Ris & Ros

<div class='quotemain'>
Misforstår jeg dere, om dere sier at ulikhetene mellom noen av fontene og originalene er såpass store at dere heller vil ha dem fjernet fra siden?[/b]
Det har ingenting med det å gjøre, for tusan! Sist jeg sjekket var Spillegal verken en del av Metal Gear-serien, en avdeling av Sega, utviklingsstudio for Nintendo eller en fanside for Unreal eller Halo laget av trettenåringer.
[/b][/quote]
Jeg gjør det kort: Hva så? Tror du noen forventer at vi er nettopp det? Dette er logoer inspirert av kjente og kjære spill og utviklere, for å skape en god atmosfære og nostalgi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg gjør det enda kortere: Som du ser var jo den planen jævlig vellykket. Bravo.
 
Nei, nå går du tilbake til det forrige punktet, om det fungerer eller ikke. Poenget mitt var snarere at det ikke er nødvendig å være SEGA themselves for å bruke stilen deres i logoen. I teorien synes jeg det er en glirende idé. Om det funker i dette tilfellet, er hva vi diskuterer.
 
Faste spalter som følger en tidsramme? Dummeste jeg har hørt. Har du sett andre spillsider som gjør noe slikt? [/b]
Dere skal jo ikke være som andre spillsider, skal dere? :p Dere kan ikke tilby det andre spillsider tilbyr, men det dere må tilby er en forholdsvis jevn strøm av informasjon som i hvert fall føles relevant. Hvorfor er faste spalter som følger en tidsramme så forbanna dumt? Argumentet ditt holder ikke vann i det hele tatt.

Du kan heller ikke forvente at vi skriver noe som helst til en deadline. Dette er frivillig arbeid som gjøres for dere, og vår egen entusiasme over spill. Vi skriver hva vi vil, når vi vil. Om jeg får en idé om en artikkel jeg skal skrive, bør jeg da vente med den til fredag for at enkelte skal kunne forvente den? Eller skal jeg presse ut noe tankeløst om det dukker opp en fredag uten en ny artikkel?[/b]
Selvfølgelig skriver dere når dere vil, men det hindrer ikke det faktum at dere vill tjene på at stoffet er jevnt fordelt over ukedagene. Selvfølgelig kan det være ugunstig å ha såpass stramme deadlines, men det bør være et slags mønster i det. For å holde på leserne. Selv om de store sidene ikke følger en slik plan, kan jeg garantere deg at de har en plan over hva de skal bruke ressurser på, og hvor mye de skal ha av de ulike tingene.

Folk som kun vil titte innom på spesielle dager i uken, er ikke engasjerte nok til at vi vil stresse for å imøtekomme deres ønsker. Ingen spillsider ville gjort noe slikt.[/b]
Det var ikke det jeg prøvde å formidle. Dere trenger struktur hvis ikke siden primært skal bli for venner og bekjente. Noe som selvfølgelig er helt greit for meg.

Du sier at vi trenger en idé, noe vi skal formidle. Igjen, det finnes ingen sider som gjør slikt. Det handler faenmeg ikke om image. Vi skriver hva vi føler, mener og opplever. I seg selv er det mye mer enn de fleste andre spillsider der ute. Det finnes tross alt tusenvis av sider med akkuratt de samme tekstene og nyhetene.[/b]
Dere ønsker ikke å nå et marked med siden deres? Ja, de skriver om det samme fordi de tekkes om det samme markedet. Men når jeg tenker meg om. Jeg forstår enda ikke hva dere prøver på, så jeg burde vel egentlig ikke uttale meg?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Tør jeg spørre om dere bare har lasta ned diverse fonter fra f.eks. dafont og lagd en logo av det? Tingen er bare at fonter dere laster ned fra en sånn side kan ha copyright stuff på seg så sånt bør sjekkes. Å bruke en ren font som logo er i mine øyne ikke en logo. Desuten, hvis dere vil ha en logo som er deres og som dere vil ha rettigheter til så kan dere ikke bruke en ren fontlogo. Bare til info. :p
 
Hvor lenge har du tenkt å ignorere innlegget mitt, Alex? Jeg vil gjerne ha litt respons når jeg prøver å hjelpe.
[/b]
Når du endelig skriver noe på mer enn fem ord, vil du ha ett klapp på skulderen? Gå og legg deg. Jeg har lest det. Men om du forventer et "Bra Are, stå på", må du kjøpe deg et selvtillits-speil, for jeg er ikke videre postiv mot deg, verken når "du prøver å hjelpe" eller når du leter etter noen å kritisere. Finn deg andre måter å føle deg flink på. Jeg vil anbefale et puslespill.

