Sekiro: Skuggar døyr to gongar

#21
Oksen han snakker om er dette spillets Capra Demon, forståelig å bli frustrert av den, mao. Den er også veldig lite smart plassert. Den er gatekeeper for den delen hvor level-designet åpner seg litt mer og man får flere områder å bryne seg på av gangen OG den kommer rett etter en annen dritvanskelig boss som føles mye mer verdig den rollen. Man blir med andre ord belønnet for å ta en veldig vanskelig (men bra) boss med en veldig frustrerende boss.

Personelig så koser jeg meg veldig. Ble ferdig med Hirata Estate i går og det føles som at jeg har kommet inn i en bra groove med kampsystemet. Og bortsett fra oksen så holder bossene et veldig høyt nivå og nå som spillet har åpnet seg litt mer så er det mer behagelig å spille, siden jeg aldri trenger å stange hodet mot den samme veggen for lenge av gangen. Synd det allerede er søndag :ehm:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#22
En ting jeg liker med spillet, siden man er shinobininjasamuraisnikmorder, er at man ikke har noen stamina bar og kan løpe uendelig. Jeg leste ved et uhell at man kan løpe som faen på oksebossen og dermed ikke bli truffet eller noe.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#23
Jeg fant både sommerfuglen og "den jævla oksen" på youtube, det var verre med Hellebård Hoksrud og Vodka Drunkinski.

Oksekampen så passe stressende ut siden du bare må løpe som en idiot hele tida.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Skjønner ikke helt hva du prøver å si her, From Soft-spill er liksom kjent for å være det første du tyr til hvis du vil ha en avslappende, rolig og stressfri spillopplevelse.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#25
Jeg kunne slappe av med Dark Souls selv om det var vanskelig og jeg måtte prøve gjentatte ganger på noe.

Jeg klarer ikke det med Sekiro.
 
#27
Jeg syntes Taurus Demon var vanskelig, jeg blei eid en hel helg av Bell Gargoyles og jeg tok ikke Gaping Dragon (!) uten hjelp før på tredje gjennomspilling. Man må jo bli god i noe før det er lett. Får inntrykk av at det er masse folk som sliter med ditta herre Sekiro rundt om på internett og det virker som at de som blir tatt mest på senga er folk som føler de har mestra Souls-formelen :eek:
 

demake

Seksuelt godteri
#28
Jeg har vært en sta djävul i dag. Jeg hater å kaste vekk penger så jeg forsøkte litt til. Greide endelig å få tatt oksen, og ikke lenge etterpå så tok jeg jaggu bestemora også (da jeg fant ut at jeg kunne stunlocke hu gjennom hele første fase, så jeg fikk spart healing til andre fase). Gikk med et nødskrik da jeg fant ut at jeg kan jo bare pause midt i kampen og ta meg tid til å poppe de rette itemsa.
Etter oksen så er det mange områder som åpner seg opp. Senpou Temple er det peneste stedet, og der trur jeg at jeg har gjort meg ferdig (minus en miniboss jeg ikke orker). Så har jeg klatra til topps av Ashina Temple, og der var det jaggu en boss jeg bare ikke orker prøve på i dag. Bak Ashina så kan man komme seg til et sted som heter Gun Fort, og det er sånn passe sugent der. Om man sprinter og leker litt Tarzan så kommer man seg til veis ende og der var det jaggu en miniboss til ved navn Giraffe (jeg aner virkelig ikke hvorfor). Ellers da, så er det en merchant rett bak og til høyre for Ashina Temple. Han selger en paraply som er gull verdt. Den har mye lengre parryvindu enn sverdet ditt har, og jeg fylte hele posturebaren til en miniboss med EN parry og et oppfølgingsangrep.

Paraplyen er best.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Har fått spilt litt i dag jeg også, tok Hellebård Hoksrud og den absolutte enheten som var i borggården bak trollefar i trappa. Fant en ninjamann oppe på en knaus og en zombie uten hode nede i ei hule. Begge de to gikk det aldeles strålende å få slåss mot, som i at det ikke var noe problem å starte en slåsskamp. Ikke noe problem å avslutte den heller, for dem. Det er litt for seint å begynne ordentlig på noen av dem nå, gett.

Jeg merker at det jeg sliter mest med, er at jeg ofte ikke tror jeg får til en parry når jeg slåsser mot båsser. Det henger fortsatt i fra Souls, der pleier jeg ikke å parrye noe særlig og kjører heller sword'n'board nesten konstant. Men de gangene jeg faktisk klarer å legge inn litt høygir og spille aggressivt slik det åpenbart er meninga man skal i Sekiro, går det jo egentlig ganske så bra. Jeg er så vant med å bare dodge unna at jeg ofte blir eid av sweeps her, det må jeg jobbe med framover. Får huske på gangene jeg har eid Gwyn med mine suverene parry-skillz. Og nå kom jeg på den kampen og hvor gloriøs den er. Mmm.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#30
Jeg avslutta etter jeg fant den ninjamannen, for jeg har absolutt null anelse hvordan jeg skal gå frem med den fyren. Å måtte pløye seg gjennom alle de brannfakkelskyterne en gang til først ga ikke umiddelbar mersmak. Prøver igjen senere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Du må da ikke ta noen for å komme til ninjaen? Bare hopp uti elva og finn klatreveggen opp, liksom.
 

demake

Seksuelt godteri
#32
Ting fromsoft kunne spart seg for: gi en dritvanskelig boss tre faser. Fy faen.
 

demake

Seksuelt godteri
#33
Jeg er glad for at jeg gav Sekiro en...heh second chance. Ting begynte å løse seg etter oksefaenen, og etter å knæsa nok minibosser til å mekke 5 halskjeder, og hadde 7 gresskarslurker så følte jeg meg varm nok i trøya til å kunne greie luringen på toppen av Ashina-slottet. Herregud jeg var svett. Trur dette var forsøk nr 20 eller deromkring. Spesielt svett da jeg hadde minimalt med liv helt på slutten av kampen så jeg pauser for å poppe en pellet. I det jeg pauser så dukker det røde faresymbolet opp på skjermen. Herregud. Om jeg popper denne pelleten så er jeg dau. Best å forsøke en mikiri counter. JESsssssssss!


