Rykte: Ny Xbox hos EA?

SHDR

Gullmedlem
#22
Tror Pure har rett, gitt. Vi ville nok hørt om ei ny krysskasse, merk hvor lang tid det tok mellom NGP ble annonsert og PSVita ble vist fram.

Min teori er at både Sony og MS vet at konsollmarkedet er på hell (stemningen rundt konsoller er ikke sånn dritheit i spillbransjen om dagen, på GDC var det for eksempel veldig tydelig at et generasjonsskifte er på ferde -- det er ikke lenger finansielt forsvarlig å bygge AAA-spill når du kan tjene like mye eller mer på langt mindre risikable webspill og Apple har en langt større og mer lett tilgjengelig plattform i iOS -- iPad har solgt raskere enn x360 og PS3 gjorde, og hovedbruksområdet er spill) og jeg tror ikke andre enn de aller største utviklerne og utgiverne vil klare å overleve en ny konsolltransisjon (legg merke til at mellomskiktet i konsollspillmarkedet har svunnet hen, alt er nå enten XBLA-grade stuff eller megadyre AAA-titler).

Det er nå så dyrt å utvikle spill, selv med moden teknologi som UE3, at den nye investeringen i teknologi og den uunngåelige budsjettøkningen som følge av enda høyere forventninger til grafikk kan knekke ryggen på store deler av bransjen. De eneste som ser ut til å ønske seg nye konsoller er kjernepublikummet, og de er ikke lenger en spesielt lukrativ målgruppe siden den aldri vokser og bare vil ha mer.

Vi får se, jeg har et ganske klart bilde av hvordan jeg tror framtiden vil se ut, men siden jeg spekulerer og lukter på vinden heller enn å faktisk ha kilder kan jeg selvsagt ta totalt feil.
 

Lillegutt

Welcome to the poopdeck.
#24
2013 fortsatt ingen ny krøsskasse..
Men men.
Vi får se hva som skjer...
Hm.