Rock Band 3: Return of the Shred-i

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jessir, vi dreit i transformersgitaren til det nye Guitar Hero-spillet, men Harmonix viser nå frem Rock Band 3 med keyboard! Selve brettet har 25 fungerende knapper og kan brukes som et MIDI-keyboard, nye gitarer blir sluppet blant annet en fullt fungerende Fender! En ny Pro-mode til Nicholas og meg, ny og bedre UI og oppdarterte funksjoner (drop-inn-og-ut, forandre vanskelighetsgrad uten å restarte låta).

Her er en liste over låter hittil:
2000s
Combat Baby -- Metric
Dead End Friends -- Them Crooked Vultures
Get Free -- The Vines
Lasso -- Phoenix
Me Enamora -- Juanes
Oh My God -- Ida Maria
Portions of Foxes -- Rilo Kiley
The Hardest Button to Button -- The White Stripes

1990s
Been Caught Stealing -- Jane's Addiction
In the Meantime -- Spacehog
Plush -- Stone Temple Pilots
Walkin' on the Sun -- Smash Mouth

1980s
Crazy Train -- Ozzy Osbourne
Here I Go Again -- Whitesnake
I Love Rock and Roll -- Joan Jett
Just Like Heaven -- The Cure
Rainbow in the Dark -- Dio
The Power of Love -- Huey Lewis and the News
Sister Christian -- Night Ranger

1960s-1970s
Bohemian Rhapsody -- Queen
Break On Through -- The Doors
Crosstown Traffic -- Jimi Hendrix
Kan en mod ta min forrige musikkspillpost og denne, slenge de sammen og lage en tråd? Edit: Kanskje vi allerede har en? ;o

D

Deleted member 91

Gjest
Poster her bare for å si Hell Føkkings Jess. Og The Power of Love da for helvete.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nicholas: Oss to, en masse gs, to nye gitarer og Rock Band 3 helgen det kommer ut? Ja takk.

Terje

mostly harmless
Godt å høre fyren si at man ikke trenger nye plastinstrumenter for å spille RB3. Gamle gitarer og alt gammelt DLC vil fungere sier han ca 4 minutter uti videoen i artikkelen. Regna jo forsåvidt med det, men greit å få det bekrefta.

D

Deleted member 91

Gjest
Nicholas: Oss to, en masse gs, to nye gitarer og Rock Band 3 helgen det kommer ut? Ja takk.

Syv instrumenter samtidig, dropp-inn/ut midt i låter, pro mode hvor du må spille de faktisk akkordene, masse snasne gameplayjusteringer (nå er det f.eks ikke like helvete å spille dritkjappe deler av låter hvor du faller helt ut om du misser én note, typ Misirlou i GH2: Så lenge du spiller kjapt nok så registreres det som riktig), ENDELIG playlister man kan lagre (og dele med andre hvis jeg forsto det riktig), låter man kan krysse bort sånn at de f.eks ikke dukker opp under random song, herregud, herregud, jeg er så kåt.

D

Deleted member 91

Gjest
Dobbelpost for en gjennomgang i hvordan pro gitar funker:

[yt]0AAy-NGf2VQ[/yt]

Så gira.

Så... jeg kan lære å spille ORDENTLIG GITAR av de greiene her? O_O

Kilik

Lokal moderator
Enormt imponerende. Eneste negative er naturlig nok prisen. F.eks. Pro-gitaren alene vil koste $150 i Statene, noe som fort blir rundt 1300 kr i norske butikker. Skal man ha absolutt alt snakker vi vel 3000 kr+...

D

Deleted member 91

Gjest
Jess, uheldigvis er det sånn at desto nærmere ordentlige instrumenter man kommer, desto dyrere blir det. Disse tendensene så vi i forrige generasjon Rock Band også, med Ions trommesett til rundt 300 dollar, og selv der er pedalen litt shady så du må ut med enda mer for en ordentlig en. På en annen side er det selvfølgelig mulig å bare kjøre vanlig plastgitarstil som før om du ikke er gira på å lære deg gitar fo rizzle.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kjenner jeg Gamestop rett klinker de sikkert til med noe innbyttings.

Dette blir dødsfett forresten, i den grad jeg fortsatt er entusiastisk over musikkspill.

