Resident Evil 5 under utvikling

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Hørrm... er ikke introen effemve? Mener å huske det. Jaja, er isåfall ikke første gang jeg husker feil... :usikker:
 
#23
Opprinnelig skrevet av Morbo@06.04.2005, 20.30
Resident Evil 1 var så vidt jeg vet bare på PlayStation. Resi3 kom også på PC, samme gjelder med nr.2 som tilogmed ble sluppet på N64. Eneste N64spillet som med FMV, faktisk.

Alle spillene er forøvrig sluppet på Gamecube.
203281​

Resident Evil 1 var også på Pc. :tommelopp:
 
#24
...og Sega Saturn.
 
#26
Så vidt jeg har fått med meg så kommer R4 til både PS2 og xbox (ikke bare til PS2, men også xbox). R5 vet jeg ingenting om :(
 
#28
Gidder noen å linke til et sted hvor det nevnes at Shinji Mikami har forlatt Capcom? Eg finner ikkje noko sjølve.
 
#29
Teit at de nå slipper RE4 på PS2 også... Meget teit.

Jeg likte derimot at Shinji Mikami sluttet i Capcom i protest.
 
#33
Resident Evil 5 to PS3?
Notorious gossipers seem to think so.

April 25, 2005 - If you took the time, you could file this rumor under both O for how freaking obvious it is and G for the grain of salt that needs to be taken with it. The story goes something like...


In March, Electronic Gaming Monthly published an interview with Capcom super producer, Hiroyuki Kobayashi, who then stated that work on Resident Evil 5 had begun and that it would follow the same gameplay principles as RE4, even picking up where that one left off. Notably absent from the interview was any mention of which platform the title would release on. Here's the original article.
We know RE5 is being developed right now.

Fast-forward to right now. Page 22 of PSW's May issue states that, "Capcom confirms development of Resident Evil 5 on PS3." That's it... Unsubstantiated much? Our French buds at Jeux-France claim that PSW is known to be unreliable when it comes to such rumors, so believe what you will.

Let's recap.

O = Resident Evil 5 is obviously in development.
G = So it's on the PS3 now, eh?

If the universe is just and merciful, we'll learn about Resident Evil 5 at the 2005 Electronic Entertainment Exposition in Los Angeles.
 
#34
Synes Resident Evil serien om det skal komme flere kunne gå fra tredjepersons perspekitv over til 1 person stilen.

Og heve hakket betraktelig på historie og grøss og gru. Slik som jeg ser det så er RE4 ikke noe nytt ifra RE1 om du ser bort ifra den nydlige grafikken.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#37
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@28.04.2005, 13.09
Slik som jeg ser det så er RE4 ikke noe nytt ifra RE1 om du ser bort ifra den nydlige grafikken.
212826​
Nei, det hadde vel ikke fritt sikte, større bevegelighet eller interaktive videosekvenser (bare for å nevne noe). Du har nok rett i det.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#38
Hvis Resident Evil skulle gått fast over til førsteperson sier jeg tak og farvel ihvertfall. Har enda ikke fått spillt Resi4, men til nå i serien synes jeg bare det har gått nedover med for mye action og for lite redsel. Resident Evil 2 er uten sidestykke min favoritt.
 
#39
Det var mildt sagt veldig overraskende at spillet ikke kommer til Rev. Capcom har brukt hele denne generasjonen på å forberede GameCube-eiere på lanseringen av RE4, ved å gi ut alle de tidligere RE-spillene til GameCube så GameCube-eiere skal bli kjent med historien. Så velger de å ikke gi ut RE5 til Revolution, og spillet skal være en direkte oppfølger til RE4... Jeg forstår ikke hvordan de tenker. Men det er fortsatt mulighet for at spillet kommer til Rev. Det er ikke sikkert at Capcom har fått dev-kits til Revolution enda, så det har kanskje noe med det å gjøre. Vi får se.
 
#40
Det er jo ingen som har fått dev-kits til Revolution, så vidt jeg vet. De sitter med modifiserte GC-dev-kits ...