Rollespill D&D and such .

Opprinnelig skrevet av Agradula@16.03.2005, 01.41
Har selvfølgelig spilt masse rollespill før. MERP, AD&D, Vampire the masquerade og dark ages, Paranoia, Dungeouns & Dragons 3rd edition.
Jeg forstår ikke hvorfor folk skammer seg over at de har spilt det.

Jeg er ihvertfall stolt over at jeg drev med det før.

Den characteren jeg har hatt som har overlevd lengst var en Dwarf: Battlerager i AD&D. Den sang og danset når den slåss og gikk i berserk modus. Alle visene, som jeg selv måtte lage teksten på hver gang vi var i fight (som var altfor ofte), handlet det selvfølgelig om øl eller gull. :D

YAY
190846​

hehe , sikkelig classic dwarf det da :p .

Edit : eller ikke helt klassiks da men :p , kunne se for meg Pwent fra Mithrill hall og greier jeg nå :p

Har vertfall Satt opp Drow Campaginen min igjen denna påsken , Denne gangen så valge de spillerne som var her og ha 2 fighters og 2 Wizards . Enkelt og greit.
plottet denne gangen handler om Den Vakre byen Menzoberranzzan , City of spiders. Selve Drow Byen. Charcaterne måtte beskrive hvorfor de har andre guder eller synspunkter en det som er vanelig for drow , som gikk ganske greit for noen :p.
Etter de hadde blitt ferdig med og lage seg Character og Biography (det var da 4 timer i Delay en hva som var planlagt.)

så fikk de gleden av og spille sin Drows siste dag før de skulle til akademisk og krigsføring skolene i byen , "melee- Magthere" og "tower of sorcce".
siden en Wizard Trener sitt første halv år med Basic våpen i byen så hadde noen gleden av og inponere og noen gleden av og ramponere for seg selv under den første lille perioden. (som vanelig så bruker spillerne veldig veldig lang tid før de kommer til hvodet eller små oppdarg i spillet som tok dem hele den første Sesjonen)

Skulle gjerne lært og spille slikt, men har desverre ingen å spille med tror jeg..
Er det ingen websider som har no informasjon om dette?`
Ellers så kunne jo alltids en av dere erfarne D&D spillere ta dere litt tid og skrive en lang og fin beskrivelse av "basiske" regler på PM til meg :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Artig faktum: Vin Diesel er self-confessed D&D-nerd.
Annet artig faktum: Den sykeste rollespill-relaterte anekdoten jeg har hørt er om en kompis fra Harstad som spilte Star Wars-rollespill. Han var en Ewok. En Ewok som hadde flere Dark Force Points enn Darth Vader. Sprekt.

Opprinnelig skrevet av Seadog@27.03.2005, 21.42
Skulle gjerne lært og spille slikt, men har desverre ingen å spille med tror jeg..
Ellers så kunne jo alltids en av dere erfarne D&D spillere ta dere litt tid og skrive en lang og fin beskrivelse av "basiske" regler på PM til meg :)
196811​
Ellers så kan du stikke innom Outland eller Avalon hvis de butikkene er rundt deg. Der kan du kjøpe en eller annen bok og inni dem finner du reglene og kan lese om verdenen og de forskjellige raqsene? Muligens så finner du også noen å spille med..
Men du kan også bruke google.com til å søke etter D&D rules..
Fant et par til deg nu:
http://homepage.mac.com/guyf/DnD/DnDRulesFAQ.html
og et forum.. http://www.dndadventure.com/cgi-bin/board/ikonboard.cgi

D&D ... tenk om vi kjente noen homonerder som bedrev slikt. Hadde vært kult. Dog, er det sikkert ikke så mange som har like mye drow-fetisj som meg. :flau:

Jeg mener å huske at vi har diskutert dette før og det var faktisk flere som hadde en aldri så liten drow-fetisj. Leste ikke dere noen spesielle bøker?

