Så hvem vant E3 2012

Hvem vant E3 2012?


  • Totalt antall stemmer
    24

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#22
Lite fokus på 3D i år forresten, spesielt fra Sony men tildels også 3DS som ikke fikk så mye kjærlighet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
Vel, gjett hva. Alle tre konferansene var grisekjedelige. Det tror jeg er første E3 der det har vært tilfellet for meg. Konferansemessig var det vel Ubisoft som vant, både pga ufrivillig humor ved at presenterne hatet hverandre og ved at de faktisk viste mest gameplay. Jeg så ikke Sony sin konferanse (stå opp kl 03 for E3 lolnei), men plukket frem The Last of Us i etterkant. Jeg stemte på Nintendo pga Pikmin 3, det var det eneste jeg virkelig fikk lyst til å spille av alt som ble vist. The Last of Us virker fett, men jeg fikk altfor mange Uncharted-vibber (dvs jeg har spilt det før). Tomb Raider/Lara Croft var jeg og nysgjerrig på, men det de viste skuffet skikkelig og jeg håper ikke det er representativt for hele spillet (antageligvis). Zombie U kan enten bli fett eller skikkelig møl, men jeg avventer mer info før jeg gjør meg opp en mening. Helst venter jeg på en review når den tid kommer. Konsollen skal jeg nå uansett ha, så får vi bare se hva som virker kulest ved launch. Batman-by har jeg ikke fått anskaffet enda, så hvorfor ikke på Wii U? De viste uheldigvis ingenting som vi ikke kunne ha fått til like bra med en analog stikke. Styr batarang med gyro whoopdedoodle-doo! :sukk:
 
#26
Siden jeg har vært veldig glad i spill siden jeg startet med Tekken 2, 3 og Pokemon Blå/Gul/rød. Spessielt når jeg lånte Zelda OoT på N64 og fikk min egen Gamecube ved launch. Derfor har jeg de fleste år vært spent på E3, og generelt nyheter, husker jeg syntes det var veldig spessielt med Club Nintendo blader og de nyhetene som kom der.

I år hadde jeg litt sånn nostalgiske vibber over E3, selv om jeg spiller generelt veldig lite. Tror det har noe med en ny Nintendo konsoll og forventinger til nyheter og specs etc. Jeg ser fram til litt nostalgi ved å glede meg til en ny konsoll fra Nintendo og spessielle first party eksklusive. Merker jeg ble lettere skuffet, da jeg ikke har noe spess forhold til New super mario og ikke i det hele tatt til Pikmin-serien. Tviler ikke på at Pikmin er bra(det jeg så av 3,var nice), men har aldri testa det ut sikkelig på GC. Så hvor er de andre solide Nintendo IP'ene? Jeg regner med det kommer, noe som er kurrant nok, men å ha et sikkelig Nintendo spill ved en Nintendo konsoll launch, hadde smakt godt. Hva med et action-racing spill med en mer "voksen" Captain Falcon. Eller noe som Vanquish 2 kun for Wii U:p

Syntes iallefall Microsoft sin konferanse var dårlig, greit nok med de multiplatform spilla som ser greie ut. Halo 4 virker bra og pent, men er liksom så mye av det samme. Alt dette Kinect styret gir ingenting. Samme med den derre Wonderbooken fra Sony, sikkert spessielt for noen, men ser meget uintressant ut. Last of Us ser fett ut, merka litt Uncharted jeg også, men iallefall skal ND ha cred for å pushe spill mtp grafikk og det tekniske. Lurer på hva de kan mixe med en PS4 i framtiden.. Savnet noen sikkelig gode og spessielle nyheter til Vita også. Nintendo konfen var hypet opp sikkelig for mange tror jeg og derfor var vel resultatet desto mer kjedelig. Hadde det ikke vært for konsollen Wii U så, hadde det vært nesten like jalla som MS. Ubisoft konfen var grei og hadde ny IP, noe som gjør show som E3 mye mer spennende. Husker nærmest ingen ting fra EA sin så det sier sitt.

Blir vel:
Ubisoft
Ca delt Nintendo/Sony
MS
EA.

Generelt lettere sagt rimelig treig E3. Dog skal vel sies at det også sikkert er mange som har forventninger som ikke er realistiske.

Sånn ellers håper vi ser Zelda HD før siste del av levetiden til WiiU. Twilight princess var jo siste del av GC og Skyward Sword var siste del av Wii, så det er jo mulig vi må vente..?
 
#27
God War: Ascension så like brutalt ut som alltid, akkurat det vi ønsker! Wonderbook var... la oss bare glemme den...
Wonderbook var det mest interessante Sony hadde å by på—selv om jeg tror ideen er dårlig hadde jeg ikke sett den før. God of War 4 gleder jeg meg til å spille hvis jeg noen gang orker å komme meg gjennom God of War 2 og 3.

Dette kunne egentlig ikke føltes som en større kontrast til da dem lot folk spille Wii for første gang. Det var en E3 hvor folk flokka seg rundt det nye Svampebob-spillet bare fordi det var maskinen i Nintendo-boothen med minst kø.
Jepp. Det var mitt eneste E3 (2006), og det var det beste E3. Ny PlayStation, Ny Wii, og temmelig fersk Xbox, og avfyring på samtlige kanoner. De viste jo også fram både splitter nytt Mario, Metroid, Zelda, Wii Sports og Excite Truck, så stjernene stod i god posisjon over Kyoto den uken.

Hvem vant E3? Apple, får man vel anta. Jeg tror Nintendos nært forestående undergang er overdrevet, dog, men det lukter definitivt av at Microsoft og Sony sine budsjetter og ambisjonsnivå er skrumpet inn. Tror ikke noen av dem egentlig ønsker seg nye pengesluk i form av PS4/X720, men spørsmålet er jo hva som er alternativet.
 

Kilik

Lokal moderator
#29
Egentlig er Wii U en enorm helomvending.
I 2006 var beskjeden at spilling skulle gjøres så enkelt, intuitivt og tilgjengelig som mulig. Vanlige spillkontrollere hadde blitt for komplekse med for mange knapper. Kontrollen skulle ufarliggjøres ved at den skulle se ut som fjernkontrollen til TV-en din og med svært få knapper så selv bestemor kunne være med på leken. Nå lanserer de en kontroll med rekordmange knapper og en ekstra skjerm som for bestemor kan minne mer om en datamaskin enn en spillkontroll.
 
#30
Jeg skjønner enda ikke hva greia med Wii U er. Er det egen konsoll eller en add-on til Wii? Hva er poenget med den?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#31
Det er en egen konsoll. Poenget med den er å spille TV-spill.
 
#32
Wonderbook var det mest interessante Sony hadde å by på—selv om jeg tror ideen er dårlig hadde jeg ikke sett den før. God of War 4 gleder jeg meg til å spille hvis jeg noen gang orker å komme meg gjennom God of War 2 og 3.
Vel med din logikk så burde endetarmen til Martin være interessant, siden vi ikke har sett den før. At du ikke har kommet deg igjennom God of War serien er jo kjipt, spesielt God Of War 2, som eide.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Egen konsoll og jeg skjønner faktisk ikke hva som har bidratt til misforståelsen. De har vist frem den nye konsollen og kalt det en ny konsoll, det har vært diskusjoner rundt grafikken og hvor sterk/rask den er, nytt diskformat med 25Gb lagringsplass...
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#39
I det store og det hele tror jeg mye av forvirringen (som også rammet meg til å begynne med) grunner i at de brukte betegnelsen "U" i stedet for det mer tradisjonelle "2". Hadde vel også vært litt forvirrende hvis Sony kom drassende med Playstation U.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#40
Hadde de kalt den "2" hadde jeg spydd. Heller et helt nytt navn.