Spionene har fått vite hvem de er.
Oppdrag 1, første forsøk: 3 mann
Så tiden har kommet for det første oppdraget for å stoppe den hevngjerrige Endre og hans skitne spioner. Demakes etteretningstjenester har fått snusen i at Sortulv står i ledetog med Endre og sprer om seg med propaganda på twitter. Propagandamaskineriet må stoppes for en hver pris for å hindre at Endre får for mange følgere på sosiale medier. Det er opp til Resistansen å bryte seg inn hos Sortulv for å hacke twitterkontoen hans og kanskje finne ledetråder om å stoppe Endre i å ta over SG og legge ned forumet en gang for alle. Vil oppdraget gjennomføres med suksess, eller vil de skitne spionene forkludre det? VI FÅR SE HVA SIMN SKJHER!
Sheriffen er lagleder og må nå velge 3 personer til oppdraget.
Han får følgende 3 egenskaper til å hjelpe seg med (disse tre må benyttes nå, og kan ikke samles på):
Åpenhet: Laglederen velger 1 person som må avsløre sin identitet til en annen spiller. For at ingen skal kunne juge om identiten sin så skal denne informasjonen gå gjennom meg, demake.
I rampelyset: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan så senere tvinge en annen spiller til å avsløre om de stemmer for å gjennomføre eller mislykke et oppdrag (kun én gang). Bruk av denne egenskapen må opplyses om mellom godkjenning av lagoppsett og selve oppdraget.
Jeg ser på deg: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Spilleren kan så senere få vite hva én av personene som er ute på oppdrag har stemt (kun én gang). Altså de får vite om personen stemte for å godkjenne eller mislykkes oppdraget.
Spør om det er noe dere lurer på vedrørende spillet generelt eller egenskapene.