Opprinnelig skrevet av Luthien@27.03.2005, 23.09
Jeg mener å huske at vi har diskutert dette før og det var faktisk flere som hadde en aldri så liten drow-fetisj. Leste ikke dere noen spesielle bøker?
196851​
joa , lest en del drow bøker snart feridg med alle om Drizzt Do`urden mangler siste boka fra siste serien om han the twinblades vis det var den het .

mangler også 2 bøker om da Marton Baenre skal angripe mithrill hall.

mangler de 3 siste bøkene i war of the spider queen også. men en kompis av meg som er i canada skal kjøpe med seg 2 av dem.

lest The Dark elf triology , Starlight and shadows seriene , + 2 bøker av the hunters blade triology og 3 av War of the spider queen series.

samt. jeg har Underdark boka til Forgotten realms campagin settings , hele karte over Farûn , men har mista Forgotten realms Campagin setting boka der karte tilhørte , skal kjøpe meg The spider queen city boka snart samt , magic of faûrn så de som spiller magikere kan velge mellom 200 nye spells samt fra , Players handbook , Dragons magasine jeg har tror d er 3 stykker , Doungeon master guide , Monster manual 1 , Heros of the wild , Sword and Arms og psiconics handbook som er nukeluz sin.

har også spillt og runna Baldurs gate 1 , og 2 + Expansion pack , icewind dale 1 + exp pack og icewind dale 2 . og så har jeg lest baldurs gate 1 og 2 boka skal kjøpe meg throne of bhaal boka . :p mye info på en gang kankskje :p

Edit : Dama har forresten et par andre bøker fra Farûn jeg skal lese og en bok serie til om drizzt . må jeg bare skaffe meg icewind dale triology serien :p

Edit 2: hadde en dobble post jeg måtte slette. Jo jeg har drow fetisj på en måte ;)

Ooo, jeg spilte rollespill en gang.. Da het jeg Smørblomst og fikk en liten robot på størrelse med en fyrstikkeske, som ved uttalelsen av et lite ord, ble til en båt med bare plass til meg i. Og mens vi seilte over havet mot øya vi skulle starte eventyret vårt på, kunne jeg skimte en liten grotte full av gull og kister. (Alle de andre ble blinde, så jeg tror GM'ers var litt på min side :D ), men så turte jeg ikke å ta båten min og dra dit bort.. *sukk*
Angrer ennå..

Opprinnelig skrevet av Luthien+27.03.2005, 22.54-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@27.03.2005, 21.42
196811​
Ellers så kan du stikke innom Outland eller Avalon hvis de butikkene er rundt deg. Der kan du kjøpe en eller annen bok og inni dem finner du reglene og kan lese om verdenen og de forskjellige raqsene? Muligens så finner du også noen å spille med..
Men du kan også bruke google.com til å søke etter D&D rules..
Fant et par til deg nu:
http://homepage.mac.com/guyf/DnD/DnDRulesFAQ.html
og et forum.. http://www.dndadventure.com/cgi-bin/board/ikonboard.cgi
196845​
[/b]

Ah, takker så mye :)

Opprinnelig skrevet av Luthien@28.03.2005, 00.09
196851​

:/ Rolig i svingene a.

Gah. Har lest alt i sagaen om Drizzt, utenom siste i Hunter's Blades. MEN DET ER IKKE DET EMNET HANDLER OM.

Spiller aktivt D&D, ganske morsomt egentlig. Gruppa vår er litt i største laget da, 6 spillere+dm, så det hnder det blir en del kødd (akkurat nå er vi ettersøkt i x antall byer, og har drept et utall sivilister). DM'en vår har desverre en lei tendens til å drepe oss før vi blir skikkelig mektige. Vi er i level 7 nå, så statistisk sett har vi ikke lenge igjen å leve...

Opprinnelig skrevet av Kjøttfanten@28.03.2005, 08.01
Spiller aktivt D&D, ganske morsomt egentlig. Gruppa vår er litt i største laget da, 6 spillere+dm, så det hnder det blir en del kødd (akkurat nå er vi ettersøkt i x antall byer, og har drept et utall sivilister). DM'en vår har desverre en lei tendens til å drepe oss før vi blir skikkelig mektige. Vi er i level 7 nå, så statistisk sett har vi ikke lenge igjen å leve...
196959​
dere er vertfall heldige da. vi var en gruppe på først 3 som ble til 6 som ble til 9 :p , i tillegg så varte kampanjene våres ikke lenge før gm`en vi hadde sa " jeg har tenkt og starte ny campagin"
og sån forsatte det en stund til han sa " nei noen av dere tuller for mye noen av dere er for dumme jeg finner meg nye spillere". og siden da har jeg og et par kompiser lært oss og kjøre egene kampanjer for og mette våres tørst på rpg :p

Ni spillere, jeg synes seks er i meste laget, men heldigvis er det ofte ikke alle kan. Kan ikke fordra kamper som drar ut fordi spillere blir lei av å vente på deres tur, og prater om noe annet imens. Når det endelig er deres tur følger de ikke med, og kampene tar laaang tid.

