Jeg skulle ønske jeg hadde penger tilbake i 2004, for da skjønte jeg utmerket godt hvorfor DS ville vinne over PSP. Den eneste feilen jeg gjorde var å anta at PSP ikke ville klare å få et så stort grep om markedet som den har. Synd jeg ikke skrev en tilsvarende sak om x360, PS3 og Wii. Da ville jeg kunne kalt meg NEStradamus. Videospillprofet.
Either way. PS3 selger mindre enn x360 i USA i en måned der Microsoft har fått en real bredside PR-messig på grunn av RROD-problemene, mens Sony satte ned prisen på PS3-en med $100. Riktignok bare en halvfalsk kind-of-priskutt fordi de faser ut en modell, but still! Det var veldig billige PS3-er på salg i Amerika i forrige måned.
At Wii selger er ikke noen overraskelse. Enhver med hjerne kunne se det komme. At den selger mer enn DS er litt mer overraskende, særlig siden det fortsatt ikke er lenge siden nyeste Pokémon kom ut.
PS3 = teh d0med. Selv om de kutter prisen og får servert en gigantisk mulighet av MS klarer de ikke umiddelbart å kapitalisere. På den annen side selger visstnok PS3-en bedre i Europa og Australia, og selvsagt i Japan. Så kanskje x360 til slutt blir "den amerikanske" konsollen, mens PS3 blir "resten av verdens" konsoll. Ved siden av Wii-en, selvsagt, som kommer til å krøste dem begge. Bare én måned til, så har Wii gått forbi x360 i salgstall og gjort det klinkende klart hvorfor Peter Moore valgte å stikke av til EA.