Resident Evil 5 [PS3/X360]

K999

Keystone State Of Mind
Jeg starta på RE4 Wii i går og spilte en 2-3 timer, skal fortsette nå snarlig. Gleder meg til 5-en ja. :D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Forhåndsbestilte dette i dag, får håpe det ikke lider for mye av å spilles med AI. Spillfirmaer kan drite i å lage spill med singleplayer og co-op som "egentlig er ment å spilles i co-op".
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Kan egentlig si meg litt enig med Housie her altså. Co-op og mulitplayer er vel og bra og hjelper definitivt med å forlenge levetiden på et spill, men om det ikke er mulig å plukke den opp og spille alene når du føler for det uten å måtte avtale med venner først eller kunne sette på pause for å fikse noe annet, så er det ikke mye verdt altså.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Virkelig? Er det faktisk så drøyt å forlange, altså? Jeg kan si meg enig i at det er litt latskap å mekke et spill hvor AI-en er litt i hinder og sånt, men å ha hovedvekt på co-op er da ikke så gæærnt? Det blir litt som å kritisere skrekkspill for å ikke være noe særlig skumle når du spiller dem midt på dagtid ute i en blomstereng med masse barn lekende rundt, og en valp.


Redigert: Ok, kanskje ikke helt, men dere fatter tegninga.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ja, det virka greit. Men alle spill bør kunne spilles på alle spillmodiene som tilbys, mener jeg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Av en eller annen grunn har jeg mista all lyst til å spille RE5, vet ikke hvorfor. Demoen prøvde jeg én gang.

Men jeg ble oppringt i går av en kompis :)sjørøver:) som hadde spilt gjennom hele spillet på en dag og måtte bare fortelle at det var årets spill for han allerede. Han har da ikke spilt RE4 (til tross for at jeg ga han det i bursdagsgave ifjor).
 
Ifølge Eurogamer er det ikke noe stress på den standarde vanskelighetsgraden, men det ble værre om man skulle spille på noe høyere enn det. De nevnte også en boss der sammarbeid var viktig og AIen slet :/ Til Sheriffen, altså.

Nicholas: Det er ikke noe problem å lage et spill som hovedsakelig er ment å spille sammen med noen andre, men jeg kan godt se hvorfor en del folk skulle føle seg snytt i akkurat dette tilfellet. Resi 4 er verdsatt ekstremt høyt av veldig mange, og tanken på å få servert en dårligere spillopplevelse i oppfølgeren fordi du ikke nødvendigvis har noen å spille den med er frustrerende. Minstekravet burde iallfall være at AIen ikke er i vegen, noe de ikke virker å ha fått til.

Thinaran: Føler det litt sånn selv. Jeg har leeenge unngått videoer og trailere for å ikke få avslørt for mange scenarioer, men akkurat nå er jeg ikke så gira lenger. Ang. vennen din har jeg på følelsen at ens erfaringer med fireren vil skape en god del splittelse i meninger...
 
Jeg koser meg med det, men dette er ikke ett resident evil spill.

Eller, Om man aldri har spilt resident evil så kan du godt tro det, men du tar feil.

Eviglange bossbattles der bossen tåler 40000kuler og 500granater er forresten fortsatt teit og jeg kan ikke forstå hva som skal være skummelt her....du har lite kuler og blir fort døende så "Survival" stempelet kan settes på med litt tvil, men horror? hm, ca like skummelt som metalgear.

Men ja, fin grafikk og god animasjon samt att storyen er nok til att du gidder men lider av det klassiske B-stempelet som alltid.

Dessuten kan jeg ikke forstå at de har skrudd opp tempoet til ca vanlig actionspill men ikke forandret noe på kontrollen. Altså den kontrollen der er fullt akseptabel om det hadde vært slow paced horror men i noen situasjoner føles det ut som du spiller gears of war med Marcus stein som helvete.
 
D

Deleted member 91

Gjest
"At", Hazen. ikke "att".


Redigert: Dessuten, jeg trodde hovedkritikken mot RE5 baserte seg på at det var for likt et Resi-spill, nærmere bestemt fireren?
 
Kjør på, ban en bruker fordi han syns du er teit når du maser om en liten skrivefeil isteden for å diskutere spillet videre.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Nicholas: Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, jeg har ikke noe imot co-opfokus jeg heller, men på generelt grunnlag mener jeg at spil skal kunne spilles alene. Dermed følger det at hvis man har co-opfokus må AI-en være i stand til å klare seg selv og ikke komme i veien. Jeg vet ikke om så er tilfelle i RE5, jeg bare setter det som minstekrav til alle spill.

Altså er vi vel egentlig ganske enige. :loth:
 
D

Deleted member 91

Gjest
Eurogamers sammenligning er ute og resultatet burde ikke sjokkere noen. Når det er sagt er siste ord uansett at man burde spille på den platformen man har kompiser på, ettersom co-op er så i fokus.
 
Har spilt det i snart to timer (alene) nå. Spiller det på normal og har til nå ikke dødd en eneste gang (jeg var nermest da jeg var i demo-seksjonen, faktisk). Allikevel er AIen alt for irriterende. Som folk som har spilt demoen vet, så er medspilleren (AI eller ikke) basically halve inventoryen din. Det er da jævlig frustrerende at AIen hele tiden har lyst å springe i forvegen. Man må dermed rope henne til seg hver gang en skal bytte til seg noe/gi henne noe, som er ca. hele tiden! Ikke bare det, men tvert du har gjort byttehandelen vil hun springe tilbake til der hun egentlig var på veg, og du må trykke deg ut av menyen og rope på henne igjen hvis det var mer du skulle gjøre >_< Når man spiller alene er det jo klart at man selv vil være i kontroll over hva som skjer, så hvorfor hun ikke alltid følger etter deg kan jeg ikke fatte... Det er egentlig bare småpirk, men hvis man først skal spille et helt spill med en sidekick så skal alt fungere ordentlig!

Ellers så er det Resident Evil 4: Co-op in Africa, som vi alle egentlig viste. Jeg merker jeg fort blir mer kritisk til dette enn det kanskje fortjener, med tanke på at det er oppfølgeren til et av mine absolutt favorittspill. Jeg har utrolig mye mer jeg kunne sagt om det selv med denne korte spilletiden, men tenker det er like greit å vente til jeg er ferdig. Kort oppsumering: Det er allerede mer fengslende enn 90% av andre spill og det virker vel verdt å spille igjennom selv om man ikke har en menneskepartner. Bare vær forberedt på en del småfrustrasjoner.

Edit: Ja; utrolig skuffende at selgeren fra fireren ikke er med noe mer :mad: 1/10!
 
Å flytte selgeren fra Spania til Afrika bare pga fan demand hadde jo blitt litt rart da..

Men jeg deler erfaringen din. Jeg er 3-4 timer inne i spillet, og det er greit irriterende at Sheva løper og stjæler itemsa dine til enhver tid. Gled dere forøvrig til bosser hvor du fortvilet prøver å overtale henne til å gi deg ammo eller herb eller whatever bare for å få svar; "You gotta be kidding me!" og "Are you serious!?". Kjempeartig.

Men, tirade over, jeg digger (resten av) det og gleder meg til å fortsette i morgen.