet et nytt spill på en høyere vanskelighetsgrad, men ble ganske fort lei. Noen som merket at det nesten ikke er noen forskjell, forresten? Fikk litt ekstra problemer med èn boss, men utover det er det nesten som å spille på normal.
 
Opprinnelig skrevet av thagen@24.01.2005, 19.12
Ikke ta feil av meg og halvhjerner som nådeløst forsvarer favorittspillet sitt. Kommenterer det bare når folk konstant skal gjøre et poeng ut av at de ikke liker det. Det er bedre å holde seg unna, for det er tydelig at MGS ikke er noe for deg, og det er selvfølgelig helt greit.

Men vi må ikke gå helt off-topic her..


Har runda RE4 jeg også, og det er helt klart en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt. Moro hele veien. Er så godt som enig med alle de gode ordene som har blitt sagt om det her. Det har ikke noe særlig replay-value da, ihvertfall ikke for meg.. startet et nytt spill på en høyere vanskelighetsgrad, men ble ganske fort lei. Noen som merket at det nesten ikke er noen forskjell, forresten? Fikk litt ekstra problemer med èn boss, men utover det er det nesten som å spille på normal.
167941​






SPOILER!!!!









høyere vanskelighetsgrad er jeg ferdig med. :)
Ferdig me Ada også. Du får et ekstra våpen, du kan kjøpe på spille. (Wesker stil alive)
 
endelig lå det i posten. Har spilt ca. en halv time og det virker sinsykt kult.
jeg likte ikke de gammle spillene, men dette virker mye bedre.
 
Jeg har nå spillt i 10 timer og dette er et av de beste spillene jeg har spilt.
På Gc er det bare metroid som jeg har hat like stor glede av å spille
 
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+25.01.2005, 17.54-->
<!--QuoteBegin-kingkong
@25.01.2005, 16.07
SPOILER



















Har no klartt spillet 3 ganger og kjøpt alle spesial våpenan :D
168454​








SPOILER!







Hva mener du?
At man har rundet spille 3 ganger på Leon???
168590​
[/b]
Yepp






SPOILER






Når du runder spillet så fårdu en melding om at du nå kan kjøpe 2 spesial våpen: infinte rocket launcher og mathilda gun

du får åsså unlocka 2 mini-games:ada asingment og merchant.
nårdu klarer ada så få du: chicago typewriter(infite bullets)
og når du har klar merchant som er sinnsykt vanskelig får du: handcannon

Alle de våpene her er selvfølgelig veldig dyr ca 1 millfor vært av dem.

så jeg har klart og skaffet: infinite rocket launcher
chicago typewriter
handcannon
 
B

BonyHawk

Gjest
Ja nå har jeg også klart det for 3. gang. Jeg trengte nesten 20 timer første runde, 10 timer andre gang, og 4 timer og 12 min på 3. runde. :)
 
Opprinnelig skrevet av kingkong+27.01.2005, 00.12-->
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@25.01.2005, 17.54
<!--QuoteBegin-kingkong
@25.01.2005, 16.07
SPOILER


Hen kan du kjøpe dem??
















Har no klartt spillet 3 ganger og kjøpt alle spesial våpenan :D
168454​










SPOILER!







Hva mener du?
At man har rundet spille 3 ganger på Leon???
168590​
Yepp






SPOILER






Når du runder spillet så fårdu en melding om at du nå kan kjøpe 2 spesial våpen: infinte rocket launcher og mathilda gun

du får åsså unlocka 2 mini-games:ada asingment og merchant.
nårdu klarer ada så få du: chicago typewriter(infite bullets)
og når du har klar merchant som er sinnsykt vanskelig får du: handcannon

Alle de våpene her er selvfølgelig veldig dyr ca 1 millfor vært av dem.

så jeg har klart og skaffet: infinite rocket launcher
chicago typewriter
handcannon
169370​
[/b]
 
W

Wu-Tang

Gjest
Fetteren min har kjøpt resident evil fire. han sier det er dårlig at
man ikke kan skyte duer. Det er egentlig syyykt nødvendig for
et kompleksitivitetisk spill.

Skrev jeg kompleksitivitetisk riktig..?
 
Opprinnelig skrevet av Wu-Tang@28.01.2005, 00.12
Fetteren min har kjøpt resident evil fire. han sier det er dårlig at
man ikke kan skyte duer. Det er egentlig syyykt nødvendig for
et kompleksitivitetisk spill.
169945​
Faen er det du prater om? Man kan ikke skyte duer? Vel, det er ikke så veldig rart med tanke på at det ikke finnes en eneste due i spillet. De eneste fuglene jeg har sett er kråker, og de går det fint ann å skyte. Og om det så hadde vært... duer i spillet. Og om man så ikke kunne skutt dem, så hadde det ikke hatt noe som helst å si. Hvis det er slikt du legger vekt på i et spill, så synes jeg synd på deg.