RPG til GameCube?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1
Jepps, jeg leter etter ett RPG-spill GameCube mens jeg venter på Super Paper Mario. Desverre har jeg ikke peiling på hva som finnes der ute, og tenkte jeg skulle spør etter hjelp. Fant ikke noen "Anbefaler dere dette spillet"-tråd, så ikke drep meg om jeg ikke skulle laget en egen tråd :usikker:

Menmen som sagt, jeg kunne tenke meg ett seriøst, solid og stort RPG-spill, gjerne litt avansert. Ett som kan holde en i ånde i lange tider. Det eneste jeg har til Kuben er Paper Mario: The Thousand-Year Door.
Så! Noen forslag? Setter pris på svar B)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Har ikke spilt noen av dem selv, men Baten Kaitos og Tales of Symphonia har fått en del gode omtaler.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#3
Kikket rundt litt nå, og blant dem som poppet opp var de to du nevnte Thinaran. De så jo begge interresante ut, og jeg likte cell-shadingen på Tales of Symphonia. Baten Kaitos så veldig komplisert ut... Noen som har prøvd og kan anbefale? Tales kanskje ;)
 
#4
Kjempegode spill begge to. ToS har en fin cel-shadet grafikk, artig kampsystem og enorm replay value. Historien er omdiskutert, men jeg syns den er ok. Spillet tar vel rundt 40 timer om du dropper de fleste sidequestene. Selv har jeg rundet ti ganger fordelt på over 320 timer.
MenBaten Kaitos er bedre syns jeg. Kampsystemet er veldig bra. Det er ett turbasert kortsystem hvor du må reagere raskt. Når kortene dukker opp så har x antall sekunder på å velge de riktige kortene som gir deg best mulig comboer. Du kan ikke sitte å lese Ringenes Herre mens du hamrer på A-knappen som på ToS. Historien er veldig interessant, noe av det beste jeg har opplevd etter min mening. Grafikken er også veldig flott til tider. Spillet varer omtrent 60 timer og man har ikke særlig grunn til å spille det om igjen.
De to, pluss Baten Kaitos Origins og Paper Mario:TTYD er RPG alle gode RPG du burde ha til GC. Favoritten min er BKO.

Kjempegode spill begge to. ToS har en fin cel-shadet grafikk, artig kampsystem og enorm replay value. Historien er omdiskutert, men jeg syns den er ok. Spillet tar vel rundt 40 timer om du dropper de fleste sidequestene. Selv har jeg rundet ti ganger fordelt på over 320 timer.
Men Baten Kaitos er litt bedre syns jeg. Kampsystemet er veldig bra. Det er ett turbasert kortsystem hvor du må reagere raskt. Når kortene dukker opp så har x antall sekunder på å velge de riktige kortene som gir deg best mulig comboer. Du kan ikke sitte å lese Ringenes Herre mens du hamrer på A-knappen som på ToS. Historien er veldig interessant, noe av det beste jeg har opplevd etter min mening. Grafikken er også veldig flott til tider. Spillet varer omtrent 60 timer og man har ikke særlig grunn til å spille det om igjen.
De to, pluss Baten Kaitos Origins og Paper Mario:TTYD er RPG alle gode RPG du burde ha til GC. Favoritten min er BKO.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
For å komme med min mening, kan jeg si at jeg prøvde å spille Tales of Symphonia i cirka en time men fant ut at det var omtrent like artig som å skjære av seg tunga. Så veit du det, iallfall.

Katten Beit Oss har jeg enda ikke prøvd, men jeg har litt lyst.

Bare litt, da.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Teller Eternal Darkness som RPG? Egentlig survival horror, men historien og karakterene er så bra skrevet at det likegodt kunne vært det. Magisystemet er og såpass manøvrerbart at det passer.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
SITAT(Tales @ 09.04.07, 18.19) 60143
Kjempegode spill begge to. ToS har en fin cel-shadet grafikk, artig kampsystem og enorm replay value. Historien er omdiskutert, men jeg syns den er ok. Spillet tar vel rundt 40 timer om du dropper de fleste sidequestene. Selv har jeg rundet ti ganger fordelt på over 320 timer.
MenBaten Kaitos er bedre syns jeg. Kampsystemet er veldig bra. Det er ett turbasert kortsystem hvor du må reagere raskt. Når kortene dukker opp så har x antall sekunder på å velge de riktige kortene som gir deg best mulig comboer. Du kan ikke sitte å lese Ringenes Herre mens du hamrer på A-knappen som på ToS. Historien er veldig interessant, noe av det beste jeg har opplevd etter min mening. Grafikken er også veldig flott til tider. Spillet varer omtrent 60 timer og man har ikke særlig grunn til å spille det om igjen.
De to, pluss Baten Kaitos Origins og Paper Mario:TTYD er RPG alle gode RPG du burde ha til GC. Favoritten min er BKO.
[/b]
Hmm. Hvordan fungerer kampsystemene i de to spillene litt mer presist? Er Baten Kaitos mer "seriøst" enn det andre? Og har man gode valgmuligheter for teamet/mannen sin i begge?
Jeg synes kanskje BK så litt ... uhm ... tungt ut. Liker spillene litt lettere jeg.