Opprinnelig skrevet av Kjøttfanten@28.03.2005, 16.50
Ni spillere, jeg synes seks er i meste laget, men heldigvis er det ofte ikke alle kan. Kan ikke fordra kamper som drar ut fordi spillere blir lei av å vente på deres tur, og prater om noe annet imens. Når det endelig er deres tur følger de ikke med, og kampene tar laaang tid.
197116​
Det er ganske klisjè problem egentlig. det beste er og spille i gruppe. vis ikke kan det ta drit lang tid , feks da jeg spiller nå 2 grupper i Drow Campaginen min så kan det ta 2-3 timer før det blir nestes gruppe sin tur. og vi spiller som regel en hel dag så man blir somregel ganske tierd.

Dette har vi prøvd, men det fungerte bare halveis. Vi spiller for det meste om natten (stemningen blir en litt annen da), og da er det noen som bare skal sove litt mens de andre spiller, resten kan du vel tenke deg...

Hjalp litt da vi innførte soveforbud, men film, konsoll og trampoline (flott å hoppe om natten i mørket).

Egentlig foretrekker jeg å spille med maks fire spillere pluss dm, har faktisk spilt endel med bare to spillere og dm. Det var morro, har noen av mine bedre rollespillopplevelser derfra.

Opprinnelig skrevet av Kjøttfanten@28.03.2005, 18.45
Dette har vi prøvd, men det fungerte bare halveis. Vi spiller for det meste om natten (stemningen blir en litt annen da), og da er det noen som bare skal sove litt mens de andre spiller, resten kan du vel tenke deg...

Hjalp litt da vi innførte soveforbud, men film, konsoll og trampoline (flott å hoppe om natten i mørket).

Egentlig foretrekker jeg å spille med maks fire spillere pluss dm, har faktisk spilt endel med bare to spillere og dm. Det var morro, har noen av mine bedre rollespillopplevelser derfra.
197190​
hehe , blir vanskelig og holde seg seriøs blant gruppa vi har som spillere vis det er en konsoll i nærheten :p.

Det er utrolig digg og spille få en gang i mellom det vet jeg. Du får liksom gjordt så mye, mye mere . Spesielt pleier jeg og ha sånt med i starten at jeg spiller en og en person til "møte punkte" feks. da får spillerne tid til og utvikle Characteren sin litt og jeg blir bedere kjent med hvordan de er forskjellige i tilfelle jeg skal bruke det i mot dem senere :p , noe som klart kommer til og skje siden alle er drows :p.

Forøyeblikket nå har gruppa mi en litt vanskelig sammlings evne , siden 2 stykker er kokke læringer på samme plass, og en bor ute i Enebakk .

i Drow Campaginen min har jeg 2 grupper . 1 som er kommet lengere og kommer fra en annen drow by som jeg hadde laget selv som har falt i ruiner, de er 4 stykker. De følger forskjellige guder som gjør det vanskelig for dem og fungere som gruppe så de har separert seg . 1 som har blitt kiddnappet og skal Sacrifices til Lolth , En som har fått et kall fra sin gud og kjemper hardt for og få til et rituale for og slippe guden sin løs av Fangenskapet han holdes i. 1 som løper løpsk i oververden og utforsker og leiter etter en gruppe drows han jobbet for.

den andre gruppen befinner seg i Byen Menzoberranzan og Er under trening som Fighters og Wizards. de er separert i 2 siden de er i to forskjellige lokaler.

kozloz hvor bor du egentlig a ? sveio er hvor liksom :p? altid greit med nye Inspirerte spillere ;)

Bare innrøm det Crosis, jeg er sjef når det gjelder å "leke" drow i attitude osv.

hehe , du fikk vertfall sikkelig til Drow stilen med en gang .
Remy og J-m spiller ikke sikkelig drow style for og si det sån , og når de er ferdig med treningen og skal videre så får jeg se hva de gjør . mulig Alligemente dems skifter .