Rollespill D&D and such .

#1
jeg bare lurte på om det var flere en meg som spiller D&D , Forgotten realms eller lingende rollespill av gammel klasse? , pen and paper that is.
eller har prøvd det i det hele tatt da :p .
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Pen & pepper for laif, yo.

Men de kule folka spiller Rolemaster. Man er ikke mann før man kan utslette hele gruppa si ved å feilcaste en fireball (Wizard, Fire baselist level 8). :p
 
#3
hehehe :p , da veit jeg at gruppa di er happy på deg etter på og du sier bare "ups" :p .

selv jeg har vert et hatobjekt i rollespill. spille var egenmodifisert av en kompis av meg som alle blei hekta på for det funka så bra da old-gamemasteren våres svikta åss gang på gang .

jeg var en Halv-vampyr og jeg hadde drept flere spillere gang på gang :p enten var det uhel med terningene eller så var det at jeg ikke orka mere av den tåpelig måten de spillte på engang i mellom eller at jeg holdt på og dø selv og jeg lurte dem til og gjøre feil sån at jeg overlevde selv.

første gang jeg merka at folka ikke ville at jeg skulle være den fyren jeg spillte var da karakteren min døde og alle som spillte da jubla.
men det som var moro etter på var jo at jeg ble reddet i siste liten :p . så da fikk jeg grund nok til og jakte på flere av spillerne nok en gang ;).
 
#4
Jeg spilte D&D, Mage og Vampire før, men jeg har ikke spilt på et år. Grunnen er at rollespill tok opp for mye tid til at jeg kunne fortsette, men det var morro så lenge det varte.

EDIT: Det varierte hva jeg spilte, men den lengste karakteren jeg spilte med i D&D var human fighter, før en slem GM/DM likte tanken på at en necromancer dukket opp for å ta livet av karakteren min.
 
#5
hehhehe:p

godt d er flere en meg her som spiller/har spillt :p
 
#7
Han spiller nok enda gitt :p
 
#8
Selv har jeg aldri spillt D&D, eller lignende spill, men det virker ganske kult da...
Mange kule mennesker her i verdenen som har spillt D&D, Marilyn Manson f.eks... ;)
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Spillte Vampire for omtrent hundre år sida. Ga opp etter noen måneder da de jeg spillte med var den værste gjengen masete nerdegother evar.
Har ikke rørt noe PnP siden.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Frenzy@15.03.2005, 16.52
Selv har jeg aldri spillt D&D, eller lignende spill, men det virker ganske kult da...
Mange kule mennesker her i verdenen som har spillt D&D,  Marilyn Manson f.eks... ;)
190486​
Ooooooh! Det er jo nesten kult. Som sagt, det er en god del som har spilt, men de innrømmer det ikke fordi det er for nerdete.

Når det gjelder de negative erfaringene så er en sjelden gang en idiot som ødelegger for alle andre.. Ved f.eks å gjøre unødvendige ting eller oppføre seg som en drittsekk. Noen andre som har opplevd det?
 
#11
Jeg startet og spille rollespill, så flyttet vi for 3 år siden. Så jeg har ingen og spille med. Kjipt egentlig, syntes det var veldig morro.
 
#12
jau jau , jeg spiller enda jeg gitt , veit nok ikke om jeg klarer og gi opp :p ,
jeg er som regel Gamemaster da , siden forje gm vi hadde svikta oss big time .
og han andre gm`en er kokkelæring :p .
men jeg har heldig vis overtallt en kompis til og være gm en gang i mellom han oxo , gjør d greit gjør han . hehe da får jeg vertfall spillt litt jeg oxo.

forøverig har jeg 2 campanjer i gang en D&D , Forgotten realms. som handler om Drows der alle som blir med spiller Drow. men den har gått litt på kald is i det siste for jeg har lett for og bruke opp mine ideer ganske fort og la de som spiller få masse duppeditter og bli veldig mektige :p , noe jeg har tenkt og helt slutte med og gjøre alt vanskeligere.
vertfall det ene hinte jeg fikk fra en kompis av meg , siden da d er vanseklig er det moro ;).

den andre kampanjen jeg har er En fallout Pnp verson . funker ganske greit etter og tømt printeren for blekk for og skrive ut en 159 siders pnp manual :p ,
forøverig så ploter jeg hva som skal skje videre der da .
 
#13
Opprinnelig skrevet av salamando@15.03.2005, 17.14
Jeg startet og spille rollespill, så flyttet vi for 3 år siden. Så jeg har ingen og spille med. Kjipt egentlig, syntes det var veldig morro.
190505​

hvor har du flytta da ? vi trenger egentlig flere spillere.
for de fleste av spillera vi har begynner og gi opp virker det utsom.
spesielt nå som tekken 5 er ute så er d ikke så lett og få med alle på lasset :p
 
#14
Haha du hinta vel ikke til meg å nuke nå:p
Blir vel nesten nøtt til å spille jeg ettersom vi mest sansynelig skal være hos meg.. Blir morro med klassisk d&d igjen iaffal...
 
