Saints Row 2 [360, PS3, PC]

Lodin

Der Waaaah
Woot! På fredag kommer etterfølgern til en av de bedre GTA klonene noensinne og jeg gleder meg ihvertfall. Nok en gang skal man med helgenene ta over byen Stillwater og mye er ved det samme. Tre nye gjenger og mye av geografien er endra, men har man spilt enern vil man kjenne seg igjen. Det er nødvendigvis ikke negativt siden Volition denne gangen har fokusert på å gjøre spillet stabilt ( :p ) og legge til mest mulig ekstra galskap. Denne gangen kan man ikke bare fritt endre utseendet på karakteren sin, men og endre kjønn, stemme og selv ting som ganglag og slåssestil. Selv hvordan man skal disse folk får man bestemme. Alt fra å flippe fuggern til å teabagge er med og selv et move som heter "the wanker" dukker opp.
Det er derimot ikke bare her stylinga slutter. Nok en gang kan man modde samtlige biler og spare omtrent så mange man vil, man får og en liten underavdeling med Saints man selv velger klær til samt at man får bestemme hva slags interiør kåkene skal ha.

Ellers virker det som gameplayet er rimlig likt, man spiller minigames for å bygge respekt som man bruker for å åpne historien. Såvidt jeg veit er samtlige av de gamle med, men mange fler dukker og opp. I streaking gamet skal man beine fra purken naken lengst mulig... Hvorfor noen respekterer det aner jeg ikke, men man kan forøvrig også spille gjennom resten av greia naken (med sensureringa fra Sims). I Fight Club skal man inn i en ring og denge opp til åtte andre karer. Av det lille jeg har sett av fightingsystemet virker dette nærmest som et eget lite wrestling spill. Dette bør man forøvrig og gjennomføre naken ganske enkelt fordi man kan. =D Ellers er det Septic Avenger hvor man skal spraye folk og biler med en bæsjetruck, Heli-Assault hvor man går bananas med et angrepshelikopter og forøvrig er leiemordene gjort enklere siden folka er lettere å finne og forsikringssvindlinga gjort mer som Burnout. Uansett er det nå så mange ting å gjøre at man slipper å grinde de man ikke liker for å kunne komme videre i storyen har det blitt lovet.

Coop har de som seg hør og bør lagt til. Hele greia kan spilles med to personer og oppdraga utvides på logiske måter. Fler fiender og sånt vil man tro. Det er og mer tradisjonell death matching med samt gjengkriging med 6 vs. 6 personer, men desverre har de fjerna de permanente klanene man kunne lage i enern. Vil uansett tro coopen veier opp for dette.

Når det gjelder soundtracket har de denne gangen leid seg nok av gromme saker. Riktignok er alle tre rockestasjonen fulle av moderne emognurr, men easy listening og klassisk kanalene dukker nok en gang opp samt en 80 talls stasjon som har Take on Me og Final Countdown på plakaten og det er det viktigste. Man kan selvfølgelig nok en gang kjøpe samtlige låter i spillet og mekke egne playlists til MP3 spillern.

Slippdatoen til PS3 og 360 er som nevnt på fredag mens de som vil spille på PC må vente til neste måned. Den sjette ryktes det, men hadde jeg gått for den versjonen hadde jeg venta å sett hvor stabilt det er først. Konsollport og alt det der. :tenke:

Skal vi se:
Hjemmeside
Trailere (med Gary Busey av en eller annen grunn)
Soundtracket

Her driver forøvrig utviklerne å spiller og prater om det akkurat nå, men det spørs hvor mye lenger.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Jeg likte eneren veldig godt, men fullførte det av ukjente grunner aldri. Har iallfall forhåndsbestilt dette på platekompaniet, og gleder meg masse til å ta fatt på det. Joiner gjerne litt co-op hvis noen vil det.

Lodin

Der Waaaah
Hvis det er til 360 høres det ut som en plan. :p

Sånn ellers: i et annet minigame skal man være hore... Man sitter baki en bil med noen man har plukka opp og må bruke stikkene for å "betjene" vedkommende. I coop er kunden en kjendis så den andre spillern må kjøre fra paparazzi mens de baki driver på. Jesus. XD

CockMcBalls

El Sabor Professional
Hva med det minigamet der man kjører mot klokka på en brennende ATV, og for å mer tid må kjøre på mennesker? Classy!

Har spilt det en god del, likt sr1 bare hakket bedre og uten framerate issues.

Men det føles litt 2006, og jeg hoppa fint over til fallout3 uten å se tilbake.

ja gitt det var trist, får banne meg da vet du kukkhue.