Impywimpy:
Om du prøver å være konstruktiv, kan du legge om holdningen din. Dessuten er du ganske selvmotisgende når du sier at vi mangler en nisjé, en egen hylle hvor vi kan triumfere, når du allerede har kalt oss en blog-side med tilfeldig munndiaré. Er kanskje ikke det en måte å skille oss ut på?

Hvorfor er faste spalter som følger en tidsramme så forbanna dumt? Argumentet ditt holder ikke vann i det hele tatt. [/b]
Argumentet DITT holder ikke vann... Sånn, nå er vi begge like modne som femåringer.
 
Faste spalter som følger en tidsramme? Dummeste jeg har hørt. Har du sett andre spillsider som gjør noe slikt?
[/b]
Gamespot: On the Spot - hver torsdag, The HotSpot - Hver Onsdag, Burning Questions - Hver Tirsdag, samt en in-depth feature hver helg.
Eurogamer: What's new? - hver fredag
Revo-Europe: Q&A - hver torsdag

Jo, det er serdeles vanlig. Og det er absolutt ikke dumt, men jeg er enig med deg - det blir for mye å forvente når det hele går på frivillig basis.

Øh...

Det jeg egentlig kom inn for å spørre om var hva det ble av det Wikipedia-lignende systemet? Var vel Agrudala som satt igang en diskusjon om noe i den duren, og det virket spennende.
 

Endre

Ødela forumet
<div class='quotemain'>
Faste spalter som følger en tidsramme? Dummeste jeg har hørt. Har du sett andre spillsider som gjør noe slikt?
[/b]
Gamespot: On the Spot - hver torsdag, The HotSpot - Hver Onsdag, Burning Questions - Hver Tirsdag, samt en in-depth feature hver helg.
Eurogamer: What's new? - hver fredag
Revo-Europe: Q&A - hver torsdag

Jo, det er serdeles vanlig. Og det er absolutt ikke dumt, men jeg er enig med deg - det blir for mye å forvente når det hele går på frivillig basis.

Øh...

Det jeg egentlig kom inn for å spørre om var hva det ble av det Wikipedia-lignende systemet? Var vel Agrudala som satt igang en diskusjon om noe i den duren, og det virket spennende.
[/b][/quote]
Jeg må si meg enig med deg. Faste spalter har blitt gjort før, og jeg tror det fungerer ganske godt for de som gjør det, men det er ikke noe vi vil oppsøke enda, det er litt for bindene akkurat nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når du endelig skriver noe på mer enn fem ord, vil du ha ett klapp på skulderen? Gå og legg deg. Jeg har lest det. Men om du forventer et "Bra Are, stå på", må du kjøpe deg et selvtillits-speil, for jeg er ikke videre postiv mot deg, verken når "du prøver å hjelpe" eller når du leter etter noen å kritisere. Finn deg andre måter å føle deg flink på. Jeg vil anbefale et puslespill.[/b]
Hah. Du, min venn, trenger et annet slags speil. Du vet når du drar på tivoli og besøker speilhallen og ser deler av deg selv sterkt forvrengt? Jeg tror du må ha et sånt et som kraftig overdriver din evne til å være selvkritisk. Det er helt greit å være selvsikker når man faktisk har noe å fare med, bare flaut når man ikke har det. Knus lurespeilet og skaff deg ett som forteller sannheten, og jeg tror du vil føle et drag av skamrødme.
Dagens vennlige tips. :)
 
<div class='quotemain'>Når du endelig skriver noe på mer enn fem ord, vil du ha ett klapp på skulderen? Gå og legg deg. Jeg har lest det. Men om du forventer et "Bra Are, stå på", må du kjøpe deg et selvtillits-speil, for jeg er ikke videre postiv mot deg, verken når "du prøver å hjelpe" eller når du leter etter noen å kritisere. Finn deg andre måter å føle deg flink på. Jeg vil anbefale et puslespill.[/b]
Hah. Du, min venn, trenger et annet slags speil. Du vet når du drar på tivoli og besøker speilhallen og ser deler av deg selv sterkt forvrengt? Jeg tror du må ha et sånt et som kraftig overdriver din evne til å være selvkritisk. Det er helt greit å være selvsikker når man faktisk har noe å fare med, bare flaut når man ikke har det. Knus lurespeilet og skaff deg ett som forteller sannheten, og jeg tror du vil føle et drag av skamrødme.
Dagens vennlige tips. :)
[/b][/quote]
*Noterer ned i tipsboken* Men faen, klokka er over tolv, da er det morgendagens tips. Jaja, da har jeg lenge å gå på.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Du bør høre på Agahnim når det kommer til typografi Alex. Du kan se tydelig at han har rett der. Øynene er det beste hjelpemiddel for å beregne avstand mellom bokstaver. Mange fonter har feil mellomrom og de er noen av dem. Husk at det tar ikke lang tid å forandre på en font så man kan kalle det en egen logo. Hvis du vil bearbeide en font kan du bruke mange programmer men jeg anbefaler adobe illustrator. Hvis du bruker sistnevnte kan du gjøre følgende:

