Rock Band 3: Return of the Shred-i

#41
Det virket som om anmelderen ikke var helt ueffen på gitar fra før av, og han spilte på den 102-knapper-gitaren. Jeg vil vite om en som knapt kan spille Tom Dooley kan bli småflink på s'nære skikkelig Pro-gitar med ordentlige strenger og greier.

Og sang kan jeg =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Faen for slags lesing er det du har bedrevet hvis du ikke har fått med deg såpass?
Eurogamer skrev:
If you already play guitar and have the cash, you'll get on just fine with 102-button incarnation. If you're keen to learn from scratch, there's a sound argument that says, at 130 smackers, you'd be bloody stupid not to buy a real one instead.

This is why I'd suggest waiting for the stringed controller. For starters, well, it's a real guitar. Moreover, two of the biggest problems beginners wrestle with - forming chord shapes without muting adjacent strings, and applying the right amount of pressure when holding strings to the fret board - the 102-button peripheral cannot teach.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#43
Jeg spiller (akustisk) gitar og har derfor/likevel tenkt å vente på Squieren. Kanskje jeg kan lære meg litt el-shizz.

EDIT: Squier kommer før jul? *lage ønskeliste*
 
D

Deleted member 91

Gjest
#44
99% sikker paa at vi snakker etter jul hva squieren angaar. Blir nok sannsynligvis ganske fucked her til lands uansett, bare aa se paa hvor tilsynelatende vanskelig det er aa faa tak i keyboardet.

Men ja, merker hypen sakte tar meg her, faar bare smoere meg med taalmodighet til neste uke. DJ Hero 2 hjelper riktignok litt (som foroevrig heller ikke er saa jaevla vprst, om du likte eneren er det god knall - haaper bare paa no importings av mixene fra originalen snart, ettersom soundtracket denne gangen ikke er helt like bra).
 
#45
Hei, kjøpte denne spillen i dag. Har ikke spillt så mye, og har kun spilt med vanlige trommiser, men mitt første inntrykk er at det er veldig gjennomført. Man slipper å gå tilbake til sub menyer for å forandre på ting, for å joine og hoppe ut hele tiden. Jeg liker det.
 

Terje

mostly harmless
#47
Har hatt det et par dager nå. Og dette eier. Alt er bare så mye mer gjennomført nå, og menynavigasjon er blitt en lek. Lastetider mellom sangene er også betydelig redusert nå (iallfall på PS3). Liker at man nå kan gi låtene karakterer og at spillet dermed gjør sitt beste for at du sjelden får opp låter du ikke liker. Hele greia med å oppnå målsetninger fungerer mye bedre enn den gamle karriere modusen. Fett at du fortsetter å jobbe mot disse selv om du bare quickplayer, som er det jeg gjør mesteparten av tiden. Og et digert pluss at hele spillelista er åpen fra start.

Desverre er det noe på gang med eksportering av sanger fra RB2 på PS3. Det funker ikke. Denne gangen så skal man taste inn en kode for å laste ned hele skiten istedet for å kopiere det fra gamediscen som man gjorde med RB1 sangene. De fleste oppdager derimot at nedlastingen ikke er tilgjengelig enda etter at koden er godkjent. Jeg derimot var så heldig å få en kode som ikke er gyldig i det hele tatt, så lurer på hvordan dette går etterhvert. Håper de fikser dette rimelig kjapt, i mellomtiden så funker iallfall alt fra de andre spillene pluss dlc'et.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#49
Så det selv nå nettopp. Jeg så også at keytar-en ikke lanseres før den 12., så da ble kjøpet utsatt litt. Kanskje det er en sammenheng? RB3 har etter det jeg kan se blitt markedsført tungt mot pro mode, men hvis man ikke får kjøpt instrumentene ennå...?
 

Kilik

Lokal moderator
#50
DJ Hero 2 og Guitar Hero 6 lansert like før er vel heller ikke helt heldig for salget.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#51
De opplevde like dårlig salg, og Harmonix mente det var fordi folk venter på Rock Band 3, de ordene må de kanskje ete i seg nå med mindre salget tar seg opp de neste ukene (også i artikkelen du linket til).
 