Oh, wait. you cant.

Sug deg til toppen.

Der søg du lodin kjapt gitt.

Ja, ban meg over dette du værsågod, å nei han snakker om ett spill som ikke er ute enda...Grr. han har piratkopiert det sikkert! la oss grine.

Hadet. antar jeg.

Hei igjen.

En ting som er morro å melde om SR2 er att du endelig nå kan leke ninja gaiden midt i en storby, de har virkelig beefa opp våpenutvalget.

Endre

Ødela forumet
Har spilt dette bittebittelitt hos en kamerat, men ikke laget en egen person enda. Var usikker på om jeg skulle kjøpe det i det hele tatt, siden det virket som et steg tilbake fra GTA IV på flere områder, men jeg klarte ikke dy meg (Komplett.no har hatt det på lager lenge). Det virker mer som en åndelig oppfølger til San Andreas, med tanke på at styringa er mer tilgivende/mer morsom, og noen av bilene har mye drøyere (noen vil kanskje si urealistisk) aksellerasjon. Og at det er så usannsynlig mye smågreier man kan gjøre. Det gjenstår bare å se om det blir moro.

Grafikken (og produksjonsverdien generelt) er forsåvidt en god del dårligere enn GTA IV, men det var forventet. Mitt håp er at spillet vil belønne deg med morsomme kjøretøy, våpen og generelt være mer moro å spille enn GTA IV, og at co-op fungerer bra. Finner det vel ut snart.

Redigert: Fjernet bannen til Hazen, siden dette virka mer som en personlig greie mellom han, Lodin og CockMcBalls, og han ikke direkte oppfordrer til piratkopiering. Litt fyldigere inntrykk hadde ikke gjort noe, men det kommer kanskje?

Jeg er generelt dårlig på og skrive store intrykksartikler, heller bare små kommentarer. Men jeg kan svare på ditten og datten.

Lodin: Jeg skjønner du er grinete over att jeg har lasta det ned, men som sagt kjøper jeg alt som er fett og bruker nok av tusenlapper på spill. Så slutt å behandle som om jeg er en røver og ban meg uten grunn. det blir så teit.
Jeg er dritutålmodig og liker å få ting tidlig derfor gjør jeg det jeg gjør, men jeg gjør ikke kun det. Ikke lat som om du aldri har lasta ned noe.

Cockmcballs: Du trenger å lære deg hvordan man snakker til folk, jeg har aldri gjort deg noe og hadde du oppført deg sånn ute blandt folk hadde noen slått deg ned rimelig fort.

Om jeg plager dere så innihelvete med å skrive om spill jeg har som ikke er ute enda, så skal jeg ikke gjøre det igjen. Greit?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
La dramalamaen være igjen i stallen'a gutta.

Uansett så lurer jeg faktisk på om jeg skal kjøpe dette her etterhvert, virker lovende. Bare litt synd at det kommer i samme måned som Fable 2 og Little Big Planet.

Lodin

Der Waaaah
Woot! Shit owns også videre. Både kjøring og skyting er kraftig forbedra og hele spillet er stappa med minigames. Fikk de gunnerne etter å leke snut noen runder. I praksis skal man cruise rundt med en kameramann og drepe folk som forsøpler og denger ektefellene sine. Akkurat som på Cops. Sånn ellers er zombie minigamet fantastisk. Left 4 Dead er ikke så nødvendig lenger. :p
Kuttescenene er slett ikke så verst heller. Johnny Gatt eier mer enn noensinne.

Jeg har sett på mange anmeldelser på spillet, men er fortsatt i tvil om jeg burde kjøpe dette spillet. Kanskje jeg heller skal gå for Dead Space eller Prince of Persia. Hmsk hmsk.

Lodin

Der Waaaah
Kanskje du bør titte på siste posten min i spillshizzletråden?

Sånn ellers runna jeg siste story mission i går og det var episke greier. Nå styrer jeg hele jævla byen, eier halvparten av sjappene og kler meg som en rabiat voodooprofessor med en pimpcane som skyter haglepatroner. Høydepunkter var samuraiduellene, den gangen jeg tok over et hangarskip og forsvarte det fra 10 helikoptere og 75 mann, den gangen jeg smugla radioaktivt avfall oppi blekket en kar skulle tatoveres med, da jeg hoppa ut av en bil i fart og surfa på et lik og første gang jeg sang Take on Me.
Er ikke så mye mer jeg har lyst til å gjøre der, men at det skal runnes igjen om noen måneder når alt er stille på spillfronten er det liten tvil om. Blir med ei latinokjerring da siden det vistnok er den nest beste stemmen.