Scott Pilgrim!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1


Scott Pilgrim er en nerdetegneserie som blir å bestå av tilsammen seks manga-størrelse bøker. Serien handler om 23-årige Scott Pilgrim, som bor i Canada og er en slacker og deltids bassist i bandet Sex Bob-Omb. Han blir forelsket i den amerikanske Amazon.ca pakkeleveringspiken Ramona Flowers, men må bekjempe hennes syv onde ekser for å få date henne.

Serien utspiller seg til å begynne med som veldig mange indietegneserier (bare at de standard musikk/fransk nybølge-referansene er byttet ut med TV-spillreferanser), men mot slutten av bok 1 skjønner du at dette ikke er en standard indiecomic. For å gå inn i mildt spoilerterritorie kan man si at verdenen de lever i er en verden hvor TV-spillting er naturlige; Helten levler opp, fiendene han beseirer blir om til mynter … faktisk er det et flashback som handler om hvordan han møtte sin første kjæreste Kim Pine som er rippet direkte fra NES-spillet River City Ransom.

Bøkene kan du finne hos alle kvalitetsbevisste nerdesjapper eller f.eks Play.com! Den siste delen, Scott Pilgrim's Finest Hour, slippes 20. juli.

En filmadapsjon med Michael Cera (ja jeg vet) i hovedrollen skal komme ut i August. Den regisseres av Edgar Wright (Spaced, Shaun of the Dead, Hot Fuzz) og ser helt fantastisk ut:

[yt]Nco8f1v8uwA[/yt]

Og så skulle det jo bare mangle at det også kom et spill, for det gjør det! Det er en retro beat'em'up som mekkes av Ubisoft Montreal (Assassin's Creed, Splinter Cell: Conviction), har artwork av Paul Robertson (Pirate Baby's Cabana Battle, Kings of Power 4 Billion %), og musikk av Anamanaguchi. Traileren dukket opp i dag og GameTrailers har scoopet. Se på den traileren og fortell meg at det ikke er det mest gloriøse du har sett.



Slippes i August på PSN og XBLA.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Hva med de av oss som nekter å se den traileren eller lese serien, har vi noen (foruten spillens trailer) grunn til å spille dette?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Nei det er vanlig å mekke spill hvor du må ha lest en serie tegneseriebøker først for å kunne ha det artig seriøst hva faen for slags spørsmål er det.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
*herpaderp* hva er dette? Turtles in Time? Det høres teit ut med skillpadder som reiser i tid eller no, men la meg prøve detta spillen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Hvis du seriøst bare syns Turtles in Time er morsomt fordi serien eide så er du dritings klokken to på dagen igjen Lodin.

Scott Pilgrim-spillet ser ganske nice ut, selv om det nesten føles litt teit å lage et spill ut av en serie hvor hele poenget er at det ... ikke er et spill (derfor festlig osv). Det er lekkert både visuelt og lydmessig, håper bare det er litt mer variasjon i gameplayet enn traileren ga inntrykk av. Hvis det er konstant buttonmashing alá Castle Crashers er det mulig jeg går lei litt kjapt, men jeg "blir å" kjøpe det uansett tenker jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
I become to buy it no matter what thinks I.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#7
Jeg kommer til å sperge helt over dette. Paul Robertson er helten min enda mer enn før nå.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
De samler jo penger så det blir sikkert litt kjøpings av ting og RPG-elementings sånn som i River City Ransom hvor du kjøpte nye teknikker.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Goddamn, jeg elsker Prodigy-bruken i de trailerne der. Men ja, jeg kunne vel vanskelig vært mer gira. And the cleaning lady? She cleans up dust. She dusts.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Dobbelpost fordi Pitchfork akkurat kom med info om soundtracket, og ved gudene det er gloriøst. Først og fremst står Beck for all musikken til SEX BOB-OMB mens skuespillerne synger, i tillegg er det masse indiesnop som Blood Red Shoes, Black Lips og Broken Social Scene og sånt. Tracklist:

01 SEX BOB-OMB (Beck): "We Are SEX BOB-OMB"
02 Plumtree: "Scott Pilgrim"
03 Frank Black: "I Heard Ramona Sing"
04 Beachwood Sparks: "By Your Side"
05 Black Lips: "O Katrina!"
06 Crash and the Boys (Broken Social Scene): "I'm So Sad, So Very, Very Sad"
07 Crash and the Boys (Broken Social Scene): "We Hate You Please Die"
08 SEX BOB-OMB (Beck): "Garbage Truck"
09 T. Rex: "Teenage Dream"
10 The Bluetones: "Sleazy Bed Track"
11 Blood Red Shoes: "It's Getting Boring by the Sea"
12 Metric: "Black Sheep"
13 SEX BOB-OMB (Beck): "Threshold"
14 Broken Social Scene: "Anthems for a Seventeen-Year-Old Girl"
15 The Rolling Stones: "Under My Thumb"
16 Beck: "Ramona (Acoustic)"
17 Beck: "Ramona"
18 SEX BOB-OMB (Beck): "Summertime"
19 Brian LeBarton: "Threshold 8 Bit"
 
#14
Okei. Nå. Det er jeg ble gira på den filmen.
 
#16
Og Volume 6, Scott Pilgrim's Finest Hour, er ute og herjer villt og hemningsløst. Rett og slett vakkert.