Skriv inn det du vil ha av bokstaver/ord -> gjør dem litt store -> marker så du får en boks rundt -> trykk Shift + Ctrl + O eller gå på type -> create outlines

Nå har du teksten som redigerbar vektor. :)
 
<div class='quotemain'>
Hvor lenge har du tenkt å ignorere innlegget mitt, Alex? Jeg vil gjerne ha litt respons når jeg prøver å hjelpe.
[/b]
Når du endelig skriver noe på mer enn fem ord, vil du ha ett klapp på skulderen? Gå og legg deg. Jeg har lest det. Men om du forventer et "Bra Are, stå på", må du kjøpe deg et selvtillits-speil, for jeg er ikke videre postiv mot deg, verken når "du prøver å hjelpe" eller når du leter etter noen å kritisere. Finn deg andre måter å føle deg flink på. Jeg vil anbefale et puslespill.
[/b][/quote]
Kan du ikke legge fra den den hovne holdningen? Dette er ikke første gangen du påstår at jeg har mindreverdighetskomplekser. Ytterst få liker personer som velger å gå til personangrep i en ellers saklig diskusjon.
 
Beklager. Vanskelig å holde seg saklig med en person som er en drittsekk på resten av forumet. Det så faktisk ikke ut som om du skrev posten for Spillegals beste, men snarere for å kritisere. Du har nemlig en særdeles kjip holdning 99% av tiden du er på internett. Og da tekst ikke illustrerer følelser og meninger like godt som verbalt, er det ikke alltid like godt å se hva du sier.
 
Impywimpy:
Om du prøver å være konstruktiv, kan du legge om holdningen din. Dessuten er du ganske selvmotisgende når du sier at vi mangler en nisjé, en egen hylle hvor vi kan triumfere, når du allerede har kalt oss en blog-side med tilfeldig munndiaré. Er kanskje ikke det en måte å skille oss ut på?
[/b]
Ja, at dere skiller dere ut blant jentene på 14 er det vel liten tvil om.
 
Beklager. Vanskelig å holde seg saklig med en person som er en drittsekk på resten av forumet. Det så faktisk ikke ut som om du skrev posten for Spillegals beste, men snarere for å kritisere. Du har nemlig en særdeles kjip holdning 99% av tiden du er på internett. Og da tekst ikke illustrerer følelser og meninger like godt som verbalt, er det ikke alltid like godt å se hva du sier.
[/b]
Etter en kjapp tid på mine 10-20 siste innlegg ser jeg at mesteparten av innleggene som kan tolkes som drittslenging, er mot folk fra #sexbomb. Det er altså intern humor. Men jeg ser jo at det kan mistolkes - du henger ikke på #sexbomb.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Hahahah! Fonten dere lagde logoen med er nesten identisk med den i Counter-Strike 1.6. Fiks en skikkelig logo, dette ser helt forjævlig uproft ut. :(

EDIT:
Noen fortalte meg at dette faktisk er meningen. ...Noe som egentlig bare gjør det tristere.
 
Ytterst få liker personer som velger å gå til personangrep i en ellers saklig diskusjon.
[/b]
Du tar HELT feil..


Det er det dette forumet handler om. En som sier noe annent er enten blind eller en skikkelig drittsekk som tror det er en helt normal måte å konversere på.

Hvis du vil ha bevis så kan du jo starte med denne tråden. Yetipants "morsomme" måter å komme seg unna et tema i den diskusjon. Alltid en frekk kommentar der dersom han står fast. Du, Impefaenskap og Alex er jo heller ikke så lite overlegne og belærende :) Et stort antall av folkene her er sånn, dette var bare noe fra denne tråden.