Resident Evil 4

Opprinnelig skrevet av Ghaz+15.01.2005, 11.18-->
<!--QuoteBegin-Scorpiux
@15.01.2005, 10.50
Jeg fikk i værtfall min kopi nr 2 av TBC Games idag.. så dere andre som har bestilig i region rundt Oslo fjorden er sikkert oppe går.. bare komme igang spille.
163769​
Fikk du det, burde jo jeg også få det..
Men det hadde ikke kommet ennå, sjekka akuratt <_<
Forresten, hva skal du med to stykk? :confused:
163778​
[/b]
Jeg kjøpte 2 stk for å være sikker på få det før helgen.. og så fort som mulig.. den andre kopien idag skal en kamerat kjøpe.
 
Hadde akkurat en artig opplevelse... Hun Ashly jenta som dere har sett på trailerene fulgte etter meg... så hoppet jeg ned fra en høyde... snudde meg rundt får å ta imot hu... så sier hu "Ehhy what are you looking at" mens hun kniper knærna sammen:) Så rett hjem vettu.. hehe
 
Opprinnelig skrevet av Scorpiux@15.01.2005, 15.41
Hadde akkurat en artig opplevelse... Hun Ashly jenta som dere har sett på trailerene fulgte etter meg... så hoppet jeg ned fra en høyde... snudde meg rundt får å ta imot hu... så sier hu "Ehhy what are you looking at" mens hun kniper knærna sammen:) Så rett hjem vettu.. hehe
163885​
Godt å høre at det er humor i spillet :ler:
 
No har jeg spilt i ca 2 timer.. :D
fy faen dette spillet er bra kameravinkel'n er perfekt siktesystemet alt er perfekt :tommelopp:
synes litt synd på folk som ikke har dette for dette må være det beste spillet jeg noen gang har spilt :) :)
 
Har spilt en times tid nå, og førsteinntrykket er utrolig bra! Trodde jeg hadde blitt litt lei av gaming i det siste, siden både Metroid Prime 2 og POP: Warrior Within var totalt uinteressant, men jeg tror jeg er i ferd med å falle pladask for det spillet her. Så det finnes håp, jeg har kanskje bare blitt litt kresen. ;)

Får den gode gamle "må spille NÅ"-følelsen. Blir litt ekstra moro også, siden jeg ikke visste en eneste ting om spillet på forhånd. Best sånn synes jeg. Eneste grunnen til at jeg ikke spiller nå er fordi naboen bråker noe jævlig og ødelegger opplevelsen helt. BRENN!!

Vet ikke om dette har blitt nevnt før her (vil ikke risikere å lese noe om spillet), men spillet funker smertefritt med freeloader. Og det støtter ikke widescreen, men er i letterbox, så i zoom passer det perfekt på en widescreen tv!
 
Har spilt Resident Evil i rundt 4 timer så langt i dag, og spillet er helt fantastisk. Forventningene var store, men jaggu innfridde de også - i hvert fall så langt.

Utrolig imponerende grafikk og effekter. Spillet byr på herlige omgivelser, og noen ganger er det bare flott å se seg rundt i noen av omgivelsene man treffer på utover i spillet. Spillet er mye mer action-fylt enn de tidligere i serien, noe jeg personlig liker veldig godt. Gleden av å ta frem haglen å plaffe ned disse menneske-lignenden skapningene er stor!

Gleder meg enormt til å fortsette videre på spillet. Historien er veldig spennende også, og spillet byr på en rekke underholdene, men korte filmsekvenser. Meget god voice acting er det også. Regner med at hele dagen i dag (når jeg har sovet litt) går bort til Resident Evil 4!
 
Spilte spillet fra 6 til 2 i går (skulle gjerne spilt mer) og spillet er selvfølgelig fantastiskt, men jeg kan bare ikke gå utenfor det faktum at spillet er lite skremmende. Resident Evil har (desverre) blitt ett actionspill. Ikke at det svekker spillet bemerkelsesverdig, men jeg føler at spillet ikke egner seg like godt på anlegg sent om kvelden/natten i mørket. Men for all del, nydelig spill!
 