#52
Var innom Spaceworld i Bergen igår, fyren der seie at stuemusikkgaming er dødt, folk er lei av å rocke foran skjermen. Mulig han hadde eit poeng. Sjølv har eg ikkje pløyd gjennom DJ Hero enda.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#53
Etter å ha sett litt videoer og lest noen omtaler har jeg greid å hype meg opp som faen til dette her. Mest pga pro-instrumentene, men også litt fordi jeg faktisk ikke har eid et eneste GH/RB-spill tidligere.
 

Lodin

Der Waaaah
#54
Var innom Spaceworld i Bergen igår, fyren der seie at stuemusikkgaming er dødt, folk er lei av å rocke foran skjermen. Mulig han hadde eit poeng. Sjølv har eg ikkje pløyd gjennom DJ Hero enda.
Evt. gidder ikke folk kjøpe enda et GH eller RB når de istedet bare kan laste ned en masse album.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#55
Etter at cdons bundle ble forsinka enda en uke og jeg fant ut at det faktisk kosta *mer* å kjøpe pakka med keyboardet og spillet enn å kjøpe dem separat avbestilte jeg skiten og plukka med meg RB3 på GameStop i dag, så får jeg bare bestille keyboardet når de får det inn om en uke eller to - og gjett hva, dritten er ekstremt kontant. Det derre overshell-greiene til hver spiller en forbanna godsend, nye trommer eier (selv ikke-pro, mest pga valgfrie drumfills og hvordan trommevirvler fungerer nå), harmonier er sykt nice, forskjellige scrollehastigheter, alt det rælet der. Har ikke helt forstått hvordan scoring-systemet funker ennå, spesielt når man spiller flere sammen - men det virker som å 100%-e soloer på gitar er mye viktigere for poenga nå, og jeg legger merke til at man blir ratet individuelt i tillegg til som band. Nå håper jeg bare på masse nice DLC i fremtida (jeg hadde drept for hele The Suburbs-skiva til Arcade Fire, og hadde passa som fot i hose med all pianoinga og vokalharmoniseringa), samt no oppdaterings av eldre DLC (hører rykter om at Harmonix skal oppdatere de mest populære låtene, så da er vel alt håp ute for alt annet enn rævstygg powermetall og køntri). Ellers er prisen og dato på Squier-gitaren fastsatt (vaffal i statene), $280 tidlig mars. Woop woop osv.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#56
Tre tusen spenn her til lands altså. Vurderer å bare smelle på en forsterker til litt ordinær spilling om jeg først skal kjøpe meg en elektrisk gitar.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#57
Ellers:

Available on Xbox 360, Wii and PlayStation 3 system (Nov. 16):

Bee Gees – “Jive Talkin’”
Bee Gees – “Night Fever”
Bee Gees – “Stayin’ Alive” X
Bee Gees – “Nights on Broadway”
Bee Gees – “Tragedy”
Bee Gees – “You Should Be Dancing”
B.B. King – “The Thrill Is Gone” X
Procol Harum – “A Whiter Shade of Pale”

(All tracks are original master recordings)

(These tracks will be available in Europe on PlayStation 3 system Nov. 17)

These tracks will be available for purchase as individual tracks, as well as “The Bee Gees Pack 01” on Xbox 360, PlayStation 3 system and Wii. Tracks marked with “X” will include Pro Guitar and Pro Bass expansions for $0.99 per song.


A Whiter Shade of Pale. For faen. Og keyboardet mitt har endelig shippa fra cdon også. :cloud:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Okay. De kunne bare shippa A Whiter Shade of Pale på disken uten noen andre låter og folk med keyboard ville fortsatt fått en fullverdig opplevelse. Dayum, nå må jeg iallfall ha dette.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#59
Ja det vil eie, og personlig vil jeg rocke til Stayin’ Alive. Plukket opp RB3 i dag etter sms fra Buggz om at spillet hans er på vei, klar SG-bandet spiller snart opp på Live!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#60
Jeg er så jævlig klar. Drittet (spill + keytar) må bare få ræva si hit fra et eller annet lager i Sverige.