Yetipants: Hva gikk galt med ToS?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
For å si det sånn så rakk figuren min å gå omtrent ti meter og gjennomgå en enkelt slåsskamp på den timen jeg "spilte". Resten av tida brukte jeg på å lese svada om masse drit jeg har fortrengt. :p
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#9
SITAT(Yetipants @ 09.04.07, 22.08) 60188
For å si det sånn så rakk figuren min å gå omtrent ti meter og gjennomgå en enkelt slåsskamp på den timen jeg "spilte". Resten av tida brukte jeg på å lese svada om masse drit jeg har fortrengt. :p
[/b]
Jeg digger dette spillet når jeg er i humøret til det, og har spilt igjennom det to ganger nå, men dialogen i dette spillet er ofte grunnen til at jeg stopper opp i lange perioder. Hver gang en av folka åpner kjeften (ofte), får jeg vondt i hjernen. Pratinga er spektakulært elendig. Heldigvis er spillet selv horribelt morsomt.
 
#10
SITAT(Tutankoopa @ 09.04.07, 20.23) 60176 Hver person har ett deck hver i BK:EWatLO. Når det er Kalas sin tur så dukker Kalas sine kort på skjermen. Du starter først med bare tre kort framme(etterhvert som du går opp i lv så får du flere) og hver gang du bruker ett kort så blir ett nytt tilfeldig kort fra decket valgt ut. Både offensive, defensive og item kan dukke opp. Når det er Kalas sin tur til å angripe så velger du offensive kort. Hvert av de kortene har en til fire nummere på seg. Du velger kortet med grå analogen og nummeret med den gule. Målet er å lage en rekke ut av de nummerene for å gjøre mest mulig skade. F.eks: 1,2,3,4,5 eller 5555 eller 33 444vil gi xx prosent mer skade. Det samme gjelder når fienden angriper.
Det finnes over 1000 kort i spillet som du kan ha i deckene, så man har del valgmuligheter ja. Skjønner ikke helt hva du mener med mer seriøst.
Kampsystemet er litt annerledes i BKO. Det spillet har ikke kommet til Europe og det kommer heller regner jeg med
 
#11
Det som ødela BK for meg var at man har null frihet til å gå hvor man vil. Som du kanskje vet så er verdenen i BK delt opp i øyer som svever i himmelen. Vel, man drar fra øy 1 til øy 2 til øy 3 osv. Så da jeg endelig kunne dra hvor jeg ville (altså, tilbake til alle øyene jeg hadde vært på) var jeg lei. Men det er nå bare meg det.

ToS har jeg derimot klart to ganger, for det er et morsomt kampsystem. Historien er ok og voice-actingen er fæl, men det får så være.

Skies of Arcadia: Legend er et annet bra RPG til GC. Søk litt på det og spør hvis du lurer på noe :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Disse beskrivelsene av Katta Beit Oss minner meg om et av de første spillene jeg kjøpte til kuben: Lost Kingdoms. Det var noe sånn cardbattle-styr der også, og litt mer actionpreg over kampene. Husker også at grafikken var spektakulært elendig og at jeg ikke har spilt det på årevis.
 
#13
Ja, det var også et av mine første spill til GC. Jeg mener å huske at det var et helt ok spill, men det ble så vanskelig på sistebrett at jeg gav opp. Ville vært litt morsomt å spilt det igjen, ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Syntes det var litt Diablo-preg over det, og Diablo er jo artig. Men ja, kortkampsystemet var litt... ikke så veldig artig. Kan sikkert selge mitt eksemplar hvis noen er interessert.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#16
Hmm, har sjekket litt på de fleste spillene dere har skrevet opp har, og jeg tror muligens jeg faller mest for Tales of Symphonia. Men annet enn ræva voice-acting, hva mer er negativt med spillet?

Tales: Med at det ikke er så seriøst tenkte jeg på om det er litt lettere om du skjønner (ikke vanskelighetsgrad).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
All teksten man må lese er, som tidligere nevnt, helt på bærtur og like interessant som varedeklarasjonen på melkekartongene.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#18
Hehe :D

Nei, det er sannelig ikke lett å velge seg ett spill når man ikke har så mye peiling på sjangeren. Etter å ha lest anmeldelser av BK og ToS fikk jeg plutselig mer lyst på Baten Kaitos siden kort-systemet virket veldig artig. Jeg får nesten gjøre som vanlig, stole på magefølelsen. Jeg hater nemlig å kjøpe ett spill som jeg i etterkant skjønner at bare var piss. Det er det verste.
 
#19
Sånn som jeg gjorde med ToS. Vel... ikke helt piss. Gadd jo å spille gjennomm det. Var moro nok, men historien var virkelig dårlig. Byttet det bort etterpå og har ikke angret.