Opprinnelig skrevet av Ghaz@16.01.2005, 13.21
Spilte spillet fra 6 til 2 i går (skulle gjerne spilt mer) og spillet er selvfølgelig fantastiskt, men jeg kan bare ikke gå utenfor det faktum at spillet er lite skremmende. Resident Evil har (desverre) blitt ett actionspill. Ikke at det svekker spillet bemerkelsesverdig, men jeg føler at spillet ikke egner seg like godt på anlegg sent om kvelden/natten i mørket. Men for all del, nydelig spill!
164208​

Det er jeg ikke helt enig i.... spillet er vannvittig nervepirrende... frykten for å dø, intensiteten hele veien er helt ubeskrivelig. Utover i spillet... spesielt kommer det en rekke typiske Resident Evil spill. Stor variasjon på bossen... har ikke møtt en boss enda som bare handler om å skyte så mye så mulig helt til han dør... ofte er det mange måter ta dem på også... Noen mer effektive enn andre.

Jeg har egentlig store problemer med å beskrive mye av det som skjer igjennom spill, variasjon på fiender, omgjivelser osvosv.

Spillet er egentlig ganske vanskelig... mann dør mye... jeg har sikkert død 50 ganger på de 10-12 timene jeg har spilt. Og hvis mann har lite liv så får findene ta en siste type "fatality" på deg... enten ved at de biter av deg huet, sager det brutalt av med motorsag, stikker 3 kniver igjennom det og river det av osvosv... det er nesten sånn at det er litt tilfredsstillende og dø... og hvis du dør så har du bare seg selv å takke.. fordi spillet har ikke tekniske feil, og det vil aldri irritere deg.. for du må selv bare bli bedre eller gjøre det på en annen måte neste gang:)
 
Faen no oversettelser på IGN av det village folket sier når dem prater innimellom:

Dette er bare fra veldig tidlig i spillet da...

When Leon enters the first house and shows the man the picture, he says this:
¿Qué carajo estás haciendo aquí? Lárgate cabrón.
Which means:
What the f*ck are you doing here? Get the hell out of here mother f*cker.

After entering Cabin #3, villagers can be heard saying:
¡Abre la puerta!
Which means:
Open the door!

Vayan por detrás. <- Thanks to Emperor0fDune [Sonic_the_Hedgehog@earthlink.net]
Which means:
Go from behind.

And of course, after the bell rings, during the cutscene, the villagers say:
La campana
Which means:
The bell

Es hora de rezar
Which means:
It's time to pray

Tenemos que irnos
Which means:
We have to go
 
Opprinnelig skrevet av Ghaz@16.01.2005, 13.21
men jeg kan bare ikke gå utenfor det faktum at spillet er lite skremmende. Resident Evil har (desverre) blitt ett actionspill.
Lite skremmende? Det er jo så utrolig nervepirrende hele veien.

Sier meg enig med hva Scorpiux skrev.

Selv måtte jeg ta en pause nå. Skal fortsette litt senere. Men spillet er genialt. Jeg elsker det. Og jeg elsker den forandringen som er blitt gjort med serien i Resident Evil 4.
 
Får dette spillet på Tirsdag, og gjett om jeg gleder meg. Btw, etter alle trailerne og gameplay videoene av RE4 som jeg har sett så ville jeg ikke akkurat sagt at det ikke var skremmende. Capcom har satset på en ny form av Resident Evil, og jeg liker det. Gleder meg hvertfall sykt til å prøve det på Tirsdag.
 
Opprinnelig skrevet av Ghaz@16.01.2005, 18.02
Synes dere virkelig det er nervepirrende å dø, selv om man begynner fra samme sted når man dør uansett??
164362​
Ikke alltid man begynner fra samme sted da. Personlig synes jeg det er bra at man ikke må gå så langt hver gang man dør. Det ville blitt frustrerende. Det som er nervepirrende er den stemningen og intensiteten i spillet når man er live. At det ikke er så ille når man først dør tenker jeg ikke over når jeg vandrer i mørket idét det plutselig dukker opp et par vesener rundt meg.

Det var riktignok mer skremmende og skummelt å vandre rundt i Resident Evil (remake), men det var mest fordi man gikk som regel rundt med én dagger og enormt lite ammunisjon. Å møte en hund i det spillet var mer frustrerende enn det var skremmende egentlig.