Selger GC m/tilbehør og spill!

Status
Stengt for ytterligere svar.

SHDR

Gullmedlem
#21
Du selger til nypris ..?! Det er a) en dårlig idé, ettersom ingen kjøper brukte spill til ny pris. Jeg er vant til å betale MAX 300 kr. for brukte spill, og det er inkludert porto, og b) unødvendig, ettersom jeg fikk tilbake Gamecuben min. Jepp: var på hittegodsen i dag, og gjett om ikke de hadde klart å få den inn. Stor :kos: til sporveiene.
 

Sancti

Terrorkatt
#22
Opprinnelig skrevet av Tyggen@15.11.2004, 16.08
Gc                799
2 Håndkontrollere 698
Memory Card       149
Memory Card       149
Metal Gear Solid  299
PKMN Colosseum    549
Metroid Prime   + 299
           _____________  
             =   2643 kroner 

Nei, jeg prøver ikke å vise jeg har skills i matematikk :b For det har jeg nok ikke...

Men det jeg prøver å vise med dette er at prisen er i laveste laget.
Jeg taper 1643 kroner på denne avtalen, og det er kanskje litt mye.
135746​
Hm... så vidt jeg kan se blir summen 2942, ikke 2643. Mulig jeg har oversett noe, men regn over igjen.

Og fordi jeg kjeder meg fant jeg dette:


Metroid Prime - 289 kr (CDon.com)
MGS - 348 kr (101cd.com)
PKMN Colosseum m/59 MC - 383 kr (gameplay.co.uk)
GameCube m kontroll - 819 kr (Lik-sang.com)
Håndkontroll - 157 kr (Lik-sang.com)
Håndkontroll - 157 kr (Lik-sang.com)
Memory Card 251 - 174 kr (play.com)
Memory Card 59 - 139 kr (play.com)



Sum: 2466 kroner + eventuell porto. Disse tingene skal være det samme som de tingene du listet opp, bare nytt og 476 kroner billigere hvis man ser bort ifra porto.

Jeg tror kanskje du må revurdere priskravet ditt litt dersom du har tenkt å få solgt noe av det. Vanligvis selger man brukte ting for rundt halv pris.
 
#23
Jeg kjøpte altså alle tingene for tilnærmet lik 3000,- men prisen på dette nå er nok en helt annen, ja. Men halv pris av 3000,- er jo ikke 1000,- eller hva?

Uansett så selger jeg ikke fordi jeg er desperat etter penger, så derfor må jeg også ha en relativt god pris.

Glad på dine vegne for at du har funnet igjen GCen din, men jeg mente ikke å si at jeg krevde 3000,- for alt sammen, men at det var akkurat så mye som jeg kjøpte det for... Og da ville jeg tapt 2000,- som er litt i meste laget...
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#24
Spill og konsoller er nok mer verdt hvis du beholder dem enn hvis du selger dem brukt ... Selger du, taper du penger. Uansett. Ofte må man faktisk selge for under halvparten av prisen - det er svært sjeldent jeg selger et spill kjøpt nytt for 599,- for 300,-. Som regel blir det 200,- pluss porto. Dessuten kan du ikke forvente at et spill skal holde seg i pris selv når det kommer en eller flere nyere (og bedre) oppfølgere. Fotballspill f.eks. er vanskelig å få solgt brukt til en god pris flere år etterpå.

Poenget mitt er at hvis du synes tingene dine er såpass mye verdt, er det kanskje like greit å beholde dem.

REDIGERT: Hadde jeg opplevd noe av det samme som Shadar, hadde nok jeg også gått fra eventuell bagasje.
 
#25
sendt pm
 
#26
Houseman: Ville du solgt verdier for ca 8500,- for 2500,- ?

Jeg regner ikke med å få solgt spillene og alt for full pris, men jeg må jo få litt for å selge det. Uansett er det vel ikke noe poeng i å prøve å selge alt i en gigantpakke. Bedre å selge separat... Ingen som gidder å betale over 4000,- for det jeg skal selge enda det er under halvparten...

impywimpy: Har sendt PM tilbake.
 
#27
Send meg pm eller mail pliz. Alive not just dead?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.