Resident Evil 5 [PS3/X360]

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1


Kjent så langt:
  • Siden Shinji Mikami har stukket fra Capcom, er det en ny kar som får prøve seg i registolen: Kenichi Ueda, som tidligere bare har jobbet som animatør for REmake, PN03, og DMC. Produksjonen overses av Kenji Inafune, og Jun Takeushi er produsent.
  • Spillet har samme forfatter som RE4, Haruo Murata, og vil ta opp tråden der firern slutta.
  • Den mannlige hovedpersonen er Chris Redfield, og spillet vil ta for seg de ti årene som har gått siden RE1. Chris er medlem av en spesialstyrke sendt for å etterforske en situasjon nede i Afrika.
  • Spillet er tungt påvirket av filmen Black Hawk Down, og vil også inneholde «både elementer fra Resident Evil 1 og Resident Evil 4».
  • Hvis Chris er for lenge i sola, vil han se hildringer og hallusinasjoner, og hvis han går fra skarpt sollys til mørke, eller omvendt, trenger han litt tid til å justere øynene.
  • Fiendene vil være smartere enn før. De er visst hverken zombier eller infiserte av las plagas.
  • Spillet vil ha «enkelte online-elementer», hva enn det betyr …
  • En ny trailer vil ligge på blu-ray-utgaven av Resident Evil: Extinction, men den filmen suger egg så vi venter heller på at noen youTuber den.
  • Den mystiske SurferGirl sier at spillet vil slippes september/oktober, og at den kvinnelige hovedpersonen er Sherry Birkin. Wesker vil også dukke opp.
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Liker ikke helt at en jypling har regien, men forhåpentligvis holder de seg til hva som funket i RE4 (det meste). Blir vel uansett 2009 om jeg kjenner Capcom rett.
 

oma

Village Drunk
#3
de avkreftet vel ikke at det var ett virus vel? bare at det ikke var las plagas, og at det ikke var zombier?
 
#5
Kommer til å kjøpe en ny konsoll for dette spillet. Selvfølgelig. Håper ikke at Mikamis forsvinnelse(i mangel av ett bedre ord), vil bli merket. Gleder meg alltid til ett nytt Resi-spill.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#7
SITAT(Thinaran @ 10.01.08, 16.57) 97381
spillet vil ta for seg de ti årene som har gått siden RE1.
[/b]
Vil det ta for seg ti år eller utspille seg ti år senere? For førstnevnte høres ut som en lite flytende story.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Ifølge alt vi har sett, så skal det utspille seg 10 år senere, men kildene mine brukte den ordlyden. Betyr sikkert bare at vi får noe flashbacks eller rapporter å lese.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Hvem bryr seg om historien? Jeg vil bare cappe noen niggere. :v:
 
#11
Jeg kommer ihvertfall ikke til å gjennomføre co-op første gang, Resi er om å føle seg aleine, med en kamerat ødelegger det noe av stemninga, mener nå jeg.
 
#14
Kommer til å kjøpe en ny konsoll for dette spillet.
Ditto. Digger Wii'en min, men begynner å forstå at jeg går glipp av mye moro når jeg ikke har en av de andre konsollene. Blir nok en XBOX 360 på meg, gitt.

Åh, og:

"Hvis Chris er for lenge i sola, vil han se hildringer og hallusinasjoner, og hvis han går fra skarpt sollys til mørke, eller omvendt, trenger han litt tid til å justere øynene."

Kanskje det er fordi jeg er en kjedelig jævel, men vanligvis synes jeg ikke denne typen elementer bidrar til stort annet enn irritasjon :/
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#16
Du mener siden den mørkhudete delen av Afrikas befolkning befinner seg sør for Sahara? De få som faktisk er innom den ørkenen er stort sett varianter av arabere og naturdokumentar-programledere.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#17
Kan vel også nevnes at i tillegg til co-op, så vil det bli et coversystem, slik at du kan buste caps mens du lener deg ut fra hjørner osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
det er vel ikke rasistisk at det er en haug med negere i sahara?
Godeste N'Gai Croal klarte veldig effektivt å sette ord på hvorfor så mange mener Resident Evil 5 er rasistisk: Negrene i spillet er som henta rett ut av rasistisk litteratur og propaganda fra Sørstatene rett etter at slaveriet ble opphevet (rasende negre med kun drap og voldtekt for øye). Denne stereotypen finnes ikke utenfor USA, så sammenligningen han kom med var en hypotetisk film som foregikk i Europa på førtitallet hvor zombiehorder av bleike folk med kroknese og krøller farta rundt. Konklusjonen var at selv om ikke Resident Evil 5 er rasistisk ment, så har bildebruken en mildt sagt ladet historie. Går ikke an å si noe på det, gitt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
True. Minner meg litt om Birth of a Nation når den blodtørstige negeren jager hu kjerringa utfor ei klippe. Jeg skal ha dette spillet.