Resident Evil 5 under utvikling

#1
While there are literally no details to speak of (namely what platform the game will release on and when), the recent interview does confirm RE5 development and also implies that the same changes that went into RE4 would carry over to RE5.

From Hiroyuki Kobayashi's own mouth, "We are going to do a Resident Evil 5, of course, but as for exactly what it will be like...that's something we're busy thinking about right now... [RE4] is the start of a new story line. In other words, when you think of it that way, then it's safe to say that RE5 will naturally proceed from where RE4 left off."

For the full interview, please direct yourself to the pages of Electronic Gaming Monthly magazine.


Hiroyuki Kobayashi has recently spoken to Electronic Gaming Monthly and has confirmed that Resident Evil 5. People who have played Resident Evil 4 will tell you that the ending leaves the series open for another game.

Not much is known at the moment, and that's not an exaggeration. No consoles, release date or even game characters have been announced, and the only think that has been said about the game is below.

"We are going to do a RE5, of course, but as for exactly what it will be like...that's what we're busy thinking about right now. The first four games-1,2,3 and CV, were more or less the story of Umbrella. RE4 takes place six years after those games, and Umbrella's been completely destroyed; this is the start of a new story line, in other words. When you think of it that way, then it's safe to say that RE5 will naturally proceed where RE4 left off. If you play through everything RE4 has to offer, I think you will get a taste of how this progression will work. I'll leave the rest up to your imagination."

While it is not known when more details will be available, however if more details are not revealed at E3 Capcom clearly don't know what they're doing.




Gleder meg! :tommelopp:


IGN

Cube-Europe
 
#5
Utenom snadder grafikk på nextgen konsollene så begynner Resident Evil å miste appealen sin, ihvertfall for min del. Gidder ikke rope hipp hurra enda, nå må det fornyes litt mer. Enda mer enn hva vi så i 4'eren.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Ikke fulgt med?

Vel, han lovde at RE4 skulle bli Gamecube-eksklusiv. Hvis noe annet skjedde, skulle han personlig skjære av sitt eget hode, sa han.

Som du sikkert vet, kommer RE4 til PS2. Dette var en avgjørelse som ble tatt av businessmenn høyere i Capcom, og Mikami sa opp i protest.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Thinaran@06.04.2005, 09.16
Ikke fulgt med?

Vel, han lovde at RE4 skulle bli Gamecube-eksklusiv. Hvis noe annet skjedde, skulle han personlig skjære av sitt eget hode, sa han.

Som du sikkert vet, kommer RE4 til PS2. Dette var en avgjørelse som ble tatt av businessmenn høyere i Capcom, og Mikami sa opp i protest.
202970​
Ok.
Men da kan Sjini Mikami si til Capcom, at det skal få slutt på Resident Evil serien!
Hvem som skal lage RE5??
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Ingen som vet før tidligst E3, ifølge artikkelen du postet i første innlegg.

Shinji Mikami eier ikke RE-franchisen, det gjør jo selvsagt selskapet.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Thinaran@06.04.2005, 09.16
Ikke fulgt med?

Vel, han lovde at RE4 skulle bli Gamecube-eksklusiv. Hvis noe annet skjedde, skulle han personlig skjære av sitt eget hode, sa han.

Som du sikkert vet, kommer RE4 til PS2. Dette var en avgjørelse som ble tatt av businessmenn høyere i Capcom, og Mikami sa opp i protest.
202970​

E skulle ha ønska RE4 var bare for NGC. :(
 
#13
Samme her.
Da hadde jeg kunne gitt et eksempel på et skikkelig horror spill som bare er til GC til noen som krangler om at GC har så barnslige spill. <_<
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
Vel RE4 skulle vel helst ha vært only on PS2, siden det er det de andre RE's spille har vært :p Eller jeg mener da de startet opp på gammle PS1 og fortsatte over på PS2.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#15
Resident Evil: Code Veronica var Dreamcast-eksklusivt i en stund, og både Resident Evil Remake og Zero er GC-eksklusive.

HE HE
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Opprinnelig skrevet av supermario@06.04.2005, 18.50
Samme her.
Da hadde jeg kunne gitt et eksempel på et skikkelig horror spill som bare er til GC til noen som krangler om at GC har så barnslige spill. <_<
203184​
Eternal Darkness, hallo?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#17
Opprinnelig skrevet av Thinaran@06.04.2005, 19.36
Resident Evil: Code Veronica var Dreamcast-eksklusivt i en stund, og både Resident Evil Remake og Zero er GC-eksklusive.

HE HE
203205​
Vel jeg mente nå de første jeg da, Sånn som RES 1, 2 og 3. Eller følger de andre RES spillene historien? Selv vet jeg ikke :p Trodde de andre bare var sånne spinoff greier, som ikke hadde noed med de gammle orginal spillene og gjøre. Uten om de Remakene som har komemt til GC da seff.
 
#18
Resident Evil 1 var så vidt jeg vet bare på PlayStation. Resi3 kom også på PC, samme gjelder med nr.2 som tilogmed ble sluppet på N64. Eneste N64spillet som med FMV, faktisk.

Alle spillene er forøvrig sluppet på Gamecube.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Opprinnelig skrevet av Morbo@06.04.2005, 21.30
[...] nr.2 som tilogmed ble sluppet på N64. Eneste N64spillet som med FMV, faktisk.
203281​
Appappapp! Conker's Bad Fur Day hadde da FMV...?
 
#20
Opprinnelig skrevet av Yetipants+06.04.2005, 18.38-->
<!--QuoteBegin-supermario
@06.04.2005, 18.50
Samme her.
Da hadde jeg kunne gitt et eksempel på et skikkelig horror spill som bare er til GC til noen som krangler om at GC har så barnslige spill. <_<
203184​
Eternal Darkness, hallo?
203206​
[/b]
Ja det er horror, men uber-horror! :kul:

Har spilt spillet og jeg synes det ikke var så skummelt.
Noen få ganger kanskje, men ikke ofte.