Resident Evil 5 [PS3/X360]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Håhåh, jeg bare løp rett forbi. Der er ikke så vanskelige å unnvike at det gjør noe. Akkurat nå er jeg på kapittel 6-1 etter å ha spilt hele opplegget hittil i coop med vekselsvis JusintCase og ganon. Jeg er helt enig meed Morbo i at de ikke har klart å holde på den geniale pacinga fra RE4, men sålenge man får spilt coop hever det moroa betraktelig. Jeg regner med å knuse trynet til
Wesker
i løpet av dagen for å kunne hive meg på Mercenaries. Gode greier.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Bare veldig irriterende at jeg strever meg til å vinne siste bosskamp på veteran og med lite ammunisjon (Sheva AI har bare 10x rifle ammo). Spillet var åpent for alle. men først etter at jeg har klart bossen kommer det en og vil spille med meg. Når jeg er ferdig med rulleteksten skjer det ingenting, får ikke achievement for siste del-kapitell eller en dritt. Møkk.
 
Siste delen av sistebossen var veldig dårlig, ja. Det finnes dog en veldig mye enklere måte å ta han på enn hva som er mest opplagt, så hvis du har lyst på achievmenten så er det bare å gjøre så her:
Etter at du har skutt "hjertet" hans på framsiden av kroppen så springer den som spiller som Chris bak han og trykker på X for å restraine han. Partneren må så springe forran for å trykke X for å starte en liten button mashing-sekvens som gjør at han dør veldig mye fortere enn om du skal drepe han med våpen
:)
 
Jeg gjorde det samme og fikk heller ikke noe. Jeg antar det er et co-op achievement, jeg la også merke til ett par andre jeg hadde gjort, men ikke fått.
 
Trenger noen som vil kjøre co op gjennom hele spillet med meg. Klarer ikke å nyte det når jeg hele tida sitter og irriterer meg over hvor fettedum hu tøsa er.

Er på 360'n, heter Hakabahara. Call me.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Har blitt ferdig med Normal, Veteran og Professional. Nå mangler jeg bare en bunke S ranks, få bedre tid enn det jeg har nå (2:04:14 på Normal, 123. plass i verden!) og å SS-e Mercenaries... med alle folka... i solo og duo.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ja det er artig det. Jeg gidder nok ikke å få SS med alle folka i Mercenaries, men jeg skal ha minst en S rank på hvert brett. Jeg skal også klare å komme meg under to timer på normal. Vet om noen steder jeg kan kutte tid og det hadde vært gøy å komme på top 100, eller kanskje top 50 for å sikte litt høyere.
 
Jeg må faktisk si meg fornøyd med spillet. Det er selvfølgelig ikke noe spillmatisk mesterverk spilldesignerspirer kommer til å namedroppe første dagen på spilldesignerskolen da de skal forsøke å forklare sine motivasjoner for yrkesvalget i duren av Resident Evil 4, og det er heller ikke et subtilt underholdende, stemningsonanerende, adventure-lignende spill som oldies shizzet, men som et slags japansk Gears of War funker det så skremmende bra at jeg nesten tilgir det for å fremdeles forsøke å markedsføre seg selv som skummelt. Også er det jo selvfølgelig den fantastiske historien spillet så virtoust formidler, som bare kunne vært bedre om de ikke gjorde det med vilje. Seriøst,
skurken forsøker å innføre naturlig utvalg på ny, sånn bare fordi han føler for det, ved å gjøre hele verden til zombier.
Dæven steike.

Ellers savnet jeg et mer spennende kvinnfolk, som f. eks. Jill Valentine, som side-kick istedenfor gørrkjedelige Sheva, syntes det var kjempeepisk med rødthjernevaskesmykkeavrivning, fant det festlig at den eneste måten knerke sisteslemmingen på var å
dytte ham ned i en vulkan og skyte to raketter i andledet på ham
, og ergret meg over at den eneste snille, mørkhudede personen i spillet het Josh. Kort sagt, godkjent.

Er det forresten noen med PS3-versjonen som orker en gjennomgang på veteran? Ingen av PSN-vennene mine med RE5 gidder, så jeg har kommet frem til at det er på tide å utvide den lille kompislisten jeg har på den beklageligvis sjeldent brukte PSN-kontoen. Leksandar er navnet; er garantert med utover morgendagen, og jeg er skikkelig, skikkelig flink.
 
Seriøst,
skurken forsøker å innføre naturlig utvalg på ny, sånn bare fordi han føler for det, ved å gjøre hele verden til zombier.
Dæven steike.
Høres ut som Fable 2, hmmm.. Neppe veldig kontriversielt... (Minus zombiene da, men fortsatt)

:p
 
Kanskje en slags mote. Apropos moter. Jeg mener å huske noen her en gang påpekte at samtlige spill fra denne generasjonen endte på en båt, bl. a. Uncharted, Metal Gear Solid 4, Double Agent og GTA4, og det gjorde nå sannelig meg også Resident Evil 5.

Hømhøm.
 
*Uskyldig basshunter referanse*
 
Nehei! Den ender opp det skipet du kom til USA med når du dreper Dmitri eller hva nå enn han russeren med brillene heter. Det er liksom det som er klimakset. Biten som kommer etter er bare en slags epilog hvor Niko blir straffet, og dreper han slemmingen før, lærer USAs egentlige natur, og begynner å reflektere over den amerikanske drømmen.

OK, la oss heller si det slik at spillene har sine klimaks eller avslutninger i nærheten av båter -- sannheten er uansett at mange nyere spill har slutten sin relatert til båter!

EDIT:

Greit, det er tynt. Sorry.
 

Lodin

Der Waaaah
Bæsj på deg, spillet sin egentlige slutt burde vært mot Bulgarov eller hva han heter. Han koker derimot bare opp i kålen Roman spiste opp.
 
Scary Paladin, den sub 2timer du hadde tenkt deg...
Tenker du solo da da eller coop med noen?
Raskeste jeg har fått meg uten hjelp er 2timer og 3 minutter eller noe sånt:p

Coop får du det til ganske så raskt :p
Nysgjerrig på hva/hvordan (<--hjelp, litt trøtt?) new game, single-segment speed runs av dette vil bli seende ut!

Har bare spilt spillet solo hittil, personlig synes jeg spillet er greit, en blå kopi ment for coop.

Skulle gjerne ha hjulpet deg Aleks men har ikke akkuratt det man kan kalle stabilt nett:p
Har sånn mobilt bredbånd(YES, I'M IN A CRISIS) vet ikke hvorfint det går med PS3 og router der:S

EDIT:
Tittet på SDA, omg, en eller annen japaner som er har smørt spillet på 1time 16min, det må være coop..
 
skjønner meg ikke helt på res5, har runna det nå en gang på normal.
Og så hadde jeg startet på veteran (solo), var sånn halveis på act 1 og gamet mitt var saved.
Men her om dagen så skulle jeg teste ut co'op, så jeg joina en random dude, endte opp med at jeg starta sånn ca mitt i spillet med han fyren.. oki greit. det var morsomt, men jeg quit'a ganske kjapt.

Men!! når jeg nå tar continue game mitt (veteran solo) så starter jeg plutselig der meg og han duden spillte co'op? .. :confused: huuuhhhh!?

Og jeg kan heller ikke velge New Game nå som jeg alerede er i et spill.. helt på tryne!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Du kan når som helst velge hvilket kapittel du vil spille på hvilken vanskelighetsgrad du vil. Null stress.