D

Deleted member 91

Gjest
Alt som allerede kan spilles i Rock Band 2 kan spilles i treeren, mao. Rock Band, Rock Band 2, Rock Band Green Day, Lego Rock Band ooog den AC/DC Live-pakka. Alt unntatt Beatles Rock Band egentlig. Og alt DLC, selvfølgelig.

Redigert: Selve overføringa varierer litt, Rock Band 1 eksporteres f.eks ved å kjøpe en lisens til 400 MSP på Marketplace for å så kopiere innholdet fra discen, mens Lego RB har en kode inkludert med spillet.

D

Deleted member 91

Gjest
Contentbump: PlasticAxe har en jævla bra gjennomgang om hvordan Pro Guitar funker. Seriøst, les dette.

Ellers, litt Q&A fra RockBandAide:

Will there be support for the Stage Kit in Rock Band 3?

Yes.

Will the ION Drum Rocker be compatible with Pro mode in Rock Band 3, and will Lefty Flip be possible?

Yes and yes.

Any options for real guitar interfacing through the MIDI controller?

As it currently exists, the only available options for Pro Guitar/Bass are using the Mustang and Squier controllers, however we are looking to seeing if this is feasible.

Will there be a strum limit in Rock Band 3?

There will be no strum limit. Rock Band 3 will feature smarter strum detection due to an increased familiarity with and a deeper understanding of consistency issues with both new and existing hardware.

Will the “shaky arrow vocals glitch” be fixed?

Yes.

Will there be a vocals practice trainer?

Yes, it will be similar to the vocal trainer / practice mode in the Beatles game.

Will multiple vocal players be available over Xbox Live or PSN?

No. Latency issues makes this impossible, unfortunately.

Are there harmonies in the DLC we’ve gotten so far?

With the exception of Green Day, currently existing DLC does not have included harmonies due to the rights reserved during the licensing process.

Will the keyboard work with the tracks that have piano in Green Day: Rock Band if you export to Rock Band 3?

Harmonies are included and compatible with Rock Band 3, however the Green Day content technically counts as Rock Band 2 DLC, so there are no keyboards charts.

When will we start seeing Pro Keys compatible DLC?

DLC with Pro Keys charting will come out day and date of Rock Band 3, not before.

Is there a Pro Keys mode that doesn’t scroll?

Easy and Medium do not scroll. Hard and Expert do.

Lefty flip with Pro Keys?

Yes. It works the same as vocal lefty flip.

Will each instrument lane have their own speed based on their difficulty?

By default, all lanes will move at the same speed, as in Rock Band 2, however there will be a modifier that you can enable to have different lanes move at different speeds.

Will there be an Endless Setlist 3?

Yes.

Will there be a “Bladder of Steel” achievement/trophy?

Not specifically, but there will be a “spiritual successor” to it.

Can we ever expect to see Metallica tracks in Rock Band again?

Artists that have their own titles such as Aerosmith, Metallica, and Van Halen are not exclusive to any franchise. Eventually we may see more DLC from these artists in Rock Band.

“Try again with the Beatles: Will we have DLC? After enough times they’re sure to give in!”

“This is not one of those times.”

Will there ever be a resource to let us know what bands are more than likely never going to be on the Rock Band platform so we can stop requesting them?

There is no “blacklist” for songs coming to the library, so request away!

Will harmonies and keyboards be integrated into the RBN?

I can’t comment on future RBN features, but there will be more announcements concerning an RBN 2.0 later.

Will the RBN be finding it’s way on to the PS3/Wii/unsupported countries?

The limitations of independent developer programs on the other consoles and unsupported countries with Xbox 360 are issues that lie with Sony, Nintendo, and Microsoft, and very little we can do about.

Will the Wii support SDHC cards in Rock Band 3? Will we be able to export songs on the Wii?

Details soon.

Will Rock Band 2 export require a unique code to do?

Details on Rock Band 2 export have not been announced yet, as the possibility of export is still in process.

Will we be able to import our scores from Rock Band 2 to Rock Band 3?

The scoring system has been rewritten from a programming standpoint, so your scores will not carryover.

Ser så bra ut. Det eneste jeg som leftyflipper er bekymra for er hva fan jeg skal gjøre gitarmessig, om jeg må strenge om or what.

oma

Village Drunk
Hei, vent. Blir Rock Band 1 og 2 låtene mulig å spille med awesomenessguitaren?