#15
Kanskje kanskje jeg skal gidde å være med :p Men vi får se... Om det blir noen classes som virker ålreit denna gangen, litt lei ranger og bygge derifra :p
 
#16
Opprinnelig skrevet av NukleuZ+15.03.2005, 19.26-->
Kanskje kanskje jeg skal gidde å være med :p Men vi får se... Om det blir noen classes som virker ålreit denna gangen, litt lei ranger og bygge derifra :p
190604​
[/b]
hmm , til gruppa med Chris som gm har vi :
1. Barbarian , Race ? , Jan-martin
2. Halfling , rouge - Luke
3. Fighter race ? - Joakim (første gang han prøver)
4. Drow Wizard - Meg :p

vi trenger : en cleric muligens , ganske greit og ha ellers er d free choice for vi har 2 tanks :p

<!--QuoteBegin-[oX

,15.03.2005, 18.44]Haha du hinta vel ikke til meg å nuke nå:p
Blir vel nesten nøtt til å spille jeg ettersom vi mest sansynelig skal være hos meg.. Blir morro med klassisk d&d igjen iaffal...
190578​
ingen ting som slår D&D egentlig , men noen ganger er det greit med variasjon :p
vis vi skal kjøre helt plain classic så kanke jeg være drow , men det duger nok for d :p , lurer på om jeg skal tveaken helt gjøre han snill og greier :p
 
#17
Opprinnelig skrevet av Crosis+15.03.2005, 20.36-->
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@15.03.2005, 19.26
Kanskje kanskje jeg skal gidde å være med :p Men vi får se... Om det blir noen classes som virker ålreit denna gangen, litt lei ranger og bygge derifra :p
190604​
hmm , til gruppa med Chris som gm har vi :
1. Barbarian , Race ? , Jan-martin
2. Halfling , rouge - Luke
3. Fighter race ? - Joakim (første gang han prøver)
4. Drow Wizard - Meg :p

vi trenger : en cleric muligens , ganske greit og ha ellers er d free choice for vi har 2 tanks :p
190659​
[/b]

Haha cleric av alle ting....


Jeg får se på rollsa først..... Du hadde jo helt syke... Så titte om det er noe jeg gidder å satse på..
 
#18
Opprinnelig skrevet av NukleuZ+15.03.2005, 20.53-->
Opprinnelig skrevet av Crosis@15.03.2005, 20.36
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@15.03.2005, 19.26
Kanskje kanskje jeg skal gidde å være med :p Men vi får se... Om det blir noen classes som virker ålreit denna gangen, litt lei ranger og bygge derifra :p
190604​


hmm , til gruppa med Chris som gm har vi :
1. Barbarian , Race ? , Jan-martin
2. Halfling , rouge - Luke
3. Fighter race ? - Joakim (første gang han prøver)
4. Drow Wizard - Meg :p

vi trenger : en cleric muligens , ganske greit og ha ellers er d free choice for vi har 2 tanks :p
190659​

Haha cleric av alle ting....


Jeg får se på rollsa først..... Du hadde jo helt syke... Så titte om det er noe jeg gidder å satse på..
190669​
[/b]
jau , men veit ikke om chris vil god kjenne det da , får bare håpe på det

cleric er jo ganske greit og spille vis du har gode rolls , vis ikke blir d et helt helvete :p , håper bare på at vi har 2 tanks som klarer og overleve j-m er alt for flink til og rote seg bort derfor er d bra han spillr tank så slipperhan og knote med alt annet .

pluss at det er Party basert denne gangen så vislipper og vente på tur.
 
#19
Jeg spillte D&D pnp en gang... Men det holdt ikke lenge, spillte et selvmekket asiatisk ninja PnP spill som også hadde innebygget strategi, vi kunne bygge byer osv osv, kanskje det kuleste spillet jeg har spill noensinne... Var en kamerat av meg som laget hele konseptet samt regler osv osv... Var helt forbanna genialt... Men PnP rpgs tar alt for mye tid til at jeg orker engasjere meg, pluss at jeg ikke vet om noen som er nerdete nok til å spille det, de fleste jeg kjenner ville heller foretrukket å skru på bil...
 
D

Deleted member 365

Gjest
#20
Har selvfølgelig spilt masse rollespill før. MERP, AD&D, Vampire the masquerade og dark ages, Paranoia, Dungeouns & Dragons 3rd edition.
Jeg forstår ikke hvorfor folk skammer seg over at de har spilt det.

Jeg er ihvertfall stolt over at jeg drev med det før.

Den characteren jeg har hatt som har overlevd lengst var en Dwarf: Battlerager i AD&D. Den sang og danset når den slåss og gikk i berserk modus. Alle visene, som jeg selv måtte lage teksten på hver gang vi var i fight (som var altfor ofte), handlet det selvfølgelig om øl eller gull. :D

YAY