Boka er småkul, men som Lodin sier gjelder det å ha litt sansen for langdryk sovjetæra sci-fi. Jeg kom sånn 70% ut i den før jeg glemte det hele litt bort, men burde vel gjøre meg ferdig nå før Clear Sky lander. Apropos: 1 dag og 9 timer igjen. :gal:
Jeg bestemte meg forresten for å gi det originale Stalker en sjans før Clear Sky landa, og det er jammenmeg feite saker. Har nettopp kjempa så jævlig for harde livet at det faen ikke går an, da: Skulle gjennom Bloodsucker-tunnelene inn til Agroprom for å hente noen filer på militærinstituttet, men klarte mirakuløst nok å overse Streloks stæsj nedi der. Verre skulle det bli når jeg rakk å komme ut av tunnelen i circa 3 sekunder før jeg egga på meg hele militærstyrken på instituttet der, og etter å ha saktens drept sikkert oppimot 20 stykker av dem, dro jeg med meg filene og stakk. Ti sekunder etter min flukt fra selve bygget ble jeg gruppevoldtatt av vaktposten utenfor, hvor jeg fortsatt bare hadde ussel pistol og sliten hagle, mens de hadde AK-er og det som verre var. På et eller annet vis kom jeg meg videre fra dem, før jeg møtte på enda ni faens soldater ved områdeskiftet til Garbage. Det tok et par forsøk, kan du si. Når jeg endelig kom meg gjennom og trodde jeg var ferdig, tror du faen ikke det er bandittraid på togstasjonen. Uten noe hjelp overhodet fra resten av niggerne der klarte jeg til slutt å cappe alle 12 av dem, og det er vel circa der jeg er nå. Og nå må jeg tilbake. Fordi jeg glemte det jævla stæsjet i tunnelene. Fitte.