Protip: Mos O når du ser en fiende går inn for en stab. Nå som jeg endelig begynner å få taket på dette spillet så er det veldig gøy. Så spørs det om neste boss gir meg lyst å slutte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Har ikke kommet like langt, men jeg har iallfall kommet meg til oksefar. Bare gitt det to ikke spesielt hederlige forsøk enn så lenge, men han er ikke noe særlig snill synes jeg. D; Uansett, kampen mot Heste Mannen rett før var en god kamp, klarte å knæse ham på to forsøk. Som jeg sa oppi her merker jeg jo at det er alfa og omega å ha riktig utstyr og være aggressiv, med Firecrackers ble hesten satt ut i rundt regna to uker jeg kunne bruke på å bryte ned Posture, og counteren til generalissimo var såpass enkel og treg at jeg kunne ha gått unna uten å bry meg med å dodge. Inb4 så hvorfor brukte du to forsøk, joda jeg var litt vel ivrig på å bruke ildkjeks første gang. Etterpå var det jo tid for sub-quest, og sånne ting er noe man setter pris på. Og ikke å forglemme sekvensen der jeg skulle krysse det frosne juvet på vei over til Heste Mannen. Blir bare mer og mer glad i dette spillet. <3

Ellers så nikka jeg anerkjennende da jeg så at spillet støtta HDR, men tenkte etterhvert at det var da litt blasse farger igrunn, så sist jeg starta spillet fulgte jeg med og ganske riktig sto det ikke "HDR" etter "DisplayPort" da spillet bytta til fullskjerm. Etter en kjapp googlings fant jeg ut at det er en bug i PC-utgaven som gjør at du må alt-tabbe ut og inn fra spillet for at det skal slå på HDR riktig. Hvis jeg skal gjette så slår det på HDR for tidlig sånn at DisplayContext ikke er oppe å kjøre ennå ved oppstart, noe som burde være barnemat å patche. Men verdt å være obs på inntil videre hvis du har HDR-skjerm og spiller på PC, det ser enda bedre ut i HDR kan jeg røpe.

E: Bare sånn ellers siden jeg gløtta litt på vidoyen til @demake (good show, old chap), flere enn meg som spiller med japansk tale? Synes det liksom blir litt mer autentisk da. Sikkert bare jeg som er teit.
 
Sist redigert:
#35
Japansk tale all the way! Og ja, spillet ser helt utrolig bra ut på Tv-en i stua i 4k 60 fps med HDR. HDR på PC er noe som suger å styre med, men bortsett fra den nevnte buggen så har dette spillet en av de mer behagelige implementeringen jeg har sett. FROM har blitt atskillig flinkere på PC-porter med årene <3

Skal bryne meg på generalen i kveld. Gledegruer meg!
 

demake

Seksuelt godteri
#36
Etter den bossen jeg knuste oppi videoen her så har alt løsna på et vis, og jeg har knæst 3 bosser (strengt tatt var en av dem fire, og to av dem var 1 (eventuelt 3, alt etter som)) siden sist. Jeg har gått fra å hate dette til å synes det er det beste From-spillet.

For de som sliter: sving løs på fienden helt til du hører (og ser) at de perfekt blokker deg. Da venter du på at de angriper og forsøker å time blokkingen så du får en perfekt blokk på dem siden du ta kan begynne å slå og få inn noen enkle hits. Ellers så regenererer man (både du og fiendene) posture saktere når man har lite liv. Hold helsen oppe der altså.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#37
Om dere støter på Chi Chi Devayne-krigeren med all den lilla faenskapen svevende rundt, bare drit i det og kom tilbake når du har en matchende lilla paraply. Sagt det før og sier det igjen. Paraplyer er OP.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Har meldt meg inn i Oksestekens Venner.
 

demake

Seksuelt godteri
#39
Klassisk From. Det finnes et helt ekstra endgame-område, inkludert masse bosser, som kun er tilgjengelig om man...bryter jernkoden og er lojal til Kuro. Så husk å bryt jernkoden og vær lojal til Kuro når du får valget. Jeg har brutt jernkoden og er lojal til kuro, men nå står det en kar mellom meg Kuro og la oss bare si at den kampen jeg posta video av lengre oppi her er pisseenkel i forhold. Herregud.
 
#40
Da fikk jeg sett credits for første gang og er storfornøyd med ditta herre Sekiro. Det har imo. det beste kampsystemet jeg har vært borti i et dataspill (tar da også i betraktning hvordan spillet bruker kampsystemet) og plasserer seg elegant blant From sine beste spill så langt. Miyazaki og co. er på sitt sterkeste når de ikke lager oppfølgere, virker det som, så nå håper jeg det neste spillet de annonserer igjen er noe helt nytt.

Nå skal jeg spille NG+ og valgte selvfølgelig hard mode :riffa: (man tar skade av blokkering med mindre det er